Billy schreef:Billy heeft zich voldoende in het wezen paard verdiept om te weten dat die niet zo denkt. En natuurlijk is 24/7 boxrust niet ideaal, maar jullie moeten ook bedenken dat niet iedereen een paard volledig op de wei kan houden, en heel eerlijk gezegd zou ik dat zelf niet eens wiillen.
Ik ben hier in het westen al blij dat ik een stal heb waar de paarden van mei tot oktober volledig het land op kunnen. In de winter haal ik hem er zoveel mogelijk uit, rijden/longeren/loslopen.
Maar dit soort pennymeisjes verhaaltjes wat een paard denkt en wat daat voor conclusies aan verbionden worden vind ik op z'n minst onrealistisch...
Ook ik woon in het westen (Amsterdam) en ben dus eerst op zoek gegaan naar een stal die ik geschikt vind, voordat ik besloten heb dat er een paard kan komen.
Als je er geen geld voor hebt, koop je toch ook geen paard? Hetzelfde geldt wat mij betreft voor de juiste huisvesting. Als je dat niet kunt bieden, dan geen paard.
. Maar ideaal is beide zeker niet. Maar het is maar net wat jij ideaal vind en wat bij jou paard past, want niet ieder paard is hetzelfde en ook niet iedere 24/7 buiten of box situatie is hetzelfde. Als je een oudje hebt wat snel mager wordt is 24/7 buiten in een hele rijke weide misschien wel goed.
.
en ik wordt hier heel verdrietig van... Ondanks dat ik dit al was... Mijn paard komt er wel meer uit dan Ts heeft beschreven. Ik werk 6 dagen in de week maar zorg wel dat ze elke dag haar stal uit komt. Gemiddeld kom ik dan vaak ook 2 tot 3 x op stal. Ik gooi haar dan als het lukt 2-4 uur buiten in padock en in de avond wat training rijden/longeren of gewoon extra los gooien. Toch is dit veelste weinig daarnaast lukt het me niet dagelijks om haar extra voor een paar uur buiten te zetten omdat ik het met werken niet altijd voor elkaar krijg, of de bakken zijn bezet, of er is zo veel regen gevallen waardoor de grond en vieze natte zuigende bende wordt (en dit is al heel snel het geval, en ze heeft ijzers voor)... Ook zet ik haar liever niet langer dan 4 uur buiten want ze mogen niet gevoerd worden..
)24/7 buiten, behalve in geval van sneeuwstorm, maar dat is IJsland.