Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Cassidy schreef:@ Chaos: Wedden dat hij komt kijken als je hem geen ander alternatief geeft dan naar je toe te komen? Zet hem op een groot weiland zonder water, zet een stukje af waar je een waterbak neerzet, en laat hem op gezette tijden, en op het moment dat jij er bent, van het grote weiland naar het kleine weiland gaan en hem in jouw nabijheid drinken. Wedden dat hij na verloop van tijd heel graag bij je wil komen?
Vijf uur in dat weiland zitten gaat echt niets uithalen als je hem geen incentive geeft om bij je te komen. En lokken met snoep of voer gaat echt niet werken als hij op een weiland vol gras staat.
gelukkig hebben die van mij daar geen problemen mee
Het probleem is zijn stress. Jij snapt het scenario niet helemaal.
Is ook een heel lang verhaal, bij interesse best uit te leggen.

.
), en meneer blijft staan, en loopt zo met me mee (zonder halstertouw!!).
.
) moeilijk is om te kunnen pakken.
.
, en dat laat hij graag zien/merken), en de keren dat het wel goed gaat nemen de mindere dagen wel over..
Ik vind dat juist wel wat hebben, karakter zelfs

Vond het zo ingewikkeld en iedereen zei wat anders, ook therapeuten die ik sprak via de mail enzo.

Loran schreef:Mijn draver heb ik bijna 7 jaar..
En in die 7 jaar kan ik het zo opnoemen hoevaak ik hem zo heb kunnen pakken.
nl. 50x!
Als meneer op het land staat loopt hij weg.
Ook al heb je gewone kleren aan en wat lekkers bij je, hij kijkt niet op of om..
Geef je hem geen enkel aandacht, maar de rest wel, zie je hem jaloers kijken.
Want ja, vrouwtje geeft hun wel wat, ik wil ook wel, maar stel je voor dat...
Ik heb het ook uren volgehouden in de jaren tijd. Maar op den duur ga je met tegenzin heen omdat je toch al wel weet dat hij niet of nauwelijks komt.
sinds oktober vorig jaar staat hij bij huis. Daar komt hij wel redelijk snel, maar ALLEEN als er 1 van de andere 2 eerst uit de bak worden gehaald.
Of meneer moet zoveel zin hebben om spontaan wat te gaan doen.
Sinds een 3 weken staat hij, met de 2 anderen en een merrie (van iemand anders) voor 24/7 op de weide.
De eerste 2 weken waren gewoon niet leuk!
Meneer kwam gewoon niet!
Niet naar mij (met mijn zwangere buik, en waarvan hij weet dat ik niets anders kan/wil dan borstelen, wandelen, eten geven, knuffelen etc.), mijn man of de bijrijdster.
Op een gegeven moment loop ik gewoon de weide in (vorige week dus), en meneer blijft staan, en loopt zo met me mee (zonder halstertouw!!).
De keren daarop komt hij ook meteen, of laat zich gewoon pakken.
vandaag wou meneer niet, dus heb hem weer flink genegeerd, de rest aandacht, knuffels en iets lekkers gegeven, maar meneer dus niet. tjah, hij weet inmiddels dat hij ALTIJD wat krijgt als hij zich laat pakken, meeloopt etc. dit is overigens voor elk paard hetzelfde hier bij ons!
Want het moet leuk zijn.
Afwisseling genoeg, vooral veel leuke dingen.
Het rare is, dat wanneer je hem hebt hij ook echt ALLES wil doen en leuk vindt (rijden, buitenrit, borstelen, knuffelen, wandelen en noem maar op).
Dus ja, het ligt dus NIET standaard aan gebrek aan vertrouwen, of de band die je samen hebt.
De band die ik met hem heb is echt heel sterk. We voelen elkaar precies aan, vertrouwen elkaar voor meer dan 1000%, en we gaan voor elkaar door het vuur enz.
Als hem wat mankeert (zo had hij eind april acute slokdarmverstopping) krijg ik in mezelf al een raar gevoel.
Meneer houdt zich dan sterk, maar ik zie en voel zijn pijn. Ik weet dat het gek klinkt, maar me alle 3 mijn mannen voel ik aan als er wat is/gebeurd, en ook of het acuut is.
Dit kan je niet hebben/voelen als er geen band is.
Je kan mij NIET wijsmaken dat ik totaal geen band met hem heb, of dat hij mij niet vertrouwd. In de 7 jaar dat ik hem heb, hebben we een paar dingen mee gemaakt. Dit heeft vanaf het begin onze band enorm versterkt.
En JA, dan neem ik voor lief dat hij (met flinke regelmaat) moeilijk is om te kunnen pakken.
Daarom heeft hij standaard een halster om, behalve op stal, of hier als die bij huis staat.
Hij heeft het harstikke goed, hij is blij met mij als baas (dat merk je aan alles dat hij mij als baas ziet, en dat laat hij graag zien/merken), en de keren dat het wel goed gaat nemen de mindere dagen wel over..
Weg gaat hij niet, pas bij zijn laatste adem..
Maakt hem dat minder als paarden die wel komen (zoals mijn andere 2 jonge mannen)??
Nee, absoluut niet!
Cassidy schreef:Ook vaker het land op gaan als ze niet hoeft te werken. Of haal haar van het land, zorg voor een lekker gevulde voerbak, geef een uitvoerige poetsbeurt en dan weer terug het land op. En idd, neem wat lekkers mee, dat helpt. Hou er alleen wel rekening mee dat, als je echt met emmers met voer gaat werken, je de onrust op het land alleen maar in de hand werkt.