horrorwinter begint, heeft iedereen een fris paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:51

Mijn paard is wel fris door het weer, maar ook omdat ik gewoon weinig tijd heb om te rijden.
Rijden in de bak zit er niet in als het zo koud is. Die is zo hard als wat... Dan maar wandelen. ;)

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 18:58

Ai, niets ernstigs?[/quote]

Nah, had nog erger gekund. Maar wel oogkasfractuurtje en gekneusde ribben.
Zie verslag van de dag: harde smak van verzorgpaard zaterdag[/quote]

Ik had inmiddels bij je gereageerd :D
Maar nogmaals beterschap.

aerdenhout1

Re: horrorwinter begint, heeft iedereen een fris paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:01

Zelfs de 5 Shetlanders zijn niet te houden als ze weer naar stal mogen!!!
Ja, ook hier zijn de paarden drukker dan normaal!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:10

hmm.. bij ons is sinds gisteren sneeuw gevallen. Mijn bijna 2-jarige is wel iets drukker als ze een stukje heeft gerend, maar het valt tot nu toe reuze mee ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:13

Ik heb nog niet echt iets aan mijn paard gemerkt, maar hij is sowieso niet altijd de rust zelve :))
Ben vanmiddag met hem naar buiten geweest voor een ritje, als ik een bodyprotector had, had ik 'm aangedaan maar het viel me allerzins mee! Wel iets dribbelig maar zeker goed onder controle te houden :j

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:51

Zo die van mij gromde er vandaag gewoon over zo fris was die _O- _O- Hij moest in het gareel maar daar was hij het niet mee eens _O-

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:52

Mijn pony is altijd fris, daar hoeft het niet voor te vriezen :P

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:54

Ik merk ook nog niet heel veel aan mijn pony hoor.
En een horrorwinter kan ik dit nog niet noemen... ;)

Ik rijd nu even niet, maar longeer hem wel zodat hij toch beweging krijgt.
Mijn ervaring is dat ze rustiger zijn als het koud stabiel weer is dan als het zo wisselvallig is, die van mij in ieder geval wel.
Paarden krijgen het over het algemeen niet zo gauw koud.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:01

Mijn paard is altijd lekker vrolijk en happy als hij z'n stal uit komt! Hij staat altijd wel te klieren in de paddock wat voor weer het nou is. Ze mogen gelukkig morgen weer de wei op dus dat scheelt qua frisheid. Merkte gisteren wel, toen het ineens zo koud was, dat hij toch een stuk frisser werd maar nu heeft hij een wat dikkere deken op en het valt gelijk weer mee :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:03

Vind het altijd een beetje vaag :+ dat paarden frisser worden als het koud wordt...Letterlijk kan ik dat wel begrijpen ja, maar symbolisch? :+

Enige logische redenatie is voor mij dat het wellicht guurder weer is (dus meer wind en onrust) en ze vaker op stal staan..

Enniewee, het is mij te koud, dus paard lief gaat lekker overdag op het land, kom af en toe bij hem kijken en that's it ;-)

SuUuz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:12

Mijn paardje is Prima terijden. niet extreem frisser ofzo, maar hij heeft dan ook nog zijn wintervacht en staat overdag in de wei en snachts op stal ( open stal ). Ik heb ook alleen maar een buitenbak tot mijn beschrikking. gelukkig kan ik nog gewoon 4 keer per week rijden ( of vaker als ik tijd heb ).

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:52

MiReRe schreef:
Ik heb de eerste frisse avond op mijn. Verzorgpaard kunnen bekopen met een ritje ambulance.
Ja, veel frisser met de kou dus.

Oei zou er een verband zijn tussen verzorgsters en koude ??? :brr: Mijn verzorgster is ook van ons knolletje gegaan nadat hij er haar had afgebokt, stond ook ietske te fris !!
In de 3jaar dat ik hem hem is dat nog nooit gebeurd, ofwel hebben we veel chance gehad dat ik er net niet opzat tijdens de 1ste koude prik .... dit was haar 2de keer dat ze eraf ging ocharme, gelukkig heeft ze niets |(

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:54

Mijn paard staat ook met de kou dagelijks buiten en 's nachts in een stal met het bovendeurtje open. Behalve als het echt hard vriest, dan gaan de deurtjes dicht ivm het bevriezen van de waterleidingen. Maar toch merk ik dat hij drukker is met rijden, maar ook als hij in de wei staat. Waar dat nou door komt... geen idee

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:55

Mijne heeft 4 maanden op rust gestaan en is daardoor al haast niet te houden. Sinds vorige week mogen we weer 3x in de week rustig wat stappen en draven. En jawel hoor...gisteren super fris! Schrikken in elke hoek, kop omhoog, continu snuiven en onrustig om zich heen kijken. Verschrikkelijk zo'n bom. En dan te bedenken dat ik hem wat kalmerends had gegeven van te voren voor de zekerheid.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:56

Ik merk wel dat mijn arabier wat frisser is als anders. :P Tijdens het rijden kan ze zich niet meer concentreren en wil ze eigenlijk overal van schrikken, ahahaha. :') En ze is voorwaarser dan anders, maar het gaat nog prima.
Wij hebben een binnenbak tot onze beschikking, dus wij kunnen gewoon rijden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:04

De mijne van 14 was vandaag hoorde ik met buitenzetten n stukje frisser. Met rijden ook.
Dus ik merk het wel hoor maar het is niet extreem :)

Verder hebben wij een binnenbak dus kan ook gewoon doorrijden.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:06

Hier nog eens die niet te houden was vandaag.
Tijdens het wandelen in de bak kwam die recht overeind met mij ernaast.
Afgelopen jaren was hij altijd zo mak, maar nu niet. Om zelf geen gevaar te lopen mocht hij weet naar zijn stal toe.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:07

Mijn merrie is opgefokt en onrustig in dr kop. Ze is niet zo braaf, ik kan haar niet meer los laten staan want ze is nu al 2 dagen achter elkaar weggelopen, vandaag wederom erachter aan om dr te vangen :+ Niet enkel door de kou, maar vooral omdat ik weinig kan doen met de bevroren ondergronden. Ze loopt de hele dag buiten, maar vanwege de harde grond kan ze ook haar ei niet echt kwijt. Even wennen voor haar, meestla is dat na een paar dagen wel over als ze aan de situatie gewend is, krijgt ze weer meer rust :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:08

Die van mij is ook helemaal idioot... en vlug dat ie is!
Stomme pony :D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:08

Mijn bijna 5 jarige noordzweedje voelt zich bij deze temperaturen het fijnst volgens mij. In de wei wel lekker fris en fruitig ;) .
Onder het zadel lekker voorwaarts maar altijd braaf.
Onze bak ging vandaag nog, maar verwacht dat het vanaf morgen hard is..... hij komt overdag in de wei en hij heeft nu vorstvakantie. Is denk ook best even lekker voor een paard, even niks doen. Zodra de vorst over is gaan we weer lekker rustig aan de slag..
Enorm knap trouwens als je de paarden over het eerste stuk wei bij ons ziet lopen, helemaal stukgelopen en opgevroren. Ik kwam er bijna niet doorheen maar mijn paard ging er zo behendig over:j.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:09

In het begin hard stappen en overdreven reageren op mijn hulpen, maar dan draaf ik een rondje en is het over :))

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:11

Hier was die juist vandaag prima te doen! ;)

afgelopen weken alleen maar rennen en druk. vandaag voor het eerst zonder bokkesprongen! lang leve de winter :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:12

Die van mij springt zo uit het niets met 4 pootjes omhoog, om daarna een sprong vooruit te nemen en weg te draven, dan toch maar schrikken in de hoek waardoor hij met de voorpootjes als bambi staat en z'n ogen haast uit z'n kassen rollen. :') Vervolgens geef ik been en staat ie wat te hippen op de plaats. Mal beest. Eigenlijk moet je het eens filmen. Verbaas me iedere keer weer dat ik nog zit :=

Blij te horen dat ik niet de enige ben :))

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:17

maar wat is dan de reden waarom sommigen zo 'fris' staan ??

Hebben ze het koud ?? Is het die wisseling van temperatuur ??

Iemand een idee ??

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:19

Zelfs mijn Shetlander die normaal vrij rustig is, staat te stuiteren zodra die aan de longe of onder het zadel is.. :')

M'n Haflinger is niet drukker dan normaal.