Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en hij bleef staan. Mijn dochter hield hem rustig vast en ik mocht hangen enzo. Volgende stap: EROP gaan zitten....
rustig terug zetten, krukje er weer naast, opstappen en dan pas het snoepje. Maar hij blijft een boef want probeert het toch een keer, maar hij kiest eieren voor zijn geld
. Ons nieuwe zadel is helaas nog niet binnen dus doen het voorlopig op deze manier. Het krukje vindt hij niet echt eng want daar schopt hij gewoon tegen en snuffelt eraan als we bezig zijn met de beugels etc. Hiervandaan neem ik de verdere tips mee om uiteindelijk zonder snoep op te stappen.
rosaenyelly schreef:Hoi,
Je kan je paard met de kont in de hoek zetten, zodat die niet naar achter kan lopen,
& 1kant tegen het hek zodat die niet helemaal de vrijheid heeft om alle 2 de kanten op te draaien.
Veel Succes!![]()
Groetjes Rosa
Jetta schreef:rosaenyelly schreef:Hoi,
Je kan je paard met de kont in de hoek zetten, zodat die niet naar achter kan lopen,
& 1kant tegen het hek zodat die niet helemaal de vrijheid heeft om alle 2 de kanten op te draaien.
Veel Succes!![]()
Groetjes Rosa
Dat hebben wij ook geprobeerd in het begin, maar was geen succes. Hij kan achterstevoren de bocht om...don't ask me why!.....en hij liep, toen hij niet achteruit meer ging door extra hulp, vooruit door de helper heen....hij vond het eng en werd paniekerig van de insluiting, als ik het zo mag noemen....
Maar, tijd, tijd, lange adem....geduld! En dan komt het goed.
Robin_S schreef:Sammy_xxs schreef:Ik had dat ook heel erg met mijn paardje, ik nam elke keer snoepjes mee en daarmee leidde iemand haar af, als ze netjes stil bleef staan kreeg ze dr snoepje.
Dit heb ik een paar keer gedaan, en leidde tot succes nu staat ze gewoon stil
Dit is echt dé tip, werkt bij elk paard, en ze staan echt elke keer netjes stil, ook als je een keer een snoepje vergeten bent
Maar stil staan tijdens het opstappen dat doet hij !