Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pinkie87 schreef:en wat nu als jou paard naar jou schopt? zeg je dan foei paard dat mag niet??? als een paard in de kudde naar een andere schopt in hogere rang krijgt hij er net zo hard een terug.
zeg niet dat ik mijn paard dood schop hoor! doe het ook liever niet.
Paperboy schreef:pinkie87 schreef:en wat nu als jou paard naar jou schopt? zeg je dan foei paard dat mag niet??? als een paard in de kudde naar een andere schopt in hogere rang krijgt hij er net zo hard een terug.
zeg niet dat ik mijn paard dood schop hoor! doe het ook liever niet.
Gelukkig hebben mijn beide paarden mij nog nooit geschopt. Ik denk als een paard je schopt je eens goed moet kijken naar de band en omgang naar je paard, persoonlijk denk ik dat je met terugschoppen de scheve verhouding met je paard niet beter maakt. Stel jezelf eens de vraag waarom hij schopt?
Cassidy schreef:Ik zou je hengst niet straffen.
Ik zou de ballen eraf halen, en dan gewone basisopvoeding hanteren.
Door hormonen kunnen hengsten doorgaan waar merries en ruinen stoppen.
Ruinen haalt de scherpe kantjes er vanaf en een ruin gaat niet door tot er bloed vloeit.
In mijn ogen het beste voorbeeld van gebrek aan ervaring en kennis....

Bo_Cassey schreef:Cassidy schreef:Ik zou je hengst niet straffen.
Ik zou de ballen eraf halen, en dan gewone basisopvoeding hanteren.
Door hormonen kunnen hengsten doorgaan waar merries en ruinen stoppen.
Ruinen haalt de scherpe kantjes er vanaf en een ruin gaat niet door tot er bloed vloeit.
In mijn ogen het beste voorbeeld van gebrek aan ervaring en kennis....
Ik vind dit wel een beetje cru gezegd. Zij zegt: als mijn hengst omhoogkomt krijgt ie een tik. Dat werkt blijkbaar prima. Maar ipv dat iedereen zijn mening geeft over al dan niet een tik, wordt weer op de man gespeeld. Dit is onnodige belediging, en de opvoeding van deze hengst is niet het onderwerp van het topic.

Charlot schreef:ik heb eerlijk ook al genoeg gezien in "de paardenwereld". En ik spreek voor mijn eigen ik gebruik enkel de zweep voor mijn paard in de zomer om de dazen weg te doen.
Maar voor het boerenpaard heb ik de zweep wel mee, ook voor de dazen, maar soms ook eens om een kleine tik naast waar ik mijn been leg te geven. Verder ben ik dus niet echt voor het zweep, spoor gebruik.
Ook zal ik mijn hond nooit slaan of schoppen. Ze heeft al een serieus verleden en het ligt gewoon niet in mijn aard om dat te doen.
Maar dat is mijn mening, ieder de zijne..
FienC schreef:Volgens mij, als je paard bokt onder het zadel bijvoorbeeld, en je 'm dan een tik geeft of 'm slaat met de zweep, kan je er een dubbel zo hard terugkrijgen. Dat is allesinds wat gebeurd bij vele van de paarden waar ik mee rij.
Lovely schreef:Laat ik het anders verwoorden: paarden slaan elkaar niet als ze iets anders van elkaar willen dan opdonderen.
Paperboy schreef:Kan me best iets voorstellen bij wat ts bedoeld, veel mensen hebben tegenwoordig geen geduld meer en worden dan erg ruw in hun handelen. Een dier schoppen vind ik echt onzinnig wat de reden ook is. Als je consequent en eerlijk bent en geen dingen vraagt die het paard niet kan handelen zijn dat soort acties helemaal niet nodig.... Ik vind slaan en schoppen als straf altijd een teken van onkunde en machteloosheid. Een zweepje met rijden om je beenhulp te versterken vind ik iets anders en dat lijkt mij ook het enige juiste doel van zweepgebruik.
Paperboy schreef:Gelukkig hebben mijn beide paarden mij nog nooit geschopt. Ik denk als een paard je schopt je eens goed moet kijken naar de band en omgang naar je paard, persoonlijk denk ik dat je met terugschoppen de scheve verhouding met je paard niet beter maakt. Stel jezelf eens de vraag waarom hij schopt?
Mienez schreef:Een tik, een schop of een trap hoort bij de opvoeding van een paard. Wij willen ook weten wat er van ons verwacht wordt en als er dan iemand chinees tegen ons gaat praten en daarbij dan ook nog eens druk op gaat leggen dan weten wij ons geen raad meer en gaan uiteindelijk maar wat doen.
Hij zal vast alle geduld en discipline hebben om netjes voor je te blijven staan en ja knikkend te volgen wat je zegt.
.
.