Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
YellaD schreef:Mijn paardje staat alleen op wei, en beweegt niet veel. hij wordt NOOIT opgesloten in zijn stal.
Ik rijd al van mijn vijf jaar paard, en weet perfect hoe ik een paard/pony moet longeren.
En ik verwacht nog niet teveel van mijn kleine paardje. ik weet best wat ik doe.
liljebo schreef:YellaD schreef:Mijn paardje staat alleen op wei, en beweegt niet veel. hij wordt NOOIT opgesloten in zijn stal.
Ik rijd al van mijn vijf jaar paard, en weet perfect hoe ik een paard/pony moet longeren.
En ik verwacht nog niet teveel van mijn kleine paardje. ik weet best wat ik doe.
Lieve meid, als je zoveel denkt te weten, dan moet je ook weten dat een jaarling nooit of te nimmer alleen op de wei dient te staan. Zeker een jong paard (maar eigenlijk alle paarden) heeft soortgenoten nodig om een normaal sociaal paardje te worden.
Niet voor niets is het hier in zweden zelfs verboden om een paard alleen te zetten.
Ik vind het dan ook heel erg triest dat je een jaarlingetje alleen op een wei zet. Logisch dat het arme beest niet veel beweegt.
En dan ga je longeren om dat te ondervangen, terwijl het daar veel te jong voor is (longeren is zeer zwaar voor de gewrichten en je paardje is nog een baby.
Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar je hebt nog verdraait veel te leren.
Helaas gaat dit ten koste van je paardje.
Als je werkelijk om dit beestje geeft, dan zorg je dat het dat krijgt wat het nu echt hard nodig heeft om op te groeien tot een gezond en normaal sociaal paardje; een soortgenoot in de wei.
Kun je dat zelf niet geven, dan zorg je dat het arme ding elders bij andere paarden in de wei komt
Heb je dat niet voor het diertje over, dan vrees ik dat je eigen belang groter is dan je liefde voor je paardje.
Siel_ schreef:DW_Dressage schreef:Ik denk dat dit gewoon pubergedrag is en uitproberen hoor ..
waarom ? ik verzin dit niet hoor ?
Bluebontje schreef:Geen pubergedrag van jou, maar van je paardje.