help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:15

lovechamp schreef:
dat doe ik wel maar jullie lezen niet goed

Okey doe ik nog 1 poging en dan kap ik ermee.

Je hebt je paard nu zo'n 4/5 jaar? Hij was 2 toen je hem kocht en dus nu zeker 6/7 jaar oud? Klopt dit?
Dus wat heb je in die 5 jaar jouw paard geleerd? Hij zal toch naar de hoefsmid moeten dus ik ga er vanuit dat hij toch wel hanteerbaar is?
Als je nu problemen hebt omdat hij niet normaal met je mee kan lopen waarom is dat niet eerder goed aangepakt of beter gezegd gewoon opgevoed?

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:21

Um, lovechamp..
Zoals als eerder genoemd zijn er genorg tips gegeven maar jij antwoord niet..
Je zegt zelf dat je hier wel op reageert en dat wij dat niet lezen maar volgens mij ben jij degrne die de tips e.d niet leest. En je moet al helemaal niet tegen ons gaan zeggen dat we onze kop moeten houden, je neemt de tijd maar even om de tips uit de teksten te vissen.
Je moet echt professionele hulp zoeken met je paard, misschien dat je er dan nog wat aan hebt
Niet aanvallend o.i.d bedoeld.

Pfoeh! Correct mobiel typen is lastig dus mijn excuses voor spelfouten.

LoveChamp

Re: help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 00:23

ik ga geen profesionele hulp halen heb daar geen goede ervaring mee met ex verzorgpony

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:24

Dus je wilt het zelf doen?

Snap je wel dat er heel veel verschillende zijn? Dat een slechte ervaring niet zoveel betekend.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 17-11-12 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:24

Dus je vraagt om hulp maar je wil geen hulp :?

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:26

Als je het zelf wilt doen, dan ben je denk ik nog lang bezig.
Elke hulp is anders, een slechte ervaring betekend niet meteen dat de 2e ervaring ook slecht is.

Tigra_

lovechamp schreef:
ik ga geen profesionele hulp halen heb daar geen goede ervaring mee met ex verzorgpony

Ja en nu gaat het zo geweldig dat je het niet nodig hebt natuurlijk.

mika11

lovechamp schreef:

Maar ja, zo te begrijpen uit alles, is je paard nu ook totaal onopgevoed en onwerkbaar.
Dan zit er niks anders op dan gewoon zo verder gaan, totdat het een keer mis gaat.
Dan is het niet moeilijk te raden waar het paard dan terecht komt...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:28

In je profiel staat trouwens dat je 5 paarden hebt.
Hoe gaat gaat het dan met de andere 4, heb je daar ook problemen mee of is het iets in dit paard zelf waarom het niet lukt?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:31

lovechamp schreef:

Dan was dat dus ook geen professionele hulp :)* .
Als ik zo je berichten teruglees, mis je toch echt de knowhow om dit zelf te doen. Nogmaals, zoek aub GOEDE professionele hulp. Deze tip word je niet voor niks gegeven door meerdere mensen die al langer een paard hebben dan dat jij leeft en dus ook meer ervaring hebben

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:31

Waar ergens woon je ts? misschien kan iemand op bokt een keertje bij je komen kijken en je wellicht helpen?

sal01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:38

Ik denk dat je het beste iemand kan zoeken met veel ervaring in het trainen van dit soort paarden. Iemand die je precies kan uitleggen waarom een paard reageert zoals het reageert.
Iemand die zowel jou als je paard kan trainen zodat jullie beiden leren. Dat is niet alleen heel leerzaam maar vooral ook heel erg leuk.
Kijk eens op de site van paarden begrijpen en zoek een instructeur die daar een opleiding heeft gehad. Je zult versteld staan van de vorderingen die zowel jij als je paard maakt.
Maar ook met hoeveel plezier jullie dan samen aan de gang gaan. Ik wil je dit echt aanraden. Probeer niet iedereen over een kam te scheren en ga ervoor!
Misschien kan je alleen eerst eens gaan kijken hoe dat in zijn werk gaat. Probeer je niet meer te verdedigen. Kijk naar wat je met je paard wil bereiken en ik ga er vanuit dat je gewoon veel plezier wil met je paard. Denk daaraan en kijk wat je mogelijkheden zijn. Veel plezier!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:40

Topic gaat weer open met het verzoek om te stoppen met off topic gaan over spelling. Verder wil ik een groot compliment geven aan de gebruikers die in dit topic nuttige adviezen geven en ervoor gezorgd hebben dat dit topic niet helemaal uit de hand is gelopen.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 01:02

ik ben zelf al me pony aan het inrijden vanaaf begin alles zelf gedaan

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 01:07

waar woon je Lovechamp?
misschien is hier wel iemand die je op weg wilt helpen :)

ik zou maar snel een hulp zoeken want een driejarige die zo opgevoed wordt, daar ga je later veel ellende mee beleven!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 02:14

Goed ik ga ook een poging wagen.

Lovechamp, je bent je pony zelf aan het inrijden zeg je. Kan je vertellen wat je dan precies met hem doet en doe je dit helemaal alleen, is er bijvoorbeeld niemand om hem vast te houden als je opstapt? Hoe vaak heeft je pony nu een zadel opgehad en hoe vaak een ruiter op zijn rug gehad?

Is dit überhaupt aan de orde aangezien je eerder aangeeft dat hij nog niet goed mee wil lopen aan de hand en je dat eerst op wilt lossen voor je hem gaat (of laat) inrijden?

Verder kan ik je alleen maar aanraden om op zoek te gaan naar een instructeur die jou gaat helpen met de beginselen. (of nog liever iemand een trainer die het gehele inrijden op zich neemt) Een groen paard iets aanleren is een stuk makkelijker dan een paard wat verkeerde dingen heeft geleerd corrigeren. En zelfs dan is correct aanleren voor een prof nog niet eenvoudig, wees dus alsjeblieft voorzichtig, voor jouw gezondheid en voor die van je pony.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 02:36

hmm je bent hem wel aan het inrijden?

maar aan een halstertouw kan je hem nog niet meenemen?
...

er gaat hier iets niet goed...

je staat neem ik aan op een stalling? meestal staan er meer mensen op een stalling, Zoals bijvoorbeeld:
Pensionklanten....of jawel een Staleigenaar!

Misschien kan je daar eens aan vragen hoe je een paard moet benaderen? hoe je een halster om moet doen , daar vervolgens een halstertouw aan moet bevestigen en , hoe je vervolgens het paard mee moet nemen...dan begin je met borstelen , vooral praten met het paard vertrouwen winnen.

Nou probeer dat eerst eens, en laat het zadel nog maar even ergens hangen die gaat er zo te lezen , voorlopig niet op ...

*zucht*

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 10:36

nee ik ben nog niet aan het inrijden daar wil ik aangaan beginnen maar dat moet hij eerst goed hanteerbaar zijn en dat lukt niet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:43

lovechamp schreef:
nee ik ben nog niet aan het inrijden daar wil ik aangaan beginnen maar dat moet hij eerst goed hanteerbaar zijn en dat lukt niet

Als je nou eens duidelijk vertelt wat hij doet als je met hem wilt lopen of andere dingen wilt doen krijg je misschien wat gerichtere tips.
Wat doe jij als je met hem wilt lopen?
Hoe reageert/ wat doet je paard als je met hem wilt lopen?
Ieder paard kan aan een touwtje lopen, dus ik vraag me af waar het al 5 jaar mis gaat.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:47

Zoals ik het begrijp ben je een andere pony aan het inrijden en heb je met je paard moeite in de omgang?

Ik ga proberen om in correct Nederlands te herhalen wat je eerder zei, je verhaal is nogal moeilijk te begrijpen... :o

Je hebt het paard gekocht toen hij twee was. Na een jaar (dus toen hij drie was) heb je hem naar stal gehaald om met hem aan de slag te gaan.
Er is toen iets gebeurt waardoor je bang van hem werd, waarna hij drie of vier jaar het land op is gegaan.
Dit paard was dus zes of zeven jaar oud toen hij weer op stal kwam.
Hij staat nu een jaar op stal en in dat jaar heb je het laatst een keer voor elkaar gekregen om hem een deken op te doen en aan de lijn te laten lopen. Na die laatste keer is dat je niet meer gelukt. Je hebt het idee dat hij je niet vertrouwd, waardoor je steeds opnieuw moet beginnen.

Heb ik het zo goed begrepen?

Zoals ik het lees is het niet het paard wat jou niet vertrouwd, maar ben jij misschien te onzeker voor dit paard en sta je zelf niet sterk genoeg in je schoenen. Dit is helemaal niet erg en heel begrijpelijk voor een jong meisje als jij. Je hebt nu te maken met een paard van zeven of acht jaar oud, dat eigenlijk nog helemaal groen is. Ik vind het jammer dat je geen professionele begeleiding wil zoeken of liever nog: je paard tijdelijk naar een trainingsstal brengen, want ik denk dat dit echt veel te hoog gegrepen is voor je. Het feit dat het paard na zes (!) jaar bij jou nog niet normaal aan een touwtje loopt moet toch genoeg zeggen?
Het is geen schande om toe te geven dat dit te veel voor je is. Ik ben zelf een ZZ-licht amazone met 31 jaar "paarden-ervaring", maar er zijn best paarden waar anderen echt véél handiger mee zijn.

Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Laten ze liever hun dochter aanmodderen dan te zorgen dat ze een fijn paard heeft? Ik denk dat het paard tijdelijk wegbrengen naar een goede trainingsstal de beste oplossing is, zodat jij eindelijk na al die jaren eens plezier kan hebben met je paard.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:50

lovechamp schreef:

Ik heb dit hele topic eens doorgelezen en ik denk toch echt dat je hier hulp bij nodig hebt.. Ik werk zelf veel met jonge dieren en je moet echt weten wat je doet. Als je je paard na al die jaren nog niet eens knap aan een touwtje mee kunt laten lopen gaat er toch ergens iets mis. Ik krijg ze vaak zo uit de opfok en binnen de kortste keren kunnen ze vaststaan, meelopen aan het halster, en snappen ze de basis commando's...
Je krijgt je paard niet hanteerbaar dus het enige advies dat ik geven kan is toch hulp te zoeken.
Succes en ik hoop dat je onze adviezen ter harte neemt want alleen lukt het je niet.. Een 7 jarige in rijden die geen regels en respect heeft is niet echt verstandig. :n

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:22

lovechamp schreef:

en juist dáárom heb je hulp nodig.. Een paard waarmee je niks kan vanaf de grond, gaat ook niks doen met het zadel..

Ook mijn vraag; waar woon je ergens?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:47

ik probeer je ook te volgen lovechamp maar je geeft verwarrende antwoorden als je het al antwoorden kan noemen
ik ben er nog steeds niet achter hoe oud het paard nu daadwerkelijk is?
sta je op een stalling met meerdere mensen ?
lijkt me dat daar toch wel meerdere mensen rondlopen die je wat op weg kunnen helpen
maar zoek a.u.b hulp echte hulp want er gaat duidelijk iets goed mis als je paard nu nog niet aan een touwtje mee kan lopen
als hij dat al niet kan dan zou ik zeker nog niet over inrijden na gaan denken
eerst moet de basis en het grondwerk in orde zijn
wat ik me ook afvraag is wat zeggen je vader en moeder hier van
die zien toch ook dat het niet goed gaat lijkt me ?
nu is er al meerdere keren gevraagd waar je woont maar je geeft geen antwoord
als je niet open staat voor hulp en tips waarom open je dan een topic
kan je deze vragen even beantwoorden dan krijgen we misschien een beter beeld

*hoe oud is je paard nu (word me nog niet precies duidelijk)

*staat er mensen op stal met ervaring die je misschien kunnen helpen

*wat zeggen je ouders hier van

*waar woon je zodat we kunnen kijken of er iemand in de buurt zit die je kan helpen

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:54

Waarom verkoop je je paard niet? Je hebt er al zoveel en je kunt het niet aan (geen schande) en hulp inroepen wil je ook niet. Het lijkt me onzettend veel stress van iemand op jouw leeftijd om dit allemaal te moeten kunnen, verzorgen en betalen.
Je kunt toch plezier genoeg beleven met al die andere paarden die je al hebt? En lijkt me al tijd genoeg kosten?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:35

Waar staat je paard?
Ik wil je wel helpen als het niet te ver weg is.