Probleempaard aanhouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aanhouden of niet?

Houden.
30 (27%)
Terugdoen.
80 (72%)

Totaal aantal stemmen: 110

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:49

Thirty schreef:
Janedieene schreef:
Ze is nagekeken bij de stichting door een DA en helemaal goed gekeurd.

Wat is er allemaal onderzocht dan? Zou iets verder kijken dan even onder de staart snuffelen en naar de rikketik luisteren.
Iets met hormoonlevels oid. Misschien heeft ze wel chronische pijn ergens zonder dat je het weet. Daar wordt iedereen zuur van.

Hoezo wordt hier niet op gereageerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:53

hesterve schreef:
jeetje Mindim wat kan jij drammen. Lees je wel wat er gezegd word ? Het is zoals ik lees met de beste bedoelingen en in overleg met volwassen ervaren paardemensen gebeurd en tevens een beslissing van haar moeder geweest. Helaas blijkt dat na een paar maanden het nog niet klikt en dat kan nou eenmaal gebeuren. Je kan niet alles van te voren voorspellen.
@ ts ik wens je succes met de beslissing wat beide is niet makkelijk . Als ze weg is mis je haar misschien en als je haar houd ga je een lange zware weg te gemoed.
Zelf heb ik ook een Arabier gehad en het heeft wel een half jaar geduurd voordat ze me helemaal vertrouwde en we een evenwichtige band op konden bouwen. Toen dat proces eenmaal was begonnen ging het ook heel snel en konden we uiteindelijk lezen en schrijven met elkaar en was ze echt mn maatje.

Prima gelezen hoor ;)
Het gebeurt bij zoveel paarden, die uit goedheid meegenomen worden, men er niets mee kan worden en paardje gaat dan weer weg. Veel van die dieren gaan van huis naar huis, worden vaak als vervelend bestempeld en vaak wordt niet verder gekeken waarom specifiek gedrag er is. Zo'n paard wordt van huis naar huis vervelender (logisch) en uiteindelijk is het paard de dupe en dat vind ik inderdaad altijd een beetje zuur. Gaat me niet eens om dit specifieke geval, het gebeurt zoveel namelijk. Daarom ben ik er persoonlijk helemaal geen voorstander van om zo een paard mee te nemen. Zekers niet, als het in eerste instantie niet de bedoeling was. En tuurlijk kan dat soms goed uitpakken, maar vaak ook niet.

@Thirty, geen idee, ik weet niet of er geld mee gemoeid is of men het paard gratis mee heeft gekregen. Er zijn mensen genoeg (zeg niet dat het hier het geval is) die geen verdere keuring betalen, voor een paard wat men gratis of voor weinig geld heeft gekregen.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:58

Als het niet werkt, dan werkt het niet...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:01

Mindim schreef:
Prima gelezen hoor ;)
Het gebeurt bij zoveel paarden, die uit goedheid meegenomen worden, men er niets mee kan worden en paardje gaat dan weer weg. Veel van die dieren gaan van huis naar huis, worden vaak als vervelend bestempeld en vaak wordt niet verder gekeken waarom specifiek gedrag er is. Zo'n paard wordt van huis naar huis vervelender (logisch) en uiteindelijk is het paard de dupe en dat vind ik inderdaad altijd een beetje zuur. Gaat me niet eens om dit specifieke geval, het gebeurt zoveel namelijk. Daarom ben ik er persoonlijk helemaal geen voorstander van om zo een paard mee te nemen. Zekers niet, als het in eerste instantie niet de bedoeling was. En tuurlijk kan dat soms goed uitpakken, maar vaak ook niet.

@Thirty, geen idee, ik weet niet of er geld mee gemoeid is of men het paard gratis mee heeft gekregen. Er zijn mensen genoeg (zeg niet dat het hier het geval is) die geen verdere keuring betalen, voor een paard wat men gratis of voor weinig geld heeft gekregen.

Er werd een NOOD oproep gedaan voor het paard, en ze heeft het bij ons absoluut goed, beter dan bij de opvang, niet omdat deze mensen niet goed voor haar zouden zijn want ook hun willen het BESTE voor het paard. Maar niet de ruimte!En het paard heeft deze maanden bij ons een fijne plek gehad. En ook nu zullen we moeite doen om een fijne plek voor haar te vinden. En ook juist omdat ze niet geschikt is voor onervaren ruiters, en IK die verantwoording moet dragen!
En als het bij ons wel goed was gegaan, dan hadden we een paard een toekomst gegeven.

En dank je wel @hesterve, je slaat de spijker op zijn kop.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:03

Barcelano schreef:
Heb je een foto van haar?
Je kan welicht een oproep plaatsen op: http://www.arabischevolbloeden.com/forum :)

Dank je wel voor je tip!

Langer geleden al een geprobeerd op dat forum te komen, maar helaas nooit een mail terug gehad.

Afbeelding

Hier een recente foto.

Vampirequeen

Re: Probleempaard aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:17

Als je/jullie niet de tijd hebben om langzaam vooruitgang te boeken, kunnen jullie haar beter terugdoen. Heel vervelend voor je eigen paardje dat die in dat geval geen maatje meer heeft en ook voor de merrie dat ze weer moet verhuizen, maar het zou nog vervelender zijn voor haar om niet de behandeling te krijgen die ze nodig heeft.
Het is wel een mooie dame om te zien ;)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:29

In je OP zeg je al dat het verkeerd aanvoelt om dit dier te houden. Vaak is je gevoel juist. Denk je in dat er wat met je verzorg ruitertjes gebeurd? Misschie hard, en half bokt zal waarschijnlijk over me heen vallen, maar beter een dier terug naar de opvang, als zometeen een groot ongeluk. Daarnaast voldoet ze niet aan de reden van aanschaf, namelijk een gezellig maatje voor je andere paard. Mijn advies? Omruilen als je kunt, en anders terug naar de opvang voor de pony.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:54

Heb het topic net gelezen, ik zet even een stipje, heb hier nl ook een Arabiertje staan waar het niet echt mee klikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:22

ThreeFingers schreef:
Mindim schreef:
Prima gelezen hoor ;)

Er werd een NOOD oproep gedaan voor het paard, en ze heeft het bij ons absoluut goed, beter dan bij de opvang, niet omdat deze mensen niet goed voor haar zouden zijn want ook hun willen het BESTE voor het paard. Maar niet de ruimte!En het paard heeft deze maanden bij ons een fijne plek gehad. En ook nu zullen we moeite doen om een fijne plek voor haar te vinden. En ook juist omdat ze niet geschikt is voor onervaren ruiters, en IK die verantwoording moet dragen!
En als het bij ons wel goed was gegaan, dan hadden we een paard een toekomst gegeven.

En dank je wel @hesterve, je slaat de spijker op zijn kop.

Waar zeg ik dat ze het bij jullie niet goed heeft dan? Als iets in NOOD verkeerd, neem je zo'n dier toch vaak impulsief op. Dan wordt er immers niet gekeken of het in je situatie past, want het dier verkeerd immers in nood. Het vervelende voor dit soort paarden is dat ze vaak van hand tot hand gaan, omdat ze impulsief zijn opgenomen en dat is wat me de kriebels geeft.
Ik gaf een onderbouwing waarom dit mijn reactie is. We hebben hier ook van dat soort dieren gehad, onder andere een engels volbloed merrie. Was van hand tot hand gegaan en was niet gemakkelijk. De toenmalige eigenaar heeft haar bij ons op stal gezet, kwam zelf niet, dus wij moesten het doen. Maar door een vaste plek, rust en ritme en geduld, kwam ze helemaal weer goed. Van een vreselijk onrustig en onberekenbaar dier, naar een rustig fijn paard. Helaas heeft haar eigenaar haar verkocht en is ze enkele malen van de hand gedaan, gemiddeld stond ze ergens van 2 weken tot 3 maanden. Ze werd onrustig en weer vervelend, met gevolg dat ze haar naar het slachthuis hebben gebracht.
Vele van dit soort paardjes eindigt zo en daarom ben ik zeer tegen een dier aanschaffen, zonder eerst te kijken hoe het dier is en of het past. Want hoe goed jullie ook voor haar zijn, ze gaat toch weer van de hand, de handel voor dit soort dieren is namelijk niet zo fraai en de kans dat er iemand gevonden wordt die de tijd en het geduld en geld aan zo'n dier wil besteden is erg klein.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:43

Nou,nou, dat gaat toch niet voor iedereen op denk ik zo, al zit er best wel veel waarheid in, helaas.

Ik heb ook zo een paardje "met een serieuse handleiding" erbij, en dan nog een jong (2jaar) dier.

Tijd en geld heb ik er al in gestoken, en ik wil het gerust nog proberen verder te doen, het is alleen de tijd (ca2u incl mesten,eten geven, clickeren, nh, kroelen, alles bij elkaar) wat me gaat ontbreken de komende maandjes en dan moet je soms toch beslissen om een ander baasje te zoeken en ons is dan nog een paardje met een medisch gebrek én een heel eigenzinnig en éénkennig, wel best lief als hij je éénmaal als baasje erkent, karaktertje erop, vind maar is iemand met goeie bedoelingen, echt niet makkelijk zé

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:49

Manon262 schreef:
Nou,nou, dat gaat toch niet voor iedereen op denk ik zo, al zit er best wel veel waarheid in, helaas.

Ik heb ook zo een paardje "met een serieuse handleiding" erbij, en dan nog een jong (2jaar) dier.

Tijd en geld heb ik er al in gestoken, en ik wil het gerust nog proberen verder te doen, het is alleen de tijd (ca2u incl mesten,eten geven, clickeren, nh, kroelen, alles bij elkaar) wat me gaat ontbreken de komende maandjes en dan moet je soms toch beslissen om een ander baasje te zoeken en ons is dan nog een paardje met een medisch gebrek én een heel eigenzinnig en éénkennig, wel best lief als hij je éénmaal als baasje erkent, karaktertje erop, vind maar is iemand met goeie bedoelingen, echt niet makkelijk zé

Maar hoelang heb je hem al dan en waarom klikt het niet hoe uit dat zich?

Soms moet je leren naar elkaar toe te groeien en moet je ze de tijd geven om te wennen.
Ik en me merrie die ik sinds mei heb zijn ook nog geen combi...
Maar kan niet verwachten van een paard die altijd bij de fokker heeft gestaan om binnen een half jaar gewend te zijn weg van haat maatjes.
Kan soms wel meer dan een jaar duren...

Threefingers wat is je email...dan stuur ik even een berichtje naar de beheerder van het forum.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:03

Manon262 schreef:

Zo'n paardje als die van jou bedoel ik ook niet. Ik bedoel de echt volwassen, vaak ook de wat oudere dieren dieren, met een moeilijk karakter en die al een handjevol eigenaren achter de rug hebben en die van de hand worden gedaan omdat men er niet mee overweg kan. Je ziet ook dat mensen zo'n dier hebben aangeschaft en het eigenlijk te veel is, maar of het dier was goedkoop of gratis, het zijn vaak geen dieren die duizenden euro's hebben gekost (kan ook gebeuren vanzelf, maar minder frequent). Menig mens heeft er de kunde niet voor en het geld er niet voor over. Je ziet ook dat de paarden belanden bij de slacht of op de zuidlaardermarkt, of bij een opkoper met een groep in het land waar er niet naar wordt omgekeken en er de dierenbescherming bij moet komen, waar wij op bokt dan weer schande van spreken. Maar vaak zijn het de paardjes die al vaak door handen zijn gegaan.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:14

Tja, hoe moet ik dat uitleggen, het gaat hier trouwens om Shoukran (wel te vinden op bokt.nl gefokt bij Roma Brouwer)

Hij kàn heel lief en aanhankelijk zijn, leert heel snel, maar hij is zo verschrikkelijk éénkennig, en niet alleen met mensen heb ik nu al ondervonden, helaas ook met paarden.

Ik doe clickeren met hem en nh, en, op zich werkt dat allemaal best bij hem, maar, mannen moeten sowieso al niet in de buurt komen heb ik gemerkt, behalve nu, na een tijdje bij het voeren lukt het dat mijn pap hem al een beetje over zijn bolletje aaien kan, hij is zo verschrikkelijk kijkerig, éénkennig, gewoon een gecompliceerd karaktertje, echt niet makkelijk, ga je ineens heel rap en goe vooruit, sta je een dagje later weer dagen achteruit, en dat kan bij zo'n paardje, weet ik best, maar bij hem is het toch allemaal gewoon heel gecompliceerd zenne.

Hij staat momenteel te koop, al wil ik hem niet echt weg, maar ik heb op dit moment veel minder tijd komende maanden ivm veranderde omstandigheden, plaats heb ik wel, alleen de tijd ontbreekt nu en hij is toch een paardje wat heel veel aandacht nodig heeft, heb hem nu aan een vrij hoge prijs, voor hem, geplaatst om geen reacties meer te krijgen van louche handelstallen die zich als particulier voordoen en mensen waar een verdachte reputatie rond is en die snel een "koopje" willen doen, ik wil dit paardje, àls hij weggaat, àbsoluut niet in de handel hebben, anders blijft ie gewoon de zomer op de weide met onze mini's en shets en na de zomer zien we wel, ben aan het zoeken naar een verzorgster en heb nu 2 meisje die gaan komen, we zullen zien.

urr_shiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:23

Natural horsemanship al eens geprobeerd? Vaak maken de mensen de fout om paarden als mensen te behandelen. Vaak als je problemen op een "paarden" manier oplost zie je al gauw een positieve verandering in het gedrag en het is immers nog leuk om te doen ook!

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:29

sorry, mijn post wel even tegoei lezen, zei net dat ik al nh, én clickertrainen gebruik, en ja dat helpt, het is gewoon de vele uren dat ik ermoet voor uit trekken tov mijn andere paarden dat ik de komende maanden niet zal hebben

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:48

@Mindim

Even voor de info, dit paard heeft heel haar leven bij 1 persoon gestaan, door ziekte kan deze persoon helaas niet meer voor haar zorgen. Daardoor is ze bij de opvang terrecht gekomen en via hun dus bij ons.
Ze is niet van de ene persoon naar de andere gegaan.

Citaat:
Vele van dit soort paardjes eindigt zo en daarom ben ik zeer tegen een dier aanschaffen, zonder eerst te kijken hoe het dier is en of het past. Want hoe goed jullie ook voor haar zijn, ze gaat toch weer van de hand, de handel voor dit soort dieren is namelijk niet zo fraai en de kans dat er iemand gevonden wordt die de tijd en het geduld en geld aan zo'n dier wil besteden is erg klein.

Hoe kom je erachter of een dier past............? Daar kom je niet achter in een moment opname van een keer kijken, en ook dan weet je niet of het klikt met het paard wat je thuis hebt staan. Wij hebben er energie ingestoken, en haar een kans gegeven!

Vampirequeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:29

ThreeFingers schreef:
@Mindim

Even voor de info, dit paard heeft heel haar leven bij 1 persoon gestaan, door ziekte kan deze persoon helaas niet meer voor haar zorgen. Daardoor is ze bij de opvang terrecht gekomen en via hun dus bij ons.

Citaat:

Hoe kom je erachter of een dier past............? Daar kom je niet achter in een moment opname van een keer kijken, en ook dan weet je niet of het klikt met het paard wat je thuis hebt staan. Wij hebben er energie ingestoken, en haar een kans gegeven!

Inderdaad. Toen van onze 3 fretten de tweede was overleden zijn we zelfs naar de opvang gegaan met ons laatste fretje om te kijken wie er bij haar zou passen. In de opvang ging alles perfect, thuis was het even wennen, maar dat wennen lukte niet. Uiteindelijk hebben we de nieuwe fret toch terug moeten geven aan de opvang. Dat was geen impuls aankoop maar uiteindelijk bleek het toch niet te klikken. Soms zijn dat soort dingen op te lossen door er tijd in te steken, maar als het echt niet werkt gaat zo'n beest(je) veel beter terug.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:51

Manon262 schreef:
Tja, hoe moet ik dat uitleggen, het gaat hier trouwens om Shoukran (wel te vinden op bokt.nl gefokt bij Roma Brouwer)

Hij kàn heel lief en aanhankelijk zijn, leert heel snel, maar hij is zo verschrikkelijk éénkennig, en niet alleen met mensen heb ik nu al ondervonden, helaas ook met paarden.

Ik doe clickeren met hem en nh, en, op zich werkt dat allemaal best bij hem, maar, mannen moeten sowieso al niet in de buurt komen heb ik gemerkt, behalve nu, na een tijdje bij het voeren lukt het dat mijn pap hem al een beetje over zijn bolletje aaien kan, hij is zo verschrikkelijk kijkerig, éénkennig, gewoon een gecompliceerd karaktertje, echt niet makkelijk, ga je ineens heel rap en goe vooruit, sta je een dagje later weer dagen achteruit, en dat kan bij zo'n paardje, weet ik best, maar bij hem is het toch allemaal gewoon heel gecompliceerd zenne.

Hij staat momenteel te koop, al wil ik hem niet echt weg, maar ik heb op dit moment veel minder tijd komende maanden ivm veranderde omstandigheden, plaats heb ik wel, alleen de tijd ontbreekt nu en hij is toch een paardje wat heel veel aandacht nodig heeft, heb hem nu aan een vrij hoge prijs, voor hem, geplaatst om geen reacties meer te krijgen van louche handelstallen die zich als particulier voordoen en mensen waar een verdachte reputatie rond is en die snel een "koopje" willen doen, ik wil dit paardje, àls hij weggaat, àbsoluut niet in de handel hebben, anders blijft ie gewoon de zomer op de weide met onze mini's en shets en na de zomer zien we wel, ben aan het zoeken naar een verzorgster en heb nu 2 meisje die gaan komen, we zullen zien.

Hij is nog jong;)
Zit in een bepaalde fase..
Zo lang heb je hem toch niet?
Is opfok geen optie en hem een tijdje met rust laten en dan opnieuw beginnen..

Mijn 1e av was ook niet echt makkelijk kwa beleren.
Ik ben toch door gegaan...daarna waren we onafscheidelijk...

Dit ras heb echt de tijd nodig om iemand te leren kennen...ze moeten je leren vertrouwen.
Andersom moet je met respect ze behandelen hen die tijd geven.
Hoe meer je zelf opvreet des te meer maak je onbewust een muur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:17

ThreeFingers schreef:
@Mindim

Citaat:

Dan hoop ik dat je een fijn vast huis voor het dier kunt vinden, zodat het van hand tot hand gaan van dit dier niet gaat beginnen.

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:34

Sommige onderschatten duidelijk het doorzettingsvermogen dat er soms komt bij kijken.
Ik heb er 2 jaar overgedaan om een band te krijgen.
No way i would give up!
En die band die heeft lang geduurd voor die er kwam, maar was achteraf wel onverwoestbaar.
Anderen zijn dan weer niet in staat om een echte band en vertrouwen te creeren.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:39

matharitje, inderdaad, er komt inderdaad veel doorzettingsvermogen bij kijken, en wordt zeker niet onderschat.
Maar wil je dit bereiken, heb je veel tijd nodig. En zoals al eerder gezegd is, heb ik dat niet. Omdat deze pony bedoelt was als weide maatje, en om mijn verzorgstertje op te laten rijden.

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:46

Elk paard verdiend toch veel tijd en aandacht, afwisseling...
Als het afgesproken is dat je verzorgertje er enkel mee rijdt, dan is dat ook aan haar...
Maar ik denk dat jullie besluit al vast staat.
En dan is het beter dat ze naar een stabiele omgeving gaat met voldoende kennis, tijd en liefde die ze verdient.
Aan het einde van het verhaal is dit de beste oplossing voor iedereen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:49

Ik zou bijna mezelf nog een keer gaan quoten....

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:52

Effe snel want net thuis en moet nog even weg :

Het is niet dat ik hem niet (meer) de tijd wil geven , ik ga alleen een pakje minder tijd hebben de komende maanden en hij moet écht gewoon veel aandacht, alléé, veel meer als de andere die we staan hebben bedoel ik hiermee, wat ik ook wel wil doen, alleen die tijd ga ik dus niet hebben even

Plaats en weide hebben (verschillende weides) we hier nog genoeg maar, tijd is het, en weet niet of het hem zo goed zal doen om enkel "maar" op de weide te staan en niks meer gezien als ik nu een paar dagen "oversla" we weer een stukje back zijn, hij vergeet niet zeg maar, maar het is toch direct minder, een grote stap vooruit is dat hij nu toch een beetje mijn pap al "accepteert" want die gaat in de vakanties 's morgens eten geven en eerst wou ie niet eens eten ?!
Alleen bij mij en als mijn dochtertje eten geeft !
Echt zooo éénkennig dat ie is, hij begint wel een beetje vrolijker te worden want was een tijdje down tov nu

Opfok, weet ik niet, ben ik niet zo voor eerlijk gezegd en maatjes ook genoeg hier, mini's en nog een Arabier die 2jaar wordt (ook al een "specialeke") begin me een beetje af te vragen of veel Arabische Volbloeden zo zijn ? 't Is nou niet echt dat ik geen ervaring heb met Volbloeden, alleen wel met Engels Volbloeden en Trakehners en halfbloeden (Trakehner x Engels Volbloeden erin en/of Arabier erin) en dat gaat altijd goed, toch al redelijk wat jaren, zal wel per paardje zijn vermoed ik dat het verschilt, maar Shoukran is best wel aanhankelijk geworden tov mij en nu ook al mijn dochtertje, alleen zooo éénkennig en gewoon met àlles, hij is bvb trailermak, een keer een andere trailer, ok, meneer wil er absoluut niet meer op, ook niet met een vriendje, dus, maar weer een keertje, een uurtje à een uurtje en half ervoor uittrekken om te clickeren en stapje voor, stapje achteruit, op de andere trailer, hij is lief maar zooo moeilijk, gecompliceerd met alles waar menig ander, ook jonge, paard niet veel tijd aan verspiltj versta je
Ach ik zie wel, heb hem express vrij hoog van prijs gezet gezien het feit dat ik eerst, vnl op kapaza, heel veel reacties kreeg van bedenkelijke personen waarvan je zoal weet dat ie binnen de dag/dagen weer verder verhandeld wordt en dat wil ik àbsoluut niet, verdient trouwens geen enkel paardje en al zeker hij niet

Heb nu 2 verzorgsters die is komen kennismaken, eerst maar is zien wat dat wordt hé

;)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:57

Dan schets je nu het verkeerde beeld erbij.
Ik heb genoeg tijd, om haar de aandacht te geven die ze nodig heeft.
Maar om haar zo te krijgen zoals ik zou willen (lees: braaf paard onder het zadel, socialer in omgang) moet ik er extra tijd in stoppen. En die tijd heb ik niet. Want ik ben druk zat met mijn eigen paardje.
En als ze gewoon braaf was geweest onder het zadel had mijn verzorgstertje ook gewoon met haar kunnen rijden.
Nu wordt ze dan wel gereden door mij omdat het vakantie is. Maar normaal gesproken staat ze gewoon 24/7 buiten, en dat vindt ze ook wel prima.