Spelen met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:11

Het heeft bij mijn een poosje geduurt voor paardlief enthousiast werd, maar ik heb mijn paard leren targetten, vuist aanraken op commando = snoepie.
Inmiddels is ze redelijk enthousiast, zeker wanneer ik zelf heen en weer ren en het haar daardoor moeilijk maak om me te volgen, of haar een keer om me heen stuur.
Dit vind ik een gecontroleerde vorm van spelen, ik laat haar namelijk af en toe ook rustig stappen, halthouden of achterwaarts gaan, om zo te voorkomen dat ze te enthousiast word.

Woest op haar afspringen begin ik niet aan, ik denk dat ze het als een afschuwelijke straf zou ervaren en nog weken bang voor me zou zijn. :=

Marvel

Re: Spelen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:53

@gypspy: dat is ook een manier die voor ons goed lijkt. Targetten, eten, halthouden en achterwaarts zijn dingen die bij ons ook standaard terugkomen. Targetten ben ik nu meer aan het uitbreiden, goed idee van je!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:08

Woest op een paard afspringen kan heel leuk zijn, vooral voor de foto... :=
Afbeelding

newmom

Re: Spelen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:10

whahahhaha tinkerloos hij is wel prachtig die foto!! maar of je paarden dit nu echt als spelen zien? hihi de houding van de vos zegt volgens mij meer: '' wat een mafkees, weg wezen hier'' ... dan "' ja leuk! laten we spelen!''
maar de foto is leuk!!! hahahah

giglene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:44

mijn 2 paarden vinden het leuk om te rennen of tikkertje te spelen in de wei, ze rennen bij mij altijd achter me aan tikken me zacht aan met hun neus en rennen dan weer weg, misschien is dat leuk om te proberen?
voor iemand het vraagt, ze zijn het al heel lang gewend en houden zeker 5 meter afstand en ze vinden voetbal ook heel leuk om te doen en het is minder gevaarlijk :)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:43

- Ik lees even mee.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:15

Die van mij vind het heerlijk om lekker door de bak heen te rennen met mij. Vooral als ik vliegensvlug omdraai, dan keert ze op haar achterbenen heel hard en om en komt vrolijk bokkend weer richting mij. Schijnbewegingen vindt ze ook geweldig, dan gaat ze echt als een hond achterover leunen en van links naar rechts springen haha.