ponyparadijs schreef:Je kan het ook best op een onervaren paard leren.
Het gaat wel makkelijker op een paard of pony die alles al kan. Maar ook met een onervaren paard kan je het best bereiken!
Eindelijk iemand met een goede houding
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ponyparadijs schreef:Als hij zegt dat het paard met rijden en in de omgang met mensen braaf is kan je haar toch gewoon aan?
Ik neem aan dat als het link is hij haar niet aan jou verkoopt hij weet tenslotte dat je niet een ervaren amazone bent.
MarMarieke schreef:SaskiaKa schreef:Wat is de leeftijd en niveau van het paard?
Mag ik vragen hoe lang je bent en wat jouw niveau is?
Het paard is 6 jaar.
Ze is niet uitgebracht op wedstrijden.
Maar zou een L-proef kunnen lopen
Ik ben 1,65 en mijn niveau is B
xannemiekjuh schreef:mijn eerste paard was 1.80, ik was toen ook 12 jaar.. hij was al 17 jaar en hoog niveau gereden.. ik heb nu weer een nieuw paard van 1.60.. mijn eerste paard was echt heel erg braaf.. ik zou een braver paard kopen als ik jouw was. een vriendin van mij heeft ook een dominante merrie in de omgang gekocht 1.65... zij is ook 12 jaar... veel te sterk voor haar nu toch naar een pony van 1.51 overgestapt.. hoger in de sport komen eerst in de pony's en later als je groter en ouder bent in de paarden is toch ook mooi?? en ze is niet braaf in de omgang met andere merrie's. op wedstrijden komt ze toch ook in aanraking met andere paarden?
ponyparadijs schreef:MarMarike wanneer krijg je haar? Of is ze er al?
Ben wel benieuwd naar foto's ook!
Grappig dat je benieuwd bent naar foto's.
Foto's komen zo snel mogenlijkx
Ik ga nu ook voor het eerst mijn paard beleren van 3. (heb wel hiervoor al een ervaren pony gehad) Zijn ook verschillende meningen over. Maar ik wil het graag proberen, omdat het me echt gaaf lijkt. Ik ga het niet alleen doen, wel met hulp maar niet dat ik het niet zelf doe.
flooredking schreef:Je moet het helemaal zelf weten TS, als jij graag dit paard wil, en er helemaal verliefd op bent hoe groot of dominant ze ook is. Luister gewoon naar je gevoelIk ga nu ook voor het eerst mijn paard beleren van 3. (heb wel hiervoor al een ervaren pony gehad) Zijn ook verschillende meningen over. Maar ik wil het graag proberen, omdat het me echt gaaf lijkt. Ik ga het niet alleen doen, wel met hulp maar niet dat ik het niet zelf doe.
Gewoon luister naar je gevoel, wat jij wil! Als jij gek bent op dit paard, kom je zeker ver!![]()
Ben ook benieuwd naar de foto's!!
Maar ik ben zo in
op haar 
Bbauke schreef:Als je paard nu dominant is in de kudde, kan het zomaar zijn als ze verhuist dat ze dan opeens onderdanig is. Zij komt alleen in een kudde die al hun rang bepaald hebben..
Als ze niet onderdanig is zal het vanzelf wel goed komen, uitvechten welke rang een paard heeft blijft je houden in welke kudde dan ook..
Alleen dat ze 6 is en nog nooit in een stal heeft gestaan en dalijk opeens veel uren per dag in een box moet staan, dat zou idd problemen kunnen geven.
Mijn paard staat in de winter van 8 tot 5 buiten en in de zomer 24/07 . Als hij door noodweer echt een dag in zn stal moet doorbrengen is hij flink nukkig!Maar je zal het alleen te weten komen hoe jou toekomstige paard reageerd door het te ondervinden, succes met je paarje