Paard kan niet vast staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Paard kan niet vast staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:11

Laat ik duidelijk zijn: ik heb niets tegen een stevige aanpak als dat moet. Natuurlijk zijner momenten dat je moet doorpakken. Ben echt geen watje, en wars van dogma's of "heilige methodes". Maar ik heb de zaken wel graag eerlijk. En zo klinkt in mijn ogen de OP van TS niet, paard krijgt mi gewoon geen kans. Je zal maar een karaktervol dier zijn, en dan zonder echte opvoeding op stal komen, waarbij er van je verwacht wordt dat je weet hoe je je moet gedragen. En zo niet, dan het stempel "etter" of "rotbok" krijgen.

Vind ik niet getuigen van deskundigheid. Paard gedraagd zich in de wei prima: dat is nl wat hij kent en geleerd heeft. Geef het dier de kans om de rest ook gewoon te leren. En dan is netjes aan de hand meelopen een prioriteit, waarin hij best duidelijk te horen mag krijgen wat daarin wel en niet kan. Vastzetten is ddaarbij wat mij betreft voorlopig nog helemaal niet aan de orde (en zeker niet met van hemweglopende paarden erbij....)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:14

Dan is het de truc (denk ik) om te gaan oefenen met beloningen. Dus dat ze gewoon los naast je stil staat en als ze dat beheerst steeds stapje verder nemen en de belong wat minder maken.

Mijn merrie was in het begin ook erg vervelend , hele tijd rond draaien en vast niet stil staan. Maar met straffen ("ÉHHHHH") en belonen gaat dat nu super! :j