Mijn paard houd ook niet zo van schimmels en bonte paarden.
Wij hadden eerst twee bonte ruinen op stal, de ene heeft ooit lelijk gedaan.
Maar ze deed later lelijk terug tegen die andere, dat was dus de verkeerde.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Traber schreef:Vaak trekken paarden naar de paarden die meest op hun moeder lijken heb ik gehoord.
elbony schreef:Mijn ervaring is dat de NL-kudde waarin mijn import Spanjaard zo nu en dan staat wel degelijk onderscheid maakt. Deze kudde bestaat vnl uit Kwpn-ers aangevuld met Fries. Het lijkt erop dat de PRE gewoon een andere lichaamstaal spreekt die niet begrepen wordt door NL-paarden. Tel daarbij het temperamentvolle karakter (veel eigenwaarde). Hij is bijna 8 (en net een dik jaar hengst-af), dus meneer vindt zichzelf heel wat (en terecht). De fries heeft nog het meeste begrip, vanwege de hogere hoofd-hals-houding. Maar als een Spanjaard het hoofd zo draagt, wil dit toch wat anders zeggen, als wanneer een Fries dat doet. Wat je dus ziet zijn communicatie-problemen. En dat terwijl er eerder ook al een andere Spanjaard in de kudde had gestaan, die ze eerst ook niet lustten, maar later toch wel konden verdragen (dit was een ruin die al veel jonger geruind was). Wat ik overigens wel kan zien is dat de nederlandse paarden leren van de Spanjaarden. En dat is toch wel grappig. Sinds de spaanse invloed in de kudde zie je de NL-ers ineens ook spaanse moves maken
, terwijl ze dat eerder niet deden. De Spanjaard gaat als er verdedigt moet worden of je kan het eigenlijk wel een aanval noemen, net zo makkelijk in zijn achteruit. Nu zie je het bijna iedereen doen. Spaanse pas, is ook zoiets. Of even snel een levade maken om indruk te maken, is wel grappig als je dat ineens een 1.80m grote KWPN-er ziet doen. Ze doen het dan wel niet zo sierlijk, maar ze doen het wel
.
freyja98 schreef:Mijn ijsje houdt van andere ijsjes. Is ze in het bos en rijden er ook andere ijslanders, zonder ze gezien te hebben hinniken hinniken. Dat doet ze bij grote paarden of niet-ijslanders niet.