Ik kan alleen maar lachen
! Sommige reacties hier
!TS! Haal snel hulp
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

! Sommige reacties hier
!
Bailey_4ever schreef:Tuurlijk moet er een bepaalde grens zijn, wat wel mag en wat niet mag moet heel duidelijk zijn om misverstanden te voorkomen. Maar hulp zoeken en een heel dominant lijkt me een beetje overdreven.
Trek voor jezelf en je pony een duidelijke grens. Met zn snuit door je haar gaan lijkt me geen misdrijf maar bijten en knabbelen is een no go. Hoe lief ook bedoeld. Daar zijn ze gewoonweg te lomp en te groot voor.
Van borstels en touwen pakken kan ik de humor wel inzien, maar zo gauw het slopen wordt gaat ze weer over die grens.
Echt het gewicht in de strijd gooien zoals gebeurd met duwen en schuren moet je niet goedvinden, dan komen ze gewoonweg te dicht in je persoonlijke ruimte. Daar krijgen ze hier ook echt een waarschuwing voor, niet luisteren is een tik.
ikke schreef:Happie schreef:Je zou je paard kunnen leren om uit jouw persoonlijke ruimte te blijven tenzei jij je paard uitnodigt om in deze ruimte te komen.
Waarom zou je niet af kunnen spreken dat je paard bij je mag komen, TENZIJ je vraagt aan het paard uit je persoonlijke ruimte te blijven?
Doe je dat ook bij je vriendje: Je mag niet bij me komen tenzij ik je vraag bij me te komen. Zal mij benieuwen hoe lang zo'n relatie stand houdt........
little_birdy schreef:gewoon netjes opvoeden,
zo heb ik met mijn paard ''afgesproken'' dat hij na het rijden als ik zjin hoofdstel afdeo pas mag schuren
hij wacht dan ook eht tot ik het hoofdstel afdoe gewoon conseqent zijn en daar hoef je e echt niet voor te slaan
Ayasha schreef:ikke schreef:
Waarom zou je niet af kunnen spreken dat je paard bij je mag komen, TENZIJ je vraagt aan het paard uit je persoonlijke ruimte te blijven?
Doe je dat ook bij je vriendje: Je mag niet bij me komen tenzij ik je vraag bij me te komen. Zal mij benieuwen hoe lang zo'n relatie stand houdt........
Sinds wanneer heb je seks met je paard?
Het is welliswaar nog niet verboden in onze landen maar goed.
Joolien schreef:F_Orumster schreef:Eens met yes, een tik komt pas als stem houding en een duw niet werkt.
Yess, er is een wijzig dit bericht-knop.
Dat kan, maar ik los het toch liever op de paardenmanier op.
en daar gaat het om. En verder is het een persoonlijke zaak wat je wel en niet wilt van je paard. De een vindt het prima om lekker samen te kroelen, de ander moet er niks van hebben. Zolang die afspraken duidelijk zijn is er niets aan de hand. Maar hou het wel in de gaten, want speelsheid kan ook omslaan in baldadigheid en dan ben je niet zo blij als er ineens 600 kg bovenop je springt
Ayasha schreef:ikke schreef:Waarom zou je niet af kunnen spreken dat je paard bij je mag komen, TENZIJ je vraagt aan het paard uit je persoonlijke ruimte te blijven?
Sinds wanneer heb je seks met je paard?
Het is welliswaar nog niet verboden in onze landen maar goed.
Ayasha schreef:Tsja wat heeft wat je met je lief wel of niet doet te maken met een onopgevoed paard?
Enneh maak je geen zorgen. Ik kom niks te kort.
Ik mag hopen dat dat toch wel een ander soort relatie is. Tenzij je het natuurlijk leuk vindt om de alfa merrie van je vriendje te zijn
Ayasha schreef:Tsja wat heeft wat je met je lief wel of niet doet te maken met een onopgevoed paard?
Enneh maak je geen zorgen. Ik kom niks te kort.

ikke schreef:Dat het paard in je ruimte mag komen heeft niks met onopgevoed te maken. Het is het wederzijds vertrouwen dat mijn paard niet op mijn tenen zal gaan staan (dat is beyond the limit) en dat ik het paard geen onbedoelde knal verkoop.
Precies als met je lief. Als jij je kerel een "onverwachte" knuffel geeft, krijg je toch ook geen knal voor je kop (mag ik hopen)?
Mijn mond valt open over alle reacties. TS: volgens mij zijn jullie gewoon vriendinnen. En wees er maar trots op, want deze is heel zuinig met het uitkiezen van haar vriendschappen. En ach, misschien is het inderdaad uit dominantie, maar ze doet voor jou wel meer moeite dan voor de rest van de wereld. En zolang jij dat leuk vindt, en zij jou niet in gevaar brengt, lijkt mij weinig aan de hand. Sientje schreef:ikke schreef:Dat het paard in je ruimte mag komen heeft niks met onopgevoed te maken. Het is het wederzijds vertrouwen dat mijn paard niet op mijn tenen zal gaan staan (dat is beyond the limit) en dat ik het paard geen onbedoelde knal verkoop.
Precies als met je lief. Als jij je kerel een "onverwachte" knuffel geeft, krijg je toch ook geen knal voor je kop (mag ik hopen)?
Dank u!!!Mijn mond valt open over alle reacties. TS: volgens mij zijn jullie gewoon vriendinnen. En wees er maar trots op, want deze is heel zuinig met het uitkiezen van haar vriendschappen. En ach, misschien is het inderdaad uit dominantie, maar ze doet voor jou wel meer moeite dan voor de rest van de wereld. En zolang jij dat leuk vindt, en zij jou niet in gevaar brengt, lijkt mij weinig aan de hand.
Zooooo jammer dat al het grondwerken/parelli/join up/whatever zo is doorgeslagen, dat elk paard zich hersendood moet gedragen. Ik geloof nooit dat al die methodes zo bedoeld zijn, maar zie hier de deskundigen over elkaar heen rollen...