LUNNAAX schreef:Wrrm zadel je d'r eigenlijk in de stal ?
even lezen,omdat dat moet van de manege
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_manuela_ schreef:Ik geef de post hierboven een dikke like. Precies wat ik ervan denk. Ik heb btw een exmanegepaard dat mishandeld is door stalhouder, personeel en klanten. Ik kan je vertellen dat het een lange weg is van zo een paard het vertrouwen te winnen. En ja elke keer een paard met een zweep slaan is mishandeling want je maakt een stukje vertrouwen in mensen kapot.
Je gaat trouwens ook echt niks bereiken bij die pony. Je bedoelt het goed maar jij bent maar 1 van de velen die die pony verzorgt. Enige redding van zo een idioten is het beest kopen
. Maar ik was er op gegeven moment wel klaar mee en weigerde deze paarden te zadelen of weer eens een nieuw paard te mogen 'testen'. Daar betaalde ik niet voor. (edith: niet banketstaaf bedoeld naar dit soort paardjes hoor, want voor hun is het alleen maar zielig dat signalen niet opgepakt worden)
Romeetjuhh schreef:ja oke ik vertel even,
Het is niet zo'n lang verhaal...
Ik heb gewoon gebrobeerd:
Het halstertouw voorzichtich om haar nek gedaan, toen z eniet omdrraaide gaf ik haar een klopje op haar nek (ik wou haar niet gelijk een snoepje geven want ze is egt heel dik al xD)
Toen gaf mijn vriendin het hoofdstel aan maar toen hield ze haar hoofd heel hoog dus lokte ik haar met een snoepje naar beneden.
Toen kon ik makkelijk haar hoofdstel omdoen en gaf ik haar een snoepje