Mijn paard....mag niemand aankomen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:49

Hier nog een. :o

's Winters vind ik het niet erg als ze hem buiten zetten, ben ik juist blij mee.
Maar er heeft nog nooit iemand anders op gereden, alleen een keer een jong meisje die hem uitgestapt heeft maar dat is niet echt rijden.
Ik weet niet waarom ik dat heb, heb het altijd al wel gehad.
Uitstappen vind ik geen probleem maar laat liever geen anderen op mijn pony rijden.

Op vakantie ga ik nooit, ook mede daardoor.
Laatste keer was 5 jaar geleden, maar mijn vorige pony kon toen mee.

Ik wil hem niet bijv. 2 weken helemaal stil zetten en wil ook niet dat iemand die er op rijdt zonder mijn toezicht.
Eventueel zou ik misschien iemand kunnen vinden die hem af en toe eens longeert, maar die persoon moet ik dan ook maar net vertrouwen. :')

Maiska

Re: Mijn paard....mag niemand aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:51

Met mijn huidige paard zet ik ook niet zo snel een ander erop. Maar dat er niemand aan mag komen ed. had ik vroeger. Nu gelukkig niet meer. Hoewel ik met dit paard het niet superfijn vind als iemand hem zomaar in de weide staat te aaien of wat dan ook. (tenzij ik iemand ken). Dan denk ik echt: opzouten!!

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:49

Ik begrijp je wel... :D

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:00

Mijn paardje staat 24 uur gewoon buiten dus van binnen en buiten zetten door andere heb ik geen last van... Mocht dat wel zo zijn zou ik er denk ik geen moeite mee hebben want waar ik sta staan gewoon normale mensen die ik tot zo ver wel vertrouw met binnen en buiten zetten... En mijn paard is ook vrij makkelijk :) ... Door een ander laten rijden is een beetje dubbel... Zowiezo liever niet als ik er niet bij bent... Op mijn haflinger destijds vroeg ik zelf weleens of iemand er op wilde rijden omdat het geen makkelijke was en ik niet zo ervaren, maar wel onder mijn toezicht... Mijn lieve brave tinkertje daar stap alleen ik op :P of een goede vriendin van me waar ik geen probleem mee zou hebben als ze er op ging rijden zonder mijn toezicht.. :) ... Een paard delen zou ik echt niet kunnen want daar ben ik te bezitterig voor...

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:04

Met eentje heb ik dat echt heel erg, de andere iets minder, paard heeft ook altijd al heel erg aan mij gehangen, als ik ziek ben en er niet heen kan is hij ook echt niet te genieten. Heb sindskort een bijrijder voor hem erbij, zodat ik een dag in het weekend mijn handen vrij heb, maar mennnn, wat is dat moeilijk :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:09

:o
Herkenbaar :j

Mijn beide dames zie ik ook helemaal niet graag in de handen van anderen, vind daarom op een pensionstal helemaal niets. Nu staat 1 van de 2 bij de hengstenhouder en ik moet me echt bedwingen niet elke dag aan de tel te hangen hoe het gaat :=

Een bijrijder zou ik niet kunnen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:16

Een vaste bijrijder neee dat zou ik ook echt niet kunnen ooit geprobeerd wat een drama haha

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:17

Ik heb hier totaal geen moeite mee.
Sterker nog (en dat zullen jullie die er wel moeite mee hebben vast niet snappen ) maar toen het paard van een stalgenoot kreupel raakte vlak voor een kamp heb ik zelfs aangeboden dat ze de mijne wel mee mocht nemen. Tevens word mijn paard wel eens een rondje mee naar buiten genomen door mensen waarvan ik de naam niet eens weet maar dan is er wel een vriendin mee op die buitenrit.

Ik heb er dus totaal geen moeite mee.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:27

moyra schreef:
Sterker nog (en dat zullen jullie die er wel moeite mee hebben vast niet snappen ) maar toen het paard van een stalgenoot kreupel raakte vlak voor een kamp heb ik zelfs aangeboden dat ze de mijne wel mee mocht nemen. Tevens word mijn paard wel eens een rondje mee naar buiten genomen door mensen waarvan ik de naam niet eens weet maar dan is er wel een vriendin mee op die buitenrit.

Meen je dat? Mijn bijrijdster die mijn paard nu bijna een jaar rijdt mag niet eens met haar naar buiten. Niet zozeer omdat ik haar er niet mee vertrouw, maar wel verzekeringstechnisch. Als paard schrikt en aan de kletter gaat met alle gevolgen van dien, ben ik aansprakelijk en de risico's zijn nu eenmaal groter op de weg dan in de bak.
Buiten dat zou ik ook echt nooit aan een of andere vage kennis mijn paard uitlenen als ik er zelf niet bij ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:47

Jibbel schreef:
Moet ook zeggen dat ik het nooit als positief ervaren heb als je paard in veel handen komt. Zeker mijn jonkie ontwikkelde gedrag wat ik niet wilde hebben, ze krijgen de ruimte om dingen uit te proberen, gaan een keer over een grens en proberen het vervolgens bij jou zelf ook. Daar zit ik dus niet erg op te wachten.

Hier hetzelfde ... Had ik eigenlijk mijn nieuwe zover dat die mij vertrouwde en mij graag zag komen, ging er een meisje mee aan de slag (heel goed bedoelt en ik was in de buurt maar je moet ze toch laten doen) en na 2 keer liep hij weg van mij en kon ik opnieuw beginnen (zij kreeg hem toen ook niet meer uit de weide). Dan heb ik ook iets van: laat maar ...

Als ik iets aan de hand zou hebben of als ik op vakantie zou gaan dan krijgen ze hun voer van de pensioneigenaresse, en voor de rest staan ze 24/7 buiten en vinden het heerlijk om niks te doen. Dus geen problemen op dat gebied :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:02

bij mij valt het wel mee... ik heb een bijrijdster van een paar jaar ouder dan ik, ik weet zeker dat ik haar kan vertrouwen en zodra zij iets vreemds merkt belt ze me. Ze rijdt hem nu ruim een jaar, maar ze mag niet met hem naar buiten. Verder mogen 2 van mijn lesklanten er wel eens op en dat vind ik ook leuk om te zien, maar verder komt er eigenlijk niemand op.

Wat ik wel heb is een beetje een moederkloek-achtige houding bij de manegepony's :') mijn eigen pony staat in hetzelfde gebouw, en ik ken al die pony's al zo'n lange tijd... zodra ik iets zie dat niet klopt, of iemand flink onredelijk is tegen zo'n pony ga ik me er mee bemoeien, zijn ze nou helemaal gek om in de stal met een zweep te meppen omdat de les niet lekker ging of (laatst nog) ongelooflijk hard in de mond te rukken en sjorren omdat ze uitgebeld zijn in een parcours... dan moet je mij echt niet tegen komen want ik trek je aan je haren van de pony af terwijl die dus helemaal niet van mij is := die beestjes lopen dag in dag uit, jaar in jaar uit braaf hun rondje, en als jij ze niet redelijk kan behandelen word ik zo boos! gelukkig is de eigenaar van de manege het wel met mij eens, en mag ik bij dit soort dingen politie-agent spelen en ingrijpen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:07

moyra schreef:

Inderdaad ik kan dat niet echt snappen. Persoonlijk zou mij het risico te groot zijn ook al zou ik het braafste paard van de wereld hebben.
Bekende zou ik me nog in kunnen denken als je weet hoe ze rijden maar echt een onbekende waar je de naam niet van weet en waarschijnlijk ook niet hoe ze rijden. Nee dat zou ik niet willen. Zou het echt vreselijk vinden als er iets moest gebeuren met de persoon erop of met mijn paard als er een ander met op stap is.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:23

Yv_ schreef:
Oh, echt geen problemen mee. Mijn poown is ongeveer de manegepony hier op de privéstal.. Ik rij toch nauwelijks, vind het heerlijk om te zien dat anderen er zoveel plezier mee kunnen hebben.

Effe een vraagje.. Hoe doen jullie dat met vakanties?

Ik ga gewoon niet.
En anders gaat ze 't land op. :)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:27

Hier nog 1 :')
Ik vond het altijd vreselijk als ze mijn mini vasthielden,of met haar gingen lopen.
Ik had een tijdje mijn vriendin als verzorgster,die mocht dan alleen komen als ik er niet was anders had ik overal comentaar op.
Daarna een irritand pennykind gehad die soms langskwam om te helpen poetsen ofzo,nou 1 keer en nooit weer :')

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:37

Mijn (huur)paard wil werkelijk aandacht van iedereen en aangezien hij op een manege staat, en ik hem van de manege eigenaren lease, kan ik er toch niet veel aan veranderen dat mensen hem vertroetelen. Waarom zou ik? Het is ook gewoon extra aandacht voor hem.
Laatst vertelde iemand me dat twee meisjes hem waren aan het aaien, toen ik uit de auto stapte en hem riep dat hij zich meteen omdraaide en naar buiten keek of ik er was. Hij vind mij dus nog altijd liever :o.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:46

Ik ben heel makkelijk eigenlijk. Vorige week was hier een school op kamp. Waren 2 meisjes helemaal fan van mijn paard. Die kwamen vragen of ze haar mochten borstelen.... Nou prima. Vindt mijn paard wel gezellig...

Ik heb der nu uitgeleend aan de instructeur die de bosritten vooorrijd met haar, prima...
En omdat ik zelf fysiek even wat minder ga loopt ze momenteel in de manegelessen mee. Ik heb een lief, betrouwbaar paard en de mensen hier gaan goed met dieren en spullen om...
Nee hoor, vind het wel leuk als mensen ook plezier hebben van mijn paard. Moeten ze het wel waarderen, anders ben ik er wel zo klaar mee, maar dat heb ik maar 1 x bij een verzorgster gehad. Daar begin ik nu dan ook niet meer aan. Liever dat er dan iemand mee lest. Als die der boekje te buiten gaat zeg ik gewoon tegen de instructeur dat ik het niet meer wil hebben.

Ik heb ook altijd wedstrijden gereden (landelijk) met een manegepaard, misschien dat ik daarom wel zo goed kan delen...
Of misschien val ik op paarden met een groot hart, die gewoon van heel veel mensen kunnen houden....

Tovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:02

Ik kan er ook nooit tegen als er iemand aan mijn paarden of pony's zit echt verschrikkelijk. Ze mogen ze alleen van mij buiten en binnen zetten maar meer de ook niet. En dat gaat nog al eens fout. Komt misschien ook wel omdat het niet echt echte paardenmensen zijn. Maar gewoon mensen met een paard. Maar verder mogen ze dan ook echt niks, ook geen dingen als eten geven.
Ik heb een aantal keer een verzorger gehad maar die heb ik allemaal de deur uit gezet. Dat doe ik dus echt nooit meer.
Maar ik ga net als michelle___ hier om ook niet op vakantie. Hoogstes een nachtje weg maar dat is dan ook alles. Want je zult dan altijd zien dat er iets fout gaat. En ik ken zelf mijn eigen paarden en pony's toch het best. Dus als ik iets zie weet ik meteen of het goed is of niet. Terwijl iemand anders misschien zou zeggen van we kijken het nog een paar dagen aan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:07

Heb ik ook ja... :o
Mijn zus gaat volgend jaar examen doen en heeft daarom minder tijd voor ons paard.
Daarom vindt zij dus dat er eigenlijk een verzorg(st)er moet komen,
maar ja... :+

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:32

Ik ben al moeilijk met mijn verzorgpony... :')
Ze heeft 2 verzorgers en een eigenaresse, maar we mijden elkaar het liefst en komen allemaal zoveel mogelijk een andere dag omdat we allemaal een beetje bezitterig zijn... :o
Als er kindjes gaan poetsen, zelfs als ik er bij ben, word ik al moeilijk.
Ze doen het nooit goed hoor, echt niet! :+
Ik wil niet bedenken hoe dat gaat als ik een eigen paard heb haha.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:21

heb er ff lang over na gedacht
er zijn 3 mensen wie ik me paard toe vertrouw(heb ik nog nie komt er wel)
en aan me 2 kids

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:28

hahaha. ik heb het met mm verzorgpaard.....liever niet dat er iemand aan komt.
ook alleen ik mag er iets mee doen van de eigenaresse (:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:05

Schuldig. :j Ik heb inmiddels mijn vierde paard en had mezelf beloofd met deze wat makkelijker te zijn. Maar ik kan het gewoon niet! :') Ik heb mijn knollies thuis staan en ben voor hun ook eigenlijk hun enige mens. Ik kan het gewoon niet uit handen geven. Ik heb zo mijn eigen ideeën en rituelen.. Ik heb wel altijd les hoor en leer nog dagelijks van anderen, maar iemand anders die voor mijn paarden zorgt: No way!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:08

Mossel schreef:
Pfieuw dacht dat ik de enige was :+

Jij valt nog wel mee toch??

Ik mocht hem aaien zonder dat je mijn hand afbeet tenminste. :)

__

Ik had dit heel erg. Tot ik twee jaar geleden lessen ging geven, inmiddels loopt mijn paard 5 lessen per week en ik vind het leuk om te zien hoe goed en enthousiast ze dat doet! :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:10

Nog eentje hier :') Ik kan er gewoon niet tegen :') MIJN PAARD :D Maar wel rijdt ik vaak genoeg met paarden van andere mensen op stal die gewoon plots tegen me zeggen als ik aan de kant sta te kijken; wil jij er ook even op? en dan rijdt ik er gewoon mee :) Ook ben ik zowat degene die mensen snel aanspreken als ze op vakantie gaan om hun paard of pony te rijden en verzorgen als ze weg zijn... Best wel fijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:22

Herkenbaar!
Officieel is mijn paard gekocht voor de hele familie,maar ik rijd er nog als enige op. Zonder mijn begeleiding wil ik er ook niemand anders op. Naar de wei brengen mag mn moeder nog,voeren ook (maar dan zet ik alles van te voren al klaar). Best wel raar,mn moeder rijdt ook al een aantal jaar,maar ik vertrouw er gewoon niemand mee :')

Mijn mini moet je ook niet aankomen,dan word ik gek. Die is best eenkennig dus bij haar is het nog ingewikkelder. Ik had laatst clinic,en de instructice wou haar wel even proberen. Met heeeel veel moeite haar uit handen gegeven,maar het ging best goed :j