opstappen, het lukt niet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:53

jackyyy schreef:
heel erg bedankt voor al jullie reacties , ik heb het vandaag uitgeprobeerd .
na 3 kwartier oefenen bleef hij eidelijk staan en kon ik heel rustig op stappen .(door middel van een krukje )
hij schok een paar x heel erg toen ik heb een fikse tik op z'n borst gaf want hij liep steeds over het krukje heen en duwde mij weg , maar daar ben ik niet zo van gedient dus hij heeft wel een paar harde klappen gekregen . na het opstappen heeft hij wel weer geweldig gelopen ( voor een paard van 3,5 jaar ) en aan het eind heb ik nog een paar x geoefend doormiddel van in 1 beugel gaan staan de grond aan tikken met me andere been ,en weer gaan zitten de 1e 4x deisde hij achteruit of ging hij lopen maar de 5 keren daarna bleef hij keurig staan ook met afzadelen en alles deed hij het weer heel goed .

ik wil jullie bedanken voor de tips en reacties en ik zal dit zeker blijven oefenen .
goetjes jacky

Super dat je al zo snel resultaat hebt +:)+ Nu gewoon stug vol blijven houden en dan komt de tijd vanzelf dat ie gelijk bij de 1e keer op willen stijgen netjes blijft stil staan.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:07

Kan best zijn dat het door het zadel komt. Tijdens het opstappen komt er het meeste druk op, dus kan goed zijn dat je paard aangeeft het niet fijn te vinden.
Het zadel ligt nu inderdaad te ver naar voren, naar achteren leggen kan helpen maar als het niet past kruipt het toch weer naar voren of ligt het ergens anders niet goed.

Sowieso zadelmaker laten kijken dus.

jackyyy

Re: opstappen, het lukt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 15:35

@flettie ja daar ben ik ook super blij om aan het einde heb ik dus ook nog geoefend en z'n oren bleven een beetje aan de zeikand staan als ik opstapte en afstapte meer luisterdend naar wat ik zei ., ik had niet echt het gevoel dat hij last heeft van z'n rug , maar ik blijf oefenen tot ik helemaal normaal kan opstappen .

jackyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 15:40

trouwens het zadel ligt al verder naar achter , maar de 1e x dat ik op hem reed wilde die boer dat ik met martin gaal reed maar die was iets te klein dus moest het zadel meer naar voor , nu rijd ik hem al langer zonder martingaal en het gaat super