Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ariebren schreef:Een paard is een dier die in de weide gang altijd eten ter beschikking heeft.
Een hele grote weide vol met grasjes.
Een wolf of kat achtige moet werken voor zijn eten, besluipen, bespringen en jagen.
Het verterings stelsel voor dit soort dieren is er op ingesteld.
Een paard moet de hele dag eten, een hond of kat kan met één maaltijd per dag toe.
Dus een extraatje voor een paard is voor het paard gemakzucht.
Lekker en verders niets.
Belonen voor een paard is stoppen met werken en verder zijn gaan laten gaan.
Het is voor een paard dus heel hard werken om voldoende eten bij elkaar te scharrelen. Een hond vangt een prooi, eet zijn buik vol en heeft dan voor 3 dagen genoeg, een paard moet iedere dag, 16 uur lang eten zoeken. En geloof me, in de winter is dat, in een natuurlijke omgeving, knap lastig. Ariebren schreef:Toch knap dat sommige mensen een "hongerwinter" voor paarden gebruiken als argument om mijn idee te ontzenuwen.
Tuurlijk pakt een paard iets extra aan, wie niet, doen wij toch ook.
Maar dat geklier van de paarden als ik een plastik zakje weggooi op stal ergert mij mateloos.
Waarom, het paard associeert plastik geknipper met iets extra.
Amable schreef:Negatief straffen = het weghalen van iets prettigs. In de dierentraining gebruiken we dit niet, in opvoeding van kinderen destemeer. als je nu je bord niet leeg eet, dan krijg je geen toetje. Of als je je kamer niet opruimt mag je niet meer buiten spelen.
liljebo schreef:Sanne, ik ben het in grote lijnen wel met je eens, maar de omschrijving van amable van negatief straffen klopt. Zoek het maar op.

)