Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SeBart schreef:wouterpaard schreef:Normaal? of het toelaten?
Heb voor niks als laat het toe ruin -merrie dekken gepost als ik als niemand wordt beschouwd
Vind je t heel erg als ik helemaal niks begrijp van deze reactie
karuna schreef:Tsja dillema, onze ruin is zo n smeerlap die bij erg gewillige merries graag een "handje" helpt. Maar dan alleen bij zijn favoriete merrie vriendinnetje. Niet uit zichzelf jhop erop maar als een merrie zich schaamteloos blijft opdringen werken zijn niet aanwezige hormonen toch echt wel goed. En ondanks dat hij al heel wat jaartjes in gekastreerd weet hij hoe het moet en werkt het ook nog. En ook het klapperen is hij goed in erg regelmatig. De merrieeigenaren vonden het nooit een probleem. Ik moet nog even gaan kijken hoe het nu gaat lopen met zijn sletterige weimaatje. Dat is een b pony tje. Voor alsnog ziet hij haar nog als puppy maar zijn hormonen worden langzaam well geprikkeld. Ze verkracht hem zowat. Ik hoop dat het dan geen springen wordt maar gewoon doorschuiven als het dan toch moet.
Hij is er wel eens uitgehaald lang geleden maar toen ontsnapte de merrie steeds richting zijn wei om alsnog haar genot te halen.Wat moet je dan, nog meer kastreren dan dit kan niet.

)
Raja schreef:Dan kom ik de discussie een andere draai geven.
Als jouw merrie hengstig is en je wilt niet dat ze "gedekt" wordt, waarom zet je je merrie dan in het land?
(de je in dit geval is een algemeenheid)
Voor een ruin is het in principe "natuurlijk" gedrag ondanks dat hij geen ballen/hormonen meer heeft
En als een merrie zich op blijft dringen, zie ik niet waaron de ruin hier dan de boosdoener zou zijn?
Het wordt natuurlijk wel een ander verhaal als de ruin het bij iedere merrie blijft proberen, of deze nou hengstig zijn of niet...
Dan wordt het idd wel vrij vervelend...

Nickas schreef:Het beste maatje van mijn ruin is een merrie (die hij inmiddels met rust laat). Zou het doodzonde vinden als ze uit elkaar worden gehaald en alleen met paarden van het eigen geslacht zouden mogen staan...
Skessa_ schreef:Ik zou het helemaal niet erg vinden als mn merrie even een paar daagjes apart zou gaan terwijl ze hengstig is en dus erg opdringerig. Als dat het dekken voorkomt, geen probleem.
Maar gelukkig is die van mij niet zo![]()
Maar mede door die opdringerige merries zijn bij ons de kuddes nu gesplist
want ze loopt zo aan de zijkant tussen hun benen door en dat is vermakelijk om te zien. Nooit problemen met verwondingen ed gehad. Dieren zijn vaak heel goed in staat zichzelf te redden als dat nodig mocht zijn. Lukt dat niet dan zou ik er ook voor kiezen om ze uit elkaar te halen.
. Gaat dan weer verder met zijn hobby, eten. Citaat:SeBart schreef:
wouterpaard schreef:
Normaal? of het toelaten?
Heb voor niks als laat het toe ruin -merrie dekken gepost als ik als niemand wordt beschouwd
Vind je t heel erg als ik helemaal niks begrijp van deze reactie
Ik denk dat Wouterpaard bedoeld dat hij/zij? het wel toelaat dat de ruin een merrie denk maar het niet direct normaal vind.
en aangezien ik zei dat er nu opeens niemand is die het normaal vind, wordt wouterpaard als niemand gezien?
snap?
ik vind het ook nog een verschil tussen het toelaten of het bij toejuichen
hoewel de uitwerking hetzelfde is
Maar iedereen gaat hier uit van het ergste merries bevuilt, wonden overal en nergens. Maar wat als zoals mijn ruin het gewoon rustig en beheerst gaat? Mijn ruin dekt al zolang ik hem ken zo'n 12 jaar en heeft nog nooit een merrie 'pij'n' gedaan dan laten jullie het nog niet toe?