Shetlander blijft maar anderen aanvallen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:48

Als hier niet te ver is. :j

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:50

Somebitch schreef:
Als hier niet te ver is. :j

dat is het wellicht wel... maar dan nog , wie zegt dat ze de pony gewoon liet bijten? ze heeft zich overduidelijk verweerd, maaar op dat moment ga ik echt niet alles staan filmen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:51

Dat snap ik wel hoor. :) En ze zal zich heus wel verweerd hebben, maar duidelijk niet op de juiste manier als ik het zo hoor.

Wanneer komt de andere persoon? Misschien is die meer geschikt. :)

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:53

Somebitch schreef:
Dat snap ik wel hoor. :) En ze zal zich heus wel verweerd hebben, maar duidelijk niet op de juiste manier als ik het zo hoor.

Wanneer komt de andere persoon? Misschien is die meer geschikt. :)

Ligt nog niet echt vast (: moet ook een beetje passen, want als ik op school zit dan heeft het niet veel nut (: wat zou jij dan doen als hij tegen je opsprong en je beet?

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:54

loveidefix schreef:
russel schreef:
Lees in je profiel dat hij hengst is en dat dachti k al, dat is je probleem, hou je hem hengst, dan blijft het zo en zal het erger worden....al zijn ze sjet, niet voor iedereen makkelijk om als hengst te hebben.....vast veel te veel verwend geweest.

Laat hem ruinen en je problemen zijn over, de randjes er dan nog af met evebtuele extra opvoeding.

Ik dacht dat hij met ander half was gecastreerd?
Als hij idd nog hengst is maakt dat het een heel ander geval, al helemaal als je nog niet
erg veel ervaring hebt! ruinen of verkopen zou mijn advies zijn.

Half gecastreerd?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:54

Een paar goede meppen met de zweep geven.

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:00

Somebitch schreef:

Ja een ferme tik kan ik begrijpen, maar met zwepen maak je hem pas kwaad! daar moet ie helemaal niet van hebben... wordt ie helemaal gek van en dat wil ik helemaal niet. Wat bij mij helpt is hem bij zn voorbene vastnemen , vind ie niet zo leuk en lost ie vanzelf en natuurlijk tik op de neus waar ie es van schrikt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:06

EquusDream96 schreef:
Somebitch schreef:

Ja een ferme tik kan ik begrijpen, maar met zwepen maak je hem pas kwaad! daar moet ie helemaal niet van hebben... wordt ie helemaal gek van en dat wil ik helemaal niet. Wat bij mij helpt is hem bij zn voorbene vastnemen , vind ie niet zo leuk en lost ie vanzelf en natuurlijk tik op de neus waar ie es van schrikt

Dat is dus niet de manier, een pony bij de voorbenen pakken, geef hem met je platte voet(dus niet met de punt) eens een flinke dreun als hij het weer doet, wegjagen die knaap. Hier helpt geen aaitje meer aan maar drastische maatregelen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:07

Natuurlijk wil hij geen zweep en dan gebruik je die niet als hij zich grof misdraagt, hij is immers de baas dus dat bepaald hij toch? Of misschien niet?

Somebitch

Re: Shetlander blijft maar anderen aanvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:12

Nou inderdaad. Pony bepaald wat er gebeurd... :/

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:13

troi schreef:
Natuurlijk wil hij geen zweep en dan gebruik je die niet als hij zich grof misdraagt, hij is immers de baas dus dat bepaald hij toch? Of misschien niet?

Ik ken men pony, zelfs voor een voetje te vragen bij vd wil hij niet van de zweep hebben, ik probeer hem duidelijk te maken dat dit hem alleen maar corrigeert door schriktraining enz,maar ik zoek ook geen problemen
maar kijk, ik wacht nu op de komst van 2 personen ik ga afwachten wat die ervan zeggen... maar slaan met zwepen doe ik niet.

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:14

Somebitch schreef:
Nou inderdaad. Pony bepaald wat er gebeurd... :/

Nee, ik bepaal, geen zweep. niet alles kiest hij hoor, zeker niet bij mij , maar goed kom testen, iemand zonder en iemand met zweep en zoek het resultaat.. als je echt denkt dat zwepen helpen..

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:15

pfff , dilemma's
maar zoals al werd gezegd de persoon die je dus geholpen heeft werkt dus niet. Je laat je niet tegen het hek aan duwen.

Klinkt misschien crew maar geef hem maar is een goeie schop bij zijn koker
Heb zelf met jonge hengsten gewerkt (deze waren ietwat zwaarder dan 200 kilo)
Echt je moet dit niet pikken, niemand niet.
En wat al gezegd werd zachte hand werkt dus niet bij hem.
Moet je is kijken hoe hard soms paarden elkaar aanpakken, dan geven ze elkaar eerder een schop in de buik kont dan een tik op de neus

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:18

testebeest schreef:
pfff , dilemma's
maar zoals al werd gezegd de persoon die je dus geholpen heeft werkt dus niet. Je laat je niet tegen het hek aan duwen.

Klinkt misschien crew maar geef hem maar is een goeie schop bij zijn koker
Heb zelf met jonge hengsten gewerkt (deze waren ietwat zwaarder dan 200 kilo)
Echt je moet dit niet pikken, niemand niet.
En wat al gezegd werd zachte hand werkt dus niet bij hem.
Moet je is kijken hoe hard soms paarden elkaar aanpakken, dan geven ze elkaar eerder een schop in de buik kont dan een tik op de neus

Van mij wordt hij op zijn plaats gezet , maar dit helpt niet bij anderen en daarom moet er iemand komen snapje ? Maar zoals sommige denken dat het werkt.. met zwepen werk ik echt niet:s het is dom maar indianen hadden ook geen zwepen? Die hadden nog minder... een zweep regelt echt niet de natuur .. waar ze wel gelijk in hebben is dat ie duidlk gestraft moet worden , daar volg ik hen inderdaad in (:maar ik werk gewoon niet met een zweep.. vroeger werd ik er op bokt voor afgebroken , en nu zou het bijna moetn...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:23

EquusDream96 schreef:
Zizako heeft een "dominantieprobleem..." dus nu moeten we veel grondwerk doen en vooral af en toe stoppen en zorgen dat hij ook stopt en achteruit lopen enz , zulke oefeningen...

My god, stoppen en achteruit lopen als tip voor een pony die pakt wat hij pakken kan..... :roll:

Ik snap dit soort dingen echt niet he. Dat dier moet (zoals al eerder gezegd) een zo ongenadig goed op zijn donder krijgen dat hij het zich de rest van zijn leven wel uit zijn brutale kop laat om iemand te bijten of trappen.
Niet maar blijven sukkelen en op iedere 'paardenfluisteraar' ja en amen zeggen. Opvoeden dat kreng.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:28

Ik zeg ook neit oplossen met een zweep, ooit het ene paard het andere paard zien corrigeren met zweep?
Gewoon een schop met je schoen verkopen en liever niet met je handen op zijn hoofd timmeren dat is ook geen duidelijke taal voor ze. Je krijgt ze er alleen maar kopschuw mee.
Een zweep kan je wel gebruiken om aan te geven wat jouw ruimte is en je er niet van gedient bent dat ze die zomaar betreden

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:36

Kijk , ik vroeg raad voor het op te lossen, maar ik zeg 1 ding: Op mijn paard meppen doe ik niet. bij geen enkel! Ik kreeg dit vroeger als raad, en ik weet wat erdoor geworden is. Grondwerk enz blijft de beste oplossing, want dat staat dichter tegen de natuur dan zwepen. Nou bedankt voor de tips maar hou hier toch maar even rekening mee. Hij is trouwens helemaal niet rotverwend, en krijgt genoeg beweging en zicht vanuit zijn stal... en het is geen hengst!!! Zizako is gewoo een paardje dat misbruik maakt van anderen omdat hij weet hoe hij mensen bang krijgt, dus als het mij met grondwerk is gelukt moet het bij anderen ook lukken, ik zoek nu gewoon de juiste persoon om te helpen. (:

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:39

EquusDream96 schreef:
Capri10 schreef:
Misschien heeft hij iets naars in het verleden meegemaakt. Belonen van goed gedrag werkt in ieder geval altijd het beste. Geduld en herhaling zijn dan van belang. Snoepjes willen ook wel eens helpen. Kan jij wel alles met hem doen?

Ik heb hem al van zijn 5 maand oud dus mij vertrouwt hij het best ... daarom dat hij bij mij ook niks meer gaat doen... En ik kan idd het meest van hem verlangen... alhoewel het een apart karakertje is ^^

Als jij hem al hebt vanaf 5 maanden oud, ligt de fout bij jou en is hij duidelijk nooit goed opgevoed!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:39

Wat dicht bij de natuur staat is een rotschop krijgen van een ander in de kudde als je je misdraagt. Bestudeer maar eens een kudde ;)

Maar succes met je grondwerk en je trucjes, hoop dat je ermee bereikt wat je wilt zonder schade.

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:42

Goof schreef:
Wat dicht bij de natuur staat is een rotschop krijgen van een ander in de kudde als je je misdraagt. Bestudeer maar eens een kudde ;)

Maar succes met je grondwerk en je trucjes, hoop dat je ermee bereikt wat je wilt zonder schade.

inderdaad! denk je dat ik dat niet doe? ik trap ook naar hem als hij zou slaan ofso! maar ok als iedereeen hier denkt dat je met zwepen alles oplost , want dat wil ik wel degelijk zeggen, ik ransel mijn paard niet af! dat doen ze in de kudde ook niet, observeer jij nu maar eens.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:47

Nogmaals... als jij hem al hebt vanaf veulen, heb JIJ hem nooit respect geleerd voor een mens!
Geef hem dan voorlopig niet in handen van mensen die "bang" zijn voor hem en alleen maar aan mensen die hem direct op zijn nummer zetten!
Dat dat met een zweep moet gebeuren gaat te ver,zeker bij een Shetlander, die zijn eigenlijk zo klein dat je ze met een flinke mep en even een schreeuw vaak al de baas kan zijn.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:48

Jij bent nu degene die over zwepen blijft doorgaan TS. Ik lees namelijk in de laatste reacties dat ze bedoelen een schop (Dus met je voet, en niet met je zweep) naar het paard toe. Ik denk inderdaad dat hij een stukje opvoeding mist. Niemand heeft het over afranselen..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:52

Er loopt een topic van iemand die ongenode gasten in haar wei heeft (penny's) mischien dat hij zich daar nuttig kan maken :+

Een graasmasker kan helpen bij het afleren van bijtgedrag. Want sommigen zijn dol op aandacht en ook negatieve aandacht (straf) is aandacht. Masker op en naar gedrag negeren en leuke oefeningetjes doen.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:53

Aerdenhout1: Ik denk niet dat TS er blij mee is dat je haar de schuld geeft van zijn gedrag :)
Dat wil ze volgens mij helemaal niet horen. En ook geen tips over hoe je het hem moet afleren. Het is al eens gezegd: zachte meesters.....

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:53

JJane schreef:
Er loopt een topic van iemand die ongenode gasten in haar wei heeft (penny's) mischien dat hij zich daar nuttig kan maken :+

_/-\o_