Als de moed je in je schoenen zakt...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Als de moed je in je schoenen zakt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:02

Je moet gewoon een aantal adressen langsgaan om te ervaren waar jezelf een goed gevoel bij hebt. Praat met de trainers, leg ze je "angsten" uit. 9 van de 10 keer begeleiden ze je wel hoor. Voor hun is het ook geen reclame als jij thuis niet verder kan.

Succes ermee.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:31

Kijk eens naar de manier die Annemarie van der Toorn gebruikt. Niet de join up maar bv aan de hand je paard laten stilstaan op je lichaam en als ze dit niet doet een paar passen achteruit zetten. Dit kan je blijven herhalen tot ze netjes stopt als jij het aangeeft. Is voor nu alleen aan de hand even een oefening die je mee kan pakken waarin je haar leiderschap bied. Dat leiderschap heeft ze nodig! Verder zijn er al goede tips gegeven qua stal en uitbesteden inrijden. Mijn tip is echter voor een plezierig samenzijn voor je alles op orde hebt! Heb zelf ook een hele dominante merrie en herhaal dit regelmatig, maar werkt dan ook echt top!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:27

Zo te lezen is jouw paard niets gewend en moet nog de grenzen leren kennen.
Bij Stoeterij 't Centrum zijn ze wel wat gewend. Zij hebben veel paarden in de opfok waar ook bijna niets mee gebeurt totdat ze 3 jaar zijn. Wij hebben al veel paarden zadelmak laten maken daar en wij hebben er hele goeie ervaringen.
Misschien kunnen ze je ook wat begeleiden voordat je je paard weer mee naar huis gaat nemen. Dat hebben ze toen ook bij mij gedaan, tenminste ik heb er daar eerst een paar keer op gereden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:40

Ts het hoeveelste topic is dit nu van jou over je merrie die je niet aan kan.
Echt alstublieft zoek nu echt eens een keer proffesionele hulp maar blijf niet weer zelf aanmodderen.

Jou paard ziet jou nog steeds niet als goede leider anders had het nooit dit gedrag vertoont.
Echt geloof me zoek echt proffesionele hulp, dit paard is het zeker waard

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 20:41

ze gaat ongeveer volgende weekin training,
ik wou haar niet te vroeg laten trainen omdat ze er nog te jong voor was.