Manon262 schreef:Tja, hoe moet ik dat uitleggen, het gaat hier trouwens om Shoukran (wel te vinden op bokt.nl gefokt bij Roma Brouwer)
Hij kàn heel lief en aanhankelijk zijn, leert heel snel, maar hij is zo verschrikkelijk éénkennig, en niet alleen met mensen heb ik nu al ondervonden, helaas ook met paarden.
Ik doe clickeren met hem en nh, en, op zich werkt dat allemaal best bij hem, maar, mannen moeten sowieso al niet in de buurt komen heb ik gemerkt, behalve nu, na een tijdje bij het voeren lukt het dat mijn pap hem al een beetje over zijn bolletje aaien kan, hij is zo verschrikkelijk kijkerig, éénkennig, gewoon een gecompliceerd karaktertje, echt niet makkelijk, ga je ineens heel rap en goe vooruit, sta je een dagje later weer dagen achteruit, en dat kan bij zo'n paardje, weet ik best, maar bij hem is het toch allemaal gewoon heel gecompliceerd zenne.
Hij staat momenteel te koop, al wil ik hem niet echt weg, maar ik heb op dit moment veel minder tijd komende maanden ivm veranderde omstandigheden, plaats heb ik wel, alleen de tijd ontbreekt nu en hij is toch een paardje wat heel veel aandacht nodig heeft, heb hem nu aan een vrij hoge prijs, voor hem, geplaatst om geen reacties meer te krijgen van louche handelstallen die zich als particulier voordoen en mensen waar een verdachte reputatie rond is en die snel een "koopje" willen doen, ik wil dit paardje, àls hij weggaat, àbsoluut niet in de handel hebben, anders blijft ie gewoon de zomer op de weide met onze mini's en shets en na de zomer zien we wel, ben aan het zoeken naar een verzorgster en heb nu 2 meisje die gaan komen, we zullen zien.
Hij is nog jong;)
Zit in een bepaalde fase..
Zo lang heb je hem toch niet?
Is opfok geen optie en hem een tijdje met rust laten en dan opnieuw beginnen..
Mijn 1e av was ook niet echt makkelijk kwa beleren.
Ik ben toch door gegaan...daarna waren we onafscheidelijk...
Dit ras heb echt de tijd nodig om iemand te leren kennen...ze moeten je leren vertrouwen.
Andersom moet je met respect ze behandelen hen die tijd geven.
Hoe meer je zelf opvreet des te meer maak je onbewust een muur....