paard absoluut geen respect voor schrikdraad...wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:46

Giolli schreef:
jenn0dv schreef:
Ik lees ook even mee, heb sinds kort een Shire hengst van bijna 3 jaar oud. En die geeft ook niet zoveel om draadjes. Heb er nu stroom op met 6000V, alleen vanwege de kou geeft hij nu maar ong 4000V. Is dit genoeg? Hij heeft nog geen opdonder gehad, maar mijn pony vanmiddag wel en die was door het dolle, arm beestje. Hij gaat nooooit door draad, zelfs niet zonder stroom, en nu raakte hij het toevallig per ongeluk aan ;)

Wij hier 10000 V vanwege de Shet... Tja... wie niet luisteren wilt moet maar voelen. ;) Shet gaat er niet meer door heen.

Dat moet dan wel een heel duur apparaat zijn :7

Maar de paarden veilig achter het raster is wel het belangrijkste.
Anders krijg je dit te zien bij het openen van de gordijnen 's ochtends.

http://www.mijnalbum.nl/Album=E3CCLBA8

Het trekpaard hengstje van mijn buren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:49

Ariebren: Staan ook schapen in, vanwege de wol hou je die ook bijna niet tegen. Voorheen onze stieren. Apparaat hebben we al wel fftjes !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:56

vuurneon schreef:
Mag wel degelijk, is een plan van de dierenbescherming in hun creatieve besluit :+
Maar is gelukkig nog geen wet en zal er ook vast niet doorkomen.

De paardvriendelijkheid van ruiterforum Bokt wordt wél samengevat op dit topic zeg.

Wat is er gebeurd met ´een deugdelijke omheining´ :?

Alsof schrikdraad afdoende is 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:13

GamblersCup schreef:
Stal bij ons had 2 uitbrekers, die hebben nu een metalen hek staan nu, met stroomband. Maar dat was wel héél duur.

Dit is het onze:

Afbeelding

van dikwandige pijp in een 55-60 cm diepe sokkel beton.

Afbeelding

Ook al zit er nog een draad om het land en een rivier tussen voor de dichtsbijzijnde weg weer 50 meter verder, heeft voorkomen dat een paard de weg op boldert en daar mogelijk een enstig ongeluk veroozaakt geen prijs.

YoshaMonica

Re: paard absoluut geen respect voor schrikdraad...wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:26

Mijn paard heeft ook geen respect voor het schrikdraad. Me vader heeft haar weleens een bakje met biks onder het schrikdraad gehouden, hierdoor raakte ze met haar neus het schrikdraadje en was ze wel even genezen O:) . Misschien niet de vriendelijkste, maar het werkte wel! :)

point

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 21:32

We hebben er meer stroom op gezet.....hij kreeg er een behoorlijke klap van....
hij schopte zelfs uit nijd naar achter...hahahaha
Nu hopen dat hij achter de draden blijft!

point

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 21:32

thanks voor alle reacties

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:35

point schreef:
We hebben er meer stroom op gezet.....hij kreeg er een behoorlijke klap van....
hij schopte zelfs uit nijd naar achter...hahahaha
Nu hopen dat hij achter de draden blijft!

:Y)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:13

Band is kan ook hele lelijke wonden geven! Het staat mooier dan het functioneel is, als je er 1 hebt die er door wil, dan is het paard stuk en draad waarschijnlijk nog wel heel. Scheelt je wel weer een nieuwe omheining :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:20

Mijn haf ging ook overal door heen,nu zwaardere stroom er op gezet, nou hij gaat echt niet meer hoor.

VanillaIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:28

Weet je ook wat de reden is waarom je paard dit doet? Mijn jong paard heeft dit ook gedaan, hij heeft verlatingsangst. Hij liep ook overal onder en door. Na veel oefening gaat het nu al veel beter! Je hebt natuurlijk altijd stoute paarden die het gewoon leuk vinden om dit te doen maar er kunnen andere oorzaken zijn...
Ooit al eens een paard gezien met een wonde doordat het door een prikkeldraad is gelopen??? Ik hoop dat je het nooit bij je eige paard te zien zult krijgen. Ik ben absoluut tegen schrikdraad!!! Ik verschiet ervan dat er zoveel paardenliefhebbers zijn die dit oké vinden. Dan idd een houten, ijzeren of stenen omheining met elektrische draden voor en zoeken naar de oorzaak waarom je paard dit doet! Mijn paard test ook altijd uit of er stroom op staat. Nu op de winter wei staat de stroom af en dan ga ik bij het knopje staan en als ik zie dat hij weer eens aan het testen is dan zet ik het ineens aan en dan verschiet ie zo hard... :) Mijn ander paard is ooit eens op een draad gaan staan waar veel stroom op stond en dat is al jaren geleden maar de schrik is nooit weg gegaan!!! ik moet nu altijd door de modder want hij zal niet tot aan de draad komen!

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:54

onze mini ontsnapte ook elke keer toen ze doorhad dat ze uit de wei kon. Bleek dus dat het stroomappartaat wel tikte maar niks deed, nieuw apparaat en probleem is opgelost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:17

Als ze eenmaal weten, ze zetten hun kuif er onder en nemen een duikren...soms hebben ze even dat tikje nog net in de val, maar de beloning is groot, zeker als vrouwtje achter je aan rent en boos naar je roept...even schudden met hoofd van plezier, even raar springen en gewoon lekker net zolang tot je voelt, nu ga ik te ver, laat ik mij maar laten pakken.....tot een half uur later... :+

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:23

Hier zijn we er zo aangewend dat de jongste uk van stal dit doet.
Laat ze maar gaan, ze loopt naar haar stal of gaat gras vreten op het erf.
Als we de rest binnen hebben staan dan wordt ze gewoon gepakt en naar haar stalletje gebracht.