waarom luisteren weinig mensen naar hun paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_John

Re: waarom luisteren weinig mensen naar hun paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:26

Elk paard is anders en sommige paarden laten andere gedragingen zien op bepaalde klachten..
Ik denk dat de meeste paardeneigenaren van niet ALLE problemen oorzaken en gevolgen weten, of deze weten te herkennen ( als we dat wel weten, waren we zelf wel dierenarts geworden toch?:P ) Daarbij ben ik van mening dat het delen van een vraag in een topic, ervaringen van anderen, tips en trics etc. kunnen helpen om je paard op dat moment beter te begrijpen en anders te bekijken. Zowel op medisch als op gedragsmatig gebied. Door een vraag te stellen, uit te diepen wat de mogelijkheden zijn, probeer je je paard beter te begrijpen! Zo zie ik dat in ieder geval :)

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:46

ijssnuiver schreef:
Paarden zijn onwijs spiegelende en daarmee confronterende dieren. Voor de eigenaren kan het soms best confronterend zijn dat de oorzaak van bepaald gedrag bij henzelf ligt of dat het gedrag van het paard exact hetzelfde is zoals ze zelf op hun medemens reageren.

Helemaal mee eens! Ik denk dat mensen misschien het ook niet willen zien. Dat maakt 't allemaal ingewikkelder. Een paard is een paard en daarmee uit...
Helaas werkt dat niet zo. Paarden zijn geweldige dieren en het zou helpen als mensen zich (meer) verdiepen in het paardengedrag. Dit om een hoop frustraties te voorkomen zowel bij ruiter als bij het paard.
En het klopt, elk paard is anders. Gelukkig maar, als alle paarden hetzelfde zouden zijn, zou de wereld saai zijn.