Nieuw paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:02

ponyparadijs schreef:
Je kan het ook best op een onervaren paard leren.
Het gaat wel makkelijker op een paard of pony die alles al kan. Maar ook met een onervaren paard kan je het best bereiken!

Eindelijk iemand met een goede houding :P

ponyparadijs

Re: Nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:03

Als hij zegt dat het paard met rijden en in de omgang met mensen braaf is kan je haar toch gewoon aan?
Ik neem aan dat als het link is hij haar niet aan jou verkoopt hij weet tenslotte dat je niet een ervaren amazone bent.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:07

ponyparadijs schreef:
Als hij zegt dat het paard met rijden en in de omgang met mensen braaf is kan je haar toch gewoon aan?
Ik neem aan dat als het link is hij haar niet aan jou verkoopt hij weet tenslotte dat je niet een ervaren amazone bent.

Ja, hij zal me nooit een verkeerd duur paard verkopen. Want hij is een hele goede vriend van ons :o

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:09

Dus moet je met hem gaan overleggen hoe je het 'probleem' land het beste kan aanpakken. En overleg met de manege-eigenaar.
Verder moet je veel en goede begeleiding krijgen en dan ga je vast heel ver komen met dit paard!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:12

ponyparadijs schreef:
Dus moet je met hem gaan overleggen hoe je het 'probleem' land het beste kan aanpakken. En overleg met de manege-eigenaar.
Verder moet je veel en goede begeleiding krijgen en dan ga je vast heel ver komen met dit paard!

Dankjewel! Ik krijg goede privebegeleiding :D

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:12

ik wil eerst TS een klopje geven omdat ze zo goed reageert heb anders voorbij zien komen!!

Ik denk dat je maar moet kijken maar ze kan als een blad aan een boom draait hier.

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:16

Je kunt beter met een kleiner paard beginnen, of een verzorgpony. Je kunt altijd nog wachten tot je misschien wat meer ervaring hebt.

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:21

MarMarieke schreef:
SaskiaKa schreef:
Wat is de leeftijd en niveau van het paard?
Mag ik vragen hoe lang je bent en wat jouw niveau is?

Het paard is 6 jaar.
Ze is niet uitgebracht op wedstrijden.
Maar zou een L-proef kunnen lopen *D
Ik ben 1,65 en mijn niveau is B :o

Ik ben 1.68 en rij op een pony waar ik precies op pas.

DonnaJe bent m'n allerbeste!"

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:36

tja we moeten het allemaal een keer leren een nieuwe jong paard (als je ambities daar liggen) nieuwe reacties enz.... het is alleen maar goed dat je er prive begeleiding bij krijgt en vind dat daar menig ruiter een voorbeeld aan kan nemen zijn genoeg die maar wat aanknoeien, wel even indd alles goed overleggen met de manege eigenaar met buiten zetten enz.... veel succes en plezier!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 13:39

Dankjewel *D

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:39

mijn eerste paard was 1.80, ik was toen ook 12 jaar.. hij was al 17 jaar en hoog niveau gereden.. ik heb nu weer een nieuw paard van 1.60.. mijn eerste paard was echt heel erg braaf.. ik zou een braver paard kopen als ik jouw was. een vriendin van mij heeft ook een dominante merrie in de omgang gekocht 1.65... zij is ook 12 jaar... veel te sterk voor haar nu toch naar een pony van 1.51 overgestapt.. hoger in de sport komen eerst in de pony's en later als je groter en ouder bent in de paarden is toch ook mooi?? en ze is niet braaf in de omgang met andere merrie's. op wedstrijden komt ze toch ook in aanraking met andere paarden?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 23:07

xannemiekjuh schreef:
mijn eerste paard was 1.80, ik was toen ook 12 jaar.. hij was al 17 jaar en hoog niveau gereden.. ik heb nu weer een nieuw paard van 1.60.. mijn eerste paard was echt heel erg braaf.. ik zou een braver paard kopen als ik jouw was. een vriendin van mij heeft ook een dominante merrie in de omgang gekocht 1.65... zij is ook 12 jaar... veel te sterk voor haar nu toch naar een pony van 1.51 overgestapt.. hoger in de sport komen eerst in de pony's en later als je groter en ouder bent in de paarden is toch ook mooi?? en ze is niet braaf in de omgang met andere merrie's. op wedstrijden komt ze toch ook in aanraking met andere paarden?

Ze is wel braaf in de omgang bij een mens, ze is wel sterk, maar dat laat ze niet merken. Heel gevoelig fijn paard om te rijden.
Bekent op vreemdterrein.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:39

MarMarike wanneer krijg je haar? Of is ze er al?
Ben wel benieuwd naar foto's ook!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:56

ponyparadijs schreef:
MarMarike wanneer krijg je haar? Of is ze er al?
Ben wel benieuwd naar foto's ook!

Ze komt in de zomervakantie <3 Grappig dat je benieuwd bent naar foto's.
heb echt net namelijk een mail gestuurd of hij alvast foto's kan sturen voor nieuwsgierige vrienden/bokkers ;) Foto's komen zo snel mogenlijkx

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:57

Joepie!!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:24

;p

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:17

Je moet het helemaal zelf weten TS, als jij graag dit paard wil, en er helemaal verliefd op bent hoe groot of dominant ze ook is. Luister gewoon naar je gevoel :) Ik ga nu ook voor het eerst mijn paard beleren van 3. (heb wel hiervoor al een ervaren pony gehad) Zijn ook verschillende meningen over. Maar ik wil het graag proberen, omdat het me echt gaaf lijkt. Ik ga het niet alleen doen, wel met hulp maar niet dat ik het niet zelf doe.
Gewoon luister naar je gevoel, wat jij wil! Als jij gek bent op dit paard, kom je zeker ver! :j

Ben ook benieuwd naar de foto's!! <<)

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:27

flooredking schreef:
Je moet het helemaal zelf weten TS, als jij graag dit paard wil, en er helemaal verliefd op bent hoe groot of dominant ze ook is. Luister gewoon naar je gevoel :) Ik ga nu ook voor het eerst mijn paard beleren van 3. (heb wel hiervoor al een ervaren pony gehad) Zijn ook verschillende meningen over. Maar ik wil het graag proberen, omdat het me echt gaaf lijkt. Ik ga het niet alleen doen, wel met hulp maar niet dat ik het niet zelf doe.
Gewoon luister naar je gevoel, wat jij wil! Als jij gek bent op dit paard, kom je zeker ver! :j

Ben ook benieuwd naar de foto's!! <<)

Ja, dit paard is gewoon Ik weet niet hoe je het moet zeggen ;( Maar ik ben zo in <3 op haar
Cutiee van een paard <3
Ik ga zo snel mogelijk foto's regelen. Heb nog geen mailtje terug gekregen :o

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:07

Als je paard nu dominant is in de kudde, kan het zomaar zijn als ze verhuist dat ze dan opeens onderdanig is. Zij komt alleen in een kudde die al hun rang bepaald hebben..
Als ze niet onderdanig is zal het vanzelf wel goed komen, uitvechten welke rang een paard heeft blijft je houden in welke kudde dan ook..

Alleen dat ze 6 is en nog nooit in een stal heeft gestaan en dalijk opeens veel uren per dag in een box moet staan, dat zou idd problemen kunnen geven.
Mijn paard staat in de winter van 8 tot 5 buiten en in de zomer 24/07 . Als hij door noodweer echt een dag in zn stal moet doorbrengen is hij flink nukkig!Maar je zal het alleen te weten komen hoe jou toekomstige paard reageerd door het te ondervinden, succes met je paarje *D

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 15:52

Bbauke schreef:
Als je paard nu dominant is in de kudde, kan het zomaar zijn als ze verhuist dat ze dan opeens onderdanig is. Zij komt alleen in een kudde die al hun rang bepaald hebben..
Als ze niet onderdanig is zal het vanzelf wel goed komen, uitvechten welke rang een paard heeft blijft je houden in welke kudde dan ook..

Alleen dat ze 6 is en nog nooit in een stal heeft gestaan en dalijk opeens veel uren per dag in een box moet staan, dat zou idd problemen kunnen geven.
Mijn paard staat in de winter van 8 tot 5 buiten en in de zomer 24/07 . Als hij door noodweer echt een dag in zn stal moet doorbrengen is hij flink nukkig!Maar je zal het alleen te weten komen hoe jou toekomstige paard reageerd door het te ondervinden, succes met je paarje *D

Dankjewel voor de tips etc.
*D

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:32

Beste Bokkers!
De foto's zijn binnen, enkele bokkers zaten te wachten op de foto.
Ik heb alleen een probleem, want ik weet niet hoe je foto's plaatst :o
Kan iemand dat in een PB of reactie uitleggen?
Zo snel mogelijk, dan kunnen de foto's geplaatst worden!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:42

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:43

MarMarieke schreef:
Even een testje
Afbeelding

Kijk even in de quote hoe ik het heb gedaan.

(tik [img]*[/img] op de plaats van de * zet je de link zonder spaties!)

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:46

Even ter info, de man die erop zit. Is onderhand wel wat ouder aan het worden, en rugklachten aan het krijgen. Hij heeft ZZ gereden, maar hij is gestopt omdat hij het niet leuk vond.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:47

ponyparadijs schreef:
MarMarieke schreef:
Even een testje
Afbeelding

Kijk even in de quote hoe ik het heb gedaan.

(tik [img]*[/img] op de plaats van de * zet je de link zonder spaties!)

Oke Dankjewelx