Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zoef123 schreef:Kiichi schreef:Als er meisjes van 6 en 9 op rijden die het verkeer in gaan met een pony die er een potje van maakt, vind ik verkopen niet eens zo een slecht idee. Tuurlijk, dit probleem is op te lossen, maar daar is een onder andere consequente handeling en leiding voor nodig, die zij waarschijnlijk niet kunnen geven. Misschien staat de pony dan beter bij een wat "bijdehanter" persoon?
Je heb gelijk. Als ik er mee weg ga is er niks aan de hand en loopt hij prima en is hij zelfs makkelijk te rijden. Maar bij de meiden niet. Ik denk door gebrek aan vertrouwen. Maar doe je daar een pony waar ze helemaal gek op zijn voor weg?

MyHorseGirl schreef:Nee, je moet die meiden leren om consequenter te zijn. Zo hebben zij meer plezier en leert de pony ook beter omgaan met de meiden.
franka75 schreef:hij weet dus wanneer die wat kan flikken en dan istie dus niet de ideale kinderpony en zou je hem beter kunnen verkopen aan een andere volwassen ruiter die hem ook gewoon kan rijden als dat je kinderen een keer een echt probleem hebben met hem. sommige ponys houdn gewoon niet van kinderen en pakken hun kans. oh wach ff hij is niet van jou , hm lastig
Cassidy schreef:Ik kan niet zeggen wat je uiteindelijk moet doen, maar een dodelijk ongeval is een denkbaar slechte reclame voor je stal. Ik zou ze idd de deur wijzen als ze niet voor rede vatbaar zijn. Hier zou ik - mocht moeders echt het IQ hebben van een garnaal - mijn handen vanaf trekken.

zoef123 schreef:Cassidy schreef:Ik kan niet zeggen wat je uiteindelijk moet doen, maar een dodelijk ongeval is een denkbaar slechte reclame voor je stal. Ik zou ze idd de deur wijzen als ze niet voor rede vatbaar zijn. Hier zou ik - mocht moeders echt het IQ hebben van een garnaal - mijn handen vanaf trekken.
Het gaat vroeg of laat keer mis! Bedankt voor je tips!

Cassidy schreef:Ik denk dat je het drastischer aan moet pakken.
Geef de ouders een keer een paar folders van een uitvaartorganisatie in handen.
Vraag ze of ze alvast een kist voor de kinderen willen uitzoeken.
Of vraag ze of ze een uitvaartverzekering hebben als er iets met de kinderen mocht gebeuren.
Soms moet je choqueren om door te dringen.
Paardrijden is potentieel levensgevaarlijk.
En een pony die niet geschikt is voor kinderen, een garantie op de hoofdprijs in een loterij.
Mensen kopen voor minder kans een staatslot.
Ik zou het echt keihard op een confrontatie aansturen met de moeder.
Ken verder de verhoudingen niet, maar probeer het zakelijk en to the point te doen.
Veel sterkte!

Cassidy schreef:De pony komt wel goed terecht.
De vraag is, komen de kinderen goed terecht als ze zo door blijven gaan?
En de relatie goed houden: is dat een leven van een kind waard?

zoef123 schreef:daar heb je een punt, ik ga met moeders praten. Het is nu afgelopen. Of ik hou er helemaal mee op en dan gaan ze maar naar iemand anders of ze luisteren.

Cassidy schreef:MyHorseGirl schreef:Nee, je moet die meiden leren om consequenter te zijn. Zo hebben zij meer plezier en leert de pony ook beter omgaan met de meiden.
Is dit boekenwijsheid? Of heb je hier zelf ervaring mee?
En ga je dit aan de ouder vertellen als er echt een dodelijk ongeluk gebeurt?
En helemaal weg van de pony? Zo te lezen worden de meiden er op deze manier alleen maar banger voor....