fjorden merrie rent steeds weg ook met ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: fjorden merrie rent steeds weg ook met ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:30

Desi_urly nou moet je niet gaan overdrijven. Kingloveyou zei alleen bij een sprintje trekken so what. Niet bij het hele verhaal. En let alsjeblieft op hoofdlettergebruik en punten. Dit leest vervelend.

TS ik ga mee met Diana.
Ik wens je erg veel sterkte.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:32

@Desi_Urly, paarden zijn toch dieren en als een paard zin heeft in een sprintje doet die dat wel hoor. Dat kun jij als ruiter vaak moeilijk tegenhouden. Fleurtje is familie van mij dus ik weet écht wel hoe de vork in de steel zit. Urla was bij fleur gewoon braaf maar doordat zij dingen wou die met Urla niet mogelijk waren heeft ze een andere pony gekocht. Want ze was erg verdrietig toen Urla weg ging en dit zegt wel wat hoor. En dat ze bij jou zulke dingen uithaalde kan ik ook niks aandoen maar dit heeft ze bij Fleur dus niet gedaan. Bovendien zouden jullie haar op de hoogte houden van wat er met Urla is gebeurd en heb ik jou nog ge-e-mailed en me voorgedaan als 'koper'. Toen vertelde je mij dat ze naar een meisje was gegaan die er veel verstand van had en die er goed voor ging zorgen. Ook niks van waar dus ;)
Laatst bijgewerkt door Kingloveyou op 17-04-12 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:33

ik overdrijf niet , ik vind het niet normaal als een pony word verkocht als kinderpony terwijl er bijna nieteens ervaren mensen op kunnen rijden , en word verkocht als eerste pony ?
en nu word urly steeds doorverkocht en komt er niks van haar terecht zo
ik hoop voor TS dat het gaat lukken met urly , met een ervaren iemand die goed met probleempaarden kan omgaan ..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:35

desi_urly schreef:
ik overdrijf niet , ik vind het niet normaal als een pony word verkocht als kinderpony terwijl er bijna nieteens ervaren mensen op kunnen rijden , en word verkocht als eerste pony ?
en nu word urly steeds doorverkocht en komt er niks van haar terecht zo
ik hoop voor TS dat het gaat lukken met urly , met een ervaren iemand die goed met probleempaarden kan omgaan ..

En jij en je moeder hebben daar dus ook aan meegedaan.
Ik weet dat jij er waarschijnlijk niks aan kan doen, maar ook jullie hebben er voor gezorgd dat dit arme dier weer een andere eigenaar kreeg door haar gratis aan iemand anders te geven die blijkbaar niet te vertrouwen was.

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:37

Omdat urly toen naar mijn oude stal ging , en ze daar op de wei zou gaan staan , maar diegene had haar weer doorverkocht aan een meisje die haar zou trainen om het steigeren enzo eruittehalen

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:40

En @kingloveyou , je doet nou net of het aan mij ligt dat urly zo is gaan doen , maar fleurtje had mij toen gemailt ' oh is ze weer bezig ' , met dat steigeren bedoelde ze , en zelfs een ervareniemand bij mij op stal kon haar niet opnieuw inrijden , ze heeft echt haar eigen zin , en die wil ze dan ook doorzetten , en zodra ze dr zin niet krijgt vliegt ze de lucht in en gaat rennen met je , de laatste tijd durfde ik nieteens meer op een paard te rijden want ik was bang dat ie ook zou gaan steigeren en zou gaan rennen met me
Heelveel mensen hebben me proberen te helpen op stal , we hebben er echt alles aan gedaan
Maar echt helemaal niks hielp bij haar

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:45

@Desi_Urly, zoals ik net al een paar keer heb gezegd Urla is een paard met een handleiding. Wie zegt dat dat 'oh ze is weer bezig' slaat op het steigeren? Dat is denk ik wat jij denkt. Maar ik denk dat het meer gaat om het feit dat ze weleens eigenwijs kon zijn, aangezien ze bij Fleur amper tot nooit steigerde. Maargoed deze discussie kunnen we eeuwig voeren, gezien ik het totaal niet met je eens ben met wat je aankaart. Ik ben hier om de TS te helpen, en niet om een discussie te voeren met jou(anders doen we dit maar via de PB). Dus graag weer even ontopic, dit is voor de TS ook fijn.

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:47

nou , ik heb een idee , laten we nietmeer discusseren over waar het is begonnen met urly en hoe .
Het komt er gewoon op neer dat ze een probleempaard is , meer niet

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:55

Ik denk dat Desi wat heftig reageerd omdat het heel erg vervelend is om te lezen dat Urly doorverkocht is.... Ik denk dat ik als buitenstaander wel kan melden dat Urly echt onberekenbaar is, wie zijn schuld dat is dat lijkt mij een nutteloze discusie. Het vele longeren die hier als tip word aangegeven dat begrijp ik, pas als Urly aan de longe doodmoe gelongeerd was kon je er normaal op rijden maar dat lijkt mij niet de manier waarop je een paard wil houden? Urly was bij het rijden zwaar onberekenbaar, sloeg bijna achterover, had geen stuur en dat lijkt mij wat anders dan een 'kinderpony met een kleine handleiding'.

Even voor de duidelijkheid: Urly is verkocht aan Desi( door kennisen van een bokker hier dus) toen weggegeven en nu vrtkocht aan de TS met een niet kloppend verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:56

Met alle verzorgers en oude eigenaren wordt het net een avontuur van de penny met meisjes die een paard met een trauma getemd hebben :')

TS: Wat een naar probleem. Helaas zijn vele (inclusief ikzelf) de fout ingegaan met een eerste eigen paard. De jaren manege-ervaring is gewoon niet afdoende als je een eigen paard koopt.
Op basis van alle verhalen zou je misschien een kans maken om het paard terug te brengen naar de vorige eigenaar.

Als je toch graag het paard wilt aanhouden, dan kan ik je alleen maar adviseren om een persoon erbij te halen met verstand. Heb je niemand in de kennissenkring of een goede instructeur die je hierbij kan helpen?

Ik wens je veel wijsheid.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:01

En Urly was dus zeker wel in goed vertrouwen weggegeven aan iemand die er goed voor zou zorgen en verstand heeft van paarden, in goed vertrouwen. Nu dus melden dat Desi dat niet goed gedaan heeft lijkt mij vreemd, een pony waar je zelf (heel veel....) geld voor betaald heb na een korte tijd gratis weggeven als grasmaaier aan iemand die je kent en die belooft er goed voor te zorgen MET een schriftelijke verklaring dat hij onberekenbaar is lijkt mij echt HEEL NETJES. Wat hadden ze dan moeten doen?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:14

Ik vind dat Desi juist gehandeld heeft in het belang van zichzelf en Urly. Of ze wel of niet op de hoogte was van de problemen blijft even in het midden. Hamvraag blijft alleen voor TS, hoe nu verder? Degene die niet eerlijk is geweest is dan toch de tussenpersoon tussen Desi en Henriette? Als ik jou was henriette, zou ik toch even terug gaan naar degene van we JULLIE de pony gekocht hebben en diegene de gelegenheid geven dit netjes op te lossen. Zo niet, kunnen jullie altijd nog juridische stappen nemen, ik denk dat jullie hierin vrij sterk staan, gezien alle info die nu boven komt.

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:53

bij deze wil ik zeggen dat er geen reet van klopt wat kingloveyou zeg en waar bemoei jij je eigelijk mee zeg.Er zijn hele evaren mensen met urly bezig geweest en ook dat ging niet echt.Het is gewoon een pony voor op het land en anders niet. Wij hebben alles geprobeerd hoor maar het zit gewoon in urly. Er waren mensen die maile stuurde over waar urly was enzo waaronder kinglover die dacht dat we niet wisten dat het van die kant kwam vandaar dat kinglover geen goede info hebt al denk ze van wel.
Als degene die urly nu heeft wilt mag ze de brief lezen en bij ons op stal komen om te praten er zijn heel veel mensen daar die met urly aan het werk zijn geweest.
dus vallerie je bent van harte welkom als je wilt . en wij waren de eigenaren voordat ze naar iris ging ze heeft nog nooit bij een boer gestaan snap niet waar dat hele verhaal vandaan komt.Toen wij haar hadden stond ze op een stal waar ze alles had wat een paard nodig heeft en zelf nog meer ieder paard zou daar willen staan dus ook dat was het probleem niet .
groetjes Desiree moeder van desi
en als er wat is spreek mijn daarop aan en niet desi

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:03

@Desi_Urly, Ik weet dondersgoed wat ik zeg dus je hoeft mij niet zo aan te vallen hoor Desiree. Bovendien bepaal ik zelf wel waar ik me mee bemoei, dit is een open forum dus ik zeg daarbij gewoon wat ik denk en wat ik binnen de regels mag zeggen. Je hoeft mij niet voor een leugenaar uit te maken want dat ben ik zeker niet en ik denk eerder dat jullie grote delen lopen te verzinnen, jullie wisten er namelijk geen donder vanaf wie ik ben en of ik contact had met Fleurtje ;). Ik heb Urla gekend nog voordat jullie haar kochten (dat is alweer jaren terug) en toen was ze gewoon goed te berijden. Ik heb zelf ook nog eens op haar gestapt( ik was toen nog een stuk jonger en verzorgde de paardjes daar bij de Stoeterij) waaronder Urla. Ik heb haar veulen ook gekend, een prachtbeest was dat. Hoe Urla nou is kan ik niks aan doen ik wil alleen maar aangeven dat ze echt wel normaal is geweest. En ik geloof best dat jullie professionele begeleiding hebben gezocht maar doe nou maar niet of ik nergens iets vanaf weet want ik weet meer van Urla af dan jullie denken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:14

en wat zou het hen boeien dat jij de pony kent? Ik snap je probleem niet hoor.Beest is niet zo lief, maar dat zijn er wel meer niet.
Feit is dat het dier dus absoluut niet geschikt is voor onervaren mensen en dat het wel zo gelopen is. En er blijkbaar meerdere mensen mee aan het werk zijn geweest en dat ook geen zin heeft gehad..paard kan best lief zijn, maar niet geschikt voor onzekere mensen en daar is zo door onvolledige info wel terecht gekomen. Dus waar draait dit nou eigenlijk om? Dat jij het dier van jaren geleden kent?

Dat je zelf anoniem probeerde info los te krijgen zegt al genoeg..zou je bij mij niet hoeven te proberen.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:19

@Gekvanfleur, ik heb al eerder aangegeven dat ik een discussie wil vermijden en dat dit anders maar via de pb moet gebeuren, ik voel me aangesproken omdat ik voor een of andere leugenaar uit word gemaakt en dat dus zeker weten niet ben. Ik ben er nu ook wel van overtuigd dat Urla niet meer geschikt is voor eventuele beginners, en ik ben hier dus om de TS te helpen maar dan hoeft een of andere Desiree mij niet te gaan vertellen dat ik onjuiste informatie heb aangezien ik wil aantonen dat ik wel het verleden ken van Urla.

Bovendien weet ik niet waar je op doelt met dat anoniem lospeuteren van info? Dat was namelijk omdat ik wist dat Urla wegging en in de gaten wou houden waar ze heen ging voor mijn schoonzusje ;)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:46

Mensen. Van discussies over wie nu wel of niet goed gehandeld, wiens fout het is... NIEMAND schiet hier iets mee op. Gedane zaken nemen geen keer.

Wat is er nu het belangrijkste? Het beste belang van Urla en TS lijkt me, of niet, kiddos?

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:48

Ben ik het volledig mee eens, daarvoor zit ik hier ook ;)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:53

ik denk dat er maar 1tje iets hier verdient.
en dat is urly, beestje is verkocht voor iets wat ze niet waar kan maken, is niet het paard ze schuld maar volledig van degene die hem nu aan de ts heeft verkocht.
koop ontbinden en paard terug brengen naar daar waar die het dus ook niet getroffen heeft lijkt me niet het beste plan.
het is dat ik nog geen eigen land heb, anders mocht het dier hier zo naar toe verhuizen en gewoon met andere paard paard zijn.
hoop dat er ook nog een wel te vertrouwen persoon komt die het belang van het paard voorop stelt en het een fijn en rustig thuis kan bieden.
want hoe vervelend hij misschien ook geweest is bij alle voorgaande eigenaren dit heeft ze niet verdient

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:53

Nou dan. Het volgende.

Wat is wijsheid voor TS, wat wil TS doen? Als ze iets ermee willen doen, lijkt het me wijsheid Urla een tijdje op 'kamp' te sturen. Er zijn instituten met professionals die probleem paarden een aantal weken / maanden in training nemen, het dier bestuderen, opnieuw berijden, en tja... een soort voorgeschreven, hapklare handleiding voor je in elkaar zetten. Klinkt misschien heel cru, maar voor sommige paarden is dit de enige oplossing. Er zit een kostenplaatje aan, maar je krijgt er over het algemeen wel iets voor terug.

De andere oplossing is de koop ontbinden. Dit geeft echter als probleem, dat Urla waarschijnlijk aan de volgende, nietsvermoedende jonge ruiter wordt verkocht met dezelfde verhalen.

Er is een eventueel derde oplossing. Een bokker met voldoende ruimte, die het paardje inderdaad ECHT als grasmaaier neerzet, een zeer duidelijk contract opstellen, liefst met een neutrale getuige, dat dit paardje echt nooit meer verkocht wordt.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:57

Mocht de TS voor de derde oplossing gaan heb ik misschien een betrouwbaar adres! ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:09

Dat is toch bizar, dus eerst verkopen jullie m ( voor echt bizar veel geld aan onervaren mensen ) Toen Desi Urly zelf op mp had is er nog telefonisch contact geweest waarin zij vroeg of jullie haar terug wilde, maar dat ging niet. En nu hebben jullie wel een adresje?

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:21

Ik weet niet waar je het over hebt ruitje? Ik ben nooit een eigenaresse geweest van Urla. Mijn schoonzusje heeft er altijd voor gezorgd maar zij was toen ook geen eigenaresse.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:22

ruitje schreef:
Dat is toch bizar, dus eerst verkopen jullie m ( voor echt bizar veel geld aan onervaren mensen ) Toen Desi Urly zelf op mp had is er nog telefonisch contact geweest waarin zij vroeg of jullie haar terug wilde, maar dat ging niet. En nu hebben jullie wel een adresje?

Even voor de duidelijkheid; Ik ben nooit in deze zaak gemoeid geweest, ik probeer dit echter niet uit te laten lopen tot een rel, daar ik het beste met de echte dupe van de zaak, het paardje, voor heb.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:41

ik denk dat deze pony best een rottig karakter heeft(misschien ook door dat trauma). sommige mensen kunnen daar mee omgaan, sommige mensen niet. Ik denk dat deze pony niet geschikt is voor de TS. en ik zou de koop ontbinden.