paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:21

capopjekop schreef:
Waarschijnlijk heeft ze zich helemaal volgeladen met gras, omdat ze weet dat ze maar af en toe op het gras mag en is ze daar moe van?

Denk ik ook.
En als ze buiten komt, moet ze alles in de gaten houden, weet jij veel wat voor enge roofdieren er in je weiland komen. Bij ons zijn de paarden de eerste dagen op 't land altijd heel moe, daarna niet meer.

Edit; Ohnoooo, de reden wáarom het paard het land niet op mag. :x :x
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 01-06-12 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:21

Wat zal jouw paard het naar zijn zin hebben zeg! De hele week hard voor je werken en als dank in het weekend een paar uurtjes naar buiten. Niet langer, omdat ze anders vies wordt. Ja, jij bent echt té goed voor je paard! Paarden vinden het namelijk zelf echt verschrikkelijk om vies te worden, fijn dat je zo aan je paard denkt ipv aan jezelf!

:n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:22

Zou het niet gewoon een reltopic zijn?

Die van mij lopen ook buiten en met die droge weer worden ze echt niet erg vies. Het is altijd met een borstel weg te poetsen. In de winter zien ze er daar en tegen echt niet uit. Dan is mijn palomino zwart en mijn vosbonte ruin heeft dan geen vlekken meer maar is een grote vlek :')

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:30

Normaal reageer ik niet eens op dit soort topics, maar dit gaat me te ver.

Meid koop een hobbelpaard die schoon blijft en verkoop je witte paard maar snel. Dat arme beest vreet zich helemaal vol en dan verbaas jij je erover dat ie ' zooooo moe' is, sorry je zou geen paard morgen hebben. Ooit van hoefbevangenheid/gaskoliek etc gehoord? Als je zo met je paard omgaat dan kan je een dezer dagen de veearts bellen (ik hoop voor je in het weekend wanneer je paard zoo moe weer in de stal ploft :$ )

Ra_chel schreef:
met alle respect , maar haar witte vacht, lange manen en staart ,en het land waar ze staat , is imo geen excuus om haar op stal te houden.
manen en staart kun je vlechten om ze mooi te houden

Dit is ook zo'n modegril, al die schimmels, friezen, tinkers en wat niet al, moeten maar vlechten in om alle manen en staarten mooi te houden. Een staart en manen hebben een functie, vooral tegen vliegen willen een staart en manen nog wel eens helpen. Wel eens een zwiep gehad van zo'n ingevlochten staart ? Je zal maar een paard zijn waarvan je baasje het zo nodig vind om er een zweep van te maken als je last van vliegen hebt.

En nee :n Ik ben geen natural of wat dan ook, ik schrijf gewoon mijn mening.
Laatst bijgewerkt door haan op 01-06-12 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:30

NB Het is voor paarden belangrijk om dagelijks een zelfde soort schema qua eten en leven aan te houden, daar richten hun darmen zich op in. Jouw paard moet elke week, elk weekend omschakelen naar een ander dieet en daarna op maandag weer terugschakelen.
Juist die omschakeldagen in een jaar (in het voor jaar de wei op en in najaar de wei uit) zijn de dagen dat er de meeste koliekgevallen plaatsvinden omdat dit een aanslag is op de darmen (en de flora en fauna daarin) van het paard. Wijzigingen in een schema moeten eigenlijk geleidelijk zijn en daarna weer een tijd hetzelfde en niet wekelijks wijzigen!![/quote]

:j :j :j :j :j :j :j :j :j

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:32

Zit hier met een bek vol tanden. Paard binnenhouden omdat ie anders vies wordt.... :n
Arm, arm beest....

whisperpluk

Re: paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:35

Ik heb zelf ook een witte pony en ik laat haar lekker naar buiten toe.

Wat maakt het uit dat je paard vies wordt?
voor een wedstrijd snap ik dat nog wel.....

maar je pony hoeft niet altijd wit te blijven...?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:36

Tja, de reden waarom dit paard niet naar buiten mag vind ik ook dieptriest. Kun je haar geen eczeemdeken opleggen? Die zijn zo dichtgeweven dat er echt geen vuil doorheen komt en ze bedekken alles goed.
Ik heb hiervoor een spierwitte PRE gehad waar ik shows mee reed. Onder zijn deken (die hij om allerlei redenen ophad: veel vliegen en dazen, een minihengstje die er telkens zijn tanden in zette enz.) bleef hij prachtig wit, ook de manen. We hoefden voor een show altijd alleen maar zijn hoofd, benen en staart te wassen (die je trouwens ook nog zou kunnen vlechten).
Het is natuurlijk wel zo dat de Randstad vol staat met paarden die nooit in de wei komen, of hoogstens in een paddock. Laten we daar niet al te schijnheilig over doen.
Over de reden van haar vermoeidheid: ik denk dat er ook een groot risico is voor spierbevangenheid: wel veel eten en rantsoenverandering juist op de dagen dat ze niet gewerkt wordt. Het heet niet voor niets maandagziekte.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:37

Okee ben hier gewoon even sprakeloos van :(:)
Mijn bonte is zelfs schoner buiten als binnen, door de regen regend hij lekker schoon :D

Wees een echt baasje voor je paard en gooi dr naar buiten.
Een medische reden had ik nog begrepen maar dit gaat alle perken te buiten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:37

DonCamillo schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat de Randstad vol staat met paarden die nooit in de wei komen, of hoogstens in een paddock. Laten we daar niet al te schijnheilig over doen.

Is ook triest. Maar schijnbaar heeft TS de mogelijkheid (haar andere paard gaat wel gewoon naar buiten) en dat maakt het zo mogelijk nog egoistischer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:39

Vond deze quote in een ander topic van de TS.

dandir schreef:
mijn spierwitte arab die zich met haar lange manen in de mest en pipi gaat rollen ; en dan een bijna een halve fles miracle groom erbij om ze terug wit te krijgen ; ik vertik het om op een geel paard te stappen......

Ben je werkelijk |o 8)7 ?????????

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:39

Dus als je paard niet veel haar had en zwart was mocht die wel gewoon naar buiten?
Want een gekke reden! Ik heb een tinker met een gigantische haarbos en sokken die vanaf haar knieën zijn, ze is bont dus ook wit en in de winter vervloek ik haar heel erg veel want ook zij vind het fantastisch om in die vieste plekjes te rollen. Maar om daarvoor je paard op stal te zetten?
Dit is mijn tinkermerrie en ik zie haar veel liever zo dan helemaal wit in een stal...
Afbeelding

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:42

whisperpluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:43

Wat is belanrijker:

Een wit paard?

of:

Een (waarschijnlijk geen witte meer) paard wat geniet om samen met het andere paardje lekker in de wei te staan. lekker rollen, heerlijk toch om een paard lekker blij te zien in de wei?

Ik vindt het altijd geweldig om te zien, ook al wordt mijn paardje ook vies. het ziet er altijd zo leuk uit als ze eens even lekker gek doet

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:44

Soprano schreef:
Dus als je paard niet veel haar had en zwart was mocht die wel gewoon naar buiten?
Want een gekke reden! Ik heb een tinker met een gigantische haarbos en sokken die vanaf haar knieën zijn, ze is bont dus ook wit en in de winter vervloek ik haar heel erg veel want ook zij vind het fantastisch om in die vieste plekjes te rollen. Maar om daarvoor je paard op stal te zetten?
Dit is mijn tinkermerrie en ik zie haar veel liever zo dan helemaal wit in een stal...
[ Afbeelding ]

en dit is een GELUKKIG paard! je hebt mooi gelijk ( ik herken mijn tinker erin haha )

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:45

Ik kan maar 1 ding zeggen.....

Bij nader inzien :x :? Zeg ik maar liever niks meer

Arm paard....

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:46

Ik kan met de beste wil van de wereld niet geloven dat dit waar is :(
Volgens mij verveelde ts zich en heeft eens een topic bedacht om Bokt op z'n kop te krijgen. Mocht het onverhoopt wèl waar zijn: shame on you!!!

Bon_charmeur

:+ :+ meer kan ik er niet van maken... lol omdat het paard vies word,..

kortom vorm van dierenmishandeling:P

Ocean_Child

Ik kan met de beste wil van de wereld niet geloven dat dit waar is :(
Volgens mij verveelde ts zich en heeft eens een topic bedacht om Bokt op z'n kop te krijgen. Mocht het onverhoopt wèl waar zijn: shame on you!!!

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:48

Soprano schreef:
[ [url=afbeelding]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ _/-\o_
Wat een práchtige foto, zo hoort een paard erbij te lopen :)

Ik geloof mijn ogen gewoon niet. Je paard binnen houden zodat 'ie niet vies word? Neem een voorbeeld aan deze dame boven mij.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:50

dandir schreef:
En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....

Dit ga je toch zeker niet menen he??? |o |o |o
WALGELIJK. Dat is wat ik er van vind. Als je te lui bent om je paard te borstelen (zo komt het namelijk op mij over) en hem daardoor laat verpieteren in stal, ben je in mijn ogen geen paard waard. :n

En hoe doe je dat dan in het weekend? Rol je haar dan in plastic folie? :+
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 01-06-12 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:52

Dus jou paard moet alleen naar buiten omdat ze wit is? Koop dan een vliegendeken oid, of poets gewoon wat vaker.

whisperpluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:53

Miracle_ schreef:
dandir schreef:
En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....

Dit ga je toch zeker niet menen he??? |o |o |o
WALGELIJK. Dat is wat ik er van vind. Als je te lui bent om je paard te borstelen (zo komt het namelijk op mij over) en hem daardoor laat verpieteren in stal, ben je in mijn ogen geen paard waard. :n

Jah idd!
Ik heb ook een witte pony en ik laat haar met plezier naar buiten! ook al wordt ze later dan bruin als ik haar uit de wei haal /3
maar ik geniet ervan om te zien als ze in de wei staat <3

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:54

Beste topicstarter - ik wil je niet de grond in boren, maar al je een topic opent zoals dit kun je toch niet verbaast zijn als je reacties krijgt.

Na een paar momenten van totale sprakeloosheid wil ik daarom toch reageren.

In de eerst plaats sluit ik me aan bij degenen die reageren en wijzen op het belang van regelmaat in de voeding: je loopt met dit onregelmatige eetpatroon grote risico's - koliek, hoefbevangen, spierbevangen (stalrust op maandag na al het eten op zondag). Op deze manier loop je het risico van blijvende schade aan spieren en hoeven.

In de tweede plaats: veel ruiters hebben grote moeite met het vinden van stalling waar uitgebreid weidegang wordt aangeboden, en het is voor veel mensen een dilemma - mag je een paard aanschaffen als je niet in de gelegenheid bent om het weidegang te bieden? Maar dat je je paard geen weidegang geeft hoewel je daar wel toe in de gelegenheid bent kan ik niet begrijpen.

Ik hoop oprecht dat je je paard dagelijk weidegang zult geven.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:57

dandir schreef:

Hahaha. sorry moest even lachen, er zijn zoveel witte paarden, mag een wit paard dan niet op de wei komen omdat ie wit is en niet vies mag worden? Kom op het is een dier, een Paard. En paarden zijn nou eenmaal niet allemaal schoon, ik heb ook een witte, en wat maakt mij het uit als ze in de modder gaat liggen. Daar is het een paard voor. Je gaat een paard toch niet onnodig binnenhouden vanwege de kleur?
Weetje hoe mijne er na een dag buiten staan uit ziet? als een varken.

En als je te lui bent om een keer extra een borstel over je paard te halen, doe m dan een zomerdeken op met dit weer. en vlecht de manen in een vlecht. probleem volgens mij ook opgelost.