Akhal_Teke schreef:Goed of niet goed heeft weinig met gevoeligheid te maken.
Een gevoelig paard heeft ook geen kleur.
Edit: Foute uitspraak weg gehaald.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Volgens mij zegt kleur niet zo veel. Cassidy schreef:Sammyoo schreef:Ik had hier nog nooit van gehoord, tot ik dit tegenkwam:
http://www.horse-genetics.com/chestnut- ... oject.html
Interessant artikel. Wat apart dat er ook kleurcellen in de hersenen voorkomen. Zou het dan toch waar zijn: "witte vlekken op de vacht, witte vlekken in de hersenen?" (sorry voor alle liefhebbers van gevlekte paarden)

vamp schreef:voor wat mijn ervaringen zijn vind ik schimmels moeilijker dan vossen...

NatasjavE schreef:stef schreef:een oud spreekwoord: Rooie en vale zijn donderstralen![]()
Wellicht worden vossen als moeilijk gezien omdat aardig wat vos rijpaarden op Jazz terug gaan en die niet de makkelijkste schijnt te zijn?
Het gezegde is van ver voor Jazz dus denk niet dat hij de schuldige hiervan zal zijn![]()
TS, denk maar zo: Gelderse Paarden staan bekend om het goede karakter en laat nou net de voskleur het meest voorkomen binnen de Gelderse polulatie.
Aieshja schreef:Hier iemand die toevallig allemaal vossen rijdt, op een schimmel na (die ook een steekje los heeft)
Er is een keer een onderzoek geweest naar roodharige mensen en voskleurige paarden. Daaruit is gebleken dat roodharige dus meer zenuwen onder de huid hebben, dus gevoeliger/sensibeler.
Dit onderzoek stond in een paardenblad, was al een poos geleden dus ik weet niet of ik hem terug kan vinden.
. Wel grappig, weet ik nu waar die aanstelleritus vandaan komt