Hoi,
Jouw paard schreeuwt om een natuurlijker systeem waarbij hij altijd contact heeft met soortgenoten. Een paard is een kuddedier, de kudde zorgt voor veiligheid. Indien je een paard alleen houdt ontneem je hem een fundamenteel onderdeel van zijn bestaan, veiligheid. Af en toe even sociaal contact met andere paarden weegt niet op tegen een natuurlijk , veilig en prettig leven samen met soortgenoten.
Jouw argument over de kosten gaat naar mijn opinie niet op. Ook ik heb jaren geleden een welsh a pony bij mijn paard gezet voor het welzijn van het paard. Je hebt je eigen wei, je hoeft dus geen extra stallingsgeld te betalen. Stallingsgeld zorgt ervoor dat een shet even duur zou zijn als een groot paard. Ontworming kost geen drol, hoefjes kappen en enten ook niet. Wees even eerlijk, zo vaak heb je normaal gezien geen dierenarts nodig. En 1 a 2 keer in de maand niet op stap gaan, of maar 1 truitje kopen ipv 2 en je hebt binnen no time een financieel buffertje voor als er wel een dierenarts nodig is. Mijn welsh was 22 toen hij bij mij kwam als gezelschapspaardje voor mijn grote paard. Er is nog nooit een dierenarts bij hoeven komen. kwa voer kost hij nagenoeg niets (van maart tot november niets, van november tot februari 1 kg muesli en nog geen klein pakje hooi per week) ontworming 4 x per jaar en bekappen ook 4 keer per jaar doe daar een keer enten bij en je bent klaar...
Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven..