Waarom pakt pony touw vast tijdens wandelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: Waarom pakt pony touw vast tijdens wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:41

mijn 18 jarige pony doet het ook! meestal zwier ik met het touw wat heen en weer dan laat ie wel los!
maar hij gooit ook alles om , poetskist, opstapkrukje!
als ie vast staat maakt ie knopen los! zo slim!

ook wel makkelijk is dat hij zijn emmer helemaal schoonlikt als ie eten heeft gehad! hoef ik em niet meer om te spoelen! na eten likt ie ook alle spijlen van zijn box af! hij likt veel aan mijn hand, maar dat allemaal na iets gegeten te hebben!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:49

Hier is een 16jarige die het ook doet, ik denk dat die het gewoon leuk vindt om zichzelf uit te laten. Het is verder niet storend, hij doet het als je het halstertouw aanklipt voor de eerste paar passen, maar zodra je 'op weg' bent laat hij wel weer los. Hij maakt ook zelf de meest gecompliceerde knopen los, en gaat dan even een blokje om :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:51

Die van mij doet het ook vaak, vaak als ik hem uit de wei haal.
Besteed er eigenlijk weinig aandacht aan (al vind ik het stiekem wel komisch af en toe) omdat ie idd vanzelf wel weer los laat.
Hij pakt van alles in zijn mond, handdoeken, takken, teugels, longeerlijn of touwtjes als ik hem aan het longeren ben en de boel ben verstellen. etc etc..
heb er nog wel een grappig filmpje van :+ http://youtu.be/9hErO9QJDJU
vind het wat minder leuk dat hij ook graag peesbeschermers en dekens in zijn mond pakt en aan stukjes scheurt, het is echt een houdini wat dat betreft -O- al is dat de laatste tijd gelukkig rustig.

Hij is overigens 8 jaar dus niet echt een jonkie meer :+ 't schijnt ook wel wat ruin eigen te zijn heb ik wel eens gehoord.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 11-10-12 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:53

haha echt ?! die van mij is ook een ruintje!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:10

Gisteren was mijn stippelvriend een beetje snel met opruimen :P
Ik had alle pionnen neergezet en wilde nog even snel wat pakken, draai ik me om en komt Pol met een pion aan lopen...

Afbeelding
(voor de foto heb ik hem nog een pion laten pakken, voordat er commentaar komt op het losse touw ;))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:02

Mijn paard doet dat ook :D Die wil álles onderzoeken, met z'n mond en lippen. En wanneer hij een beetje zenuwachtig is wil hij ook wat in z'n mond. Als hij dan even met bijv. een zweepje gemiemeld heeft is 't weer goed.

Bij mijne is het een familietrekje, ik weet dat z'n vader en broers 't ook veel doen. Het is een heel intelligent, expressief paard dat zich gewoon in de wereld oriënteert door overal met z'n giechel aan te zitten (mensen, zadel, andere dingen die je op en aan 'm gebruikt zoals borstels) Vind ik het erg? Nee, het past bij hem. Als dit zijn manier is dan is dat toch prima, hij doet er niemand kwaad mee. Ik heb het wel afgestraft in het begin maar daar was hij serieus onthutst door van en begreep echt niet wat er verkeerd was aan wat hij deed. Sowieso zou ik nooit zomaar ineens aan een halstertouw gaan lopen trekken, hij loopt netjes mee en wanneer er wat aan de hand is gaat hij juist tegen die druk in en zijn er de nodige manieren om 'm bij voorbeeld een stukje opzij te zetten die veel beter werken.

Het is een ruin, ruinen zitten volgens mij eerder overal aan met hun vreetapparatuur dan merries. Mijne is 13.

Dat likken na het eten wat die van tylando doet is omdat haar paard heeft ontdekt dat de smaak van het eten op de tong blijft zitten. Alles waar je dan als paard aan likt smaakt dus naar het eten. Niet alle paarden weten dat, ze moeten 't eerst doorkrijgen. Mijne is uiteraard ook zo slim :+

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:22

Dat doet mijn 2.5 jarige ook altijd ,vooral met het wandelen!
Doet hij omdat hij het gewoon prettig vindt, en hij word er ook rustig van, dus ik laat het toe.
Sabbelen/kauwen eraan mag maar trekken ofzo straf ik wel af. :P
Ohja en hij maakt ook álle knopen los die je in touwen maakt, raar beest ^^
Dan gaat hij de stal verkennen of hij staat stil en wacht tot ik het doorheb XD

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 07:27

Leuk om te lezen dat zoveel paarden dit doen!
Vroeger ontsnapte mijn pony ook altijd :).

Tegenwoordig (26 jaar) blijft hij liever staan en bijt dan overal in.
Mijn pony moet altijd overal in bijten na het eten, de tralies, voerbak, kettingen op wasplaats. Best vreemd.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 00:46

Bailey (inderdaad, ruin) is er ook zo eentje, pakt het liefst alles vast. Maar, zoals paard van TS, liep hij ook liefst met touwen en teugels in z'n mond rond tijdens wandelen en rijden. Hij maakte ook alles stuk als het aan hem lag, lekker knauwen, maar dat komt gelukkig nauwelijks meer voor.

Lichte correcties (stem) haalden niets uit, zag daarbij alleen maar onbegrip dus zwaarder straffen leek me naast ongewenst ook nog eens zinloos.
Ik heb er een commando aangeplakt. Paard kent 'hap' (voor bit), 'vast' voor voorwerpen vasthouden en 'los' voor loslaten. Op deze manier is het controleerbaar geworden zonder te hoeven straffen. Paard pakt nu ongevraagd bijna nooit meer iets meer vast, doet het gráág op commando, maar laat ook direct weer los als ik vraag.

Werkt overigens wel alleen als ik binnen zijn gezichtsveld ben, als ik echt even uit beeld ga zorg ik dat er niets is waar hij bij kan ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 03:02

Ik heb dit jaar een heel happerig merrie veulen.. Touw in de mond en klaar kan ik rustig wandelen. Ideale uitvinding van haarzelf :j stoor me er niet aan en als ze schrikt en zeg snijd dan is dat haar probleem.. Fouten laten maken is ook opvoeding :j