Hoe zwaar is naast de fiets draven voor een paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharissael

Re: Hoe zwaar is naast de fiets draven voor een paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:16

ik vind het juist heel goed, is ook goed om ze aan verkeer e.d te laten wennen, een paard van mij is vanaf kleins af aan heel erg veel bij de weg langs geweest en heel veel gezien : resultaat ze schrikt echt gewoon nooit van verkeer.
ach en jonge dieren rennen toch ook in de wei? dan kunnen ze ook makkelijk een uurtje naast de fiets lopen!

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:22

Aukelizzy schreef:
Ik denk dat het qua belasting makkelijk kan, maar ik ga helemaal met WhySoWhite mee. Ik vind het levensgevaarlijk. Dat je jezelf en je paard in gevaar brengt moet je lekker zelf weten, vind het veel erger dat andere weggebruikers in gevaar gebracht worden. Het beest zal los komen en een kind omver lopen, of voor een auto terecht komen ofzo....

Zullen vast wel weer bokkers zijn die dit overdreven vinden, want hun o zo goed opgevoede paardje doet dit niet. Nee tuurlijk, tot dat... En als het dan gebeurd wordt er gezegd 'goh ik snap er niets van, dat doet ie anders nooit...'

Ik vind dit inderdaad een beetje overdreven. Een paard kan ook schikken als je erop zit, dan loopt het paard ook los met het risico om mensen omver te lopen of onder een auto te komen. Hier vind ik echt geen verschil in zitten.
Het is en blijft inderdaad een dier, schrikken kan altijd, maar het risicoverschil tussen je paard naast de fiets te laten lopen of als je eropzit valt reuze mee. Of je nu een rondje rond je wei gaat fietsen of als je rijdend in het dorp rijdt, er kan evenveel gebeuren.

Ik moet daar wel bij zeggen dat ik dit niet bij ieder paard zou doen, jij blijkbaar dus ook niet met de jouwe, maar zoals TS het doet ziet het er netjes uit. Paard heeft respect voor haar.

Ik vind dit een prima manier om je paard beweging te geven.
En dit is zeker niet te belastend :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:26

Het stappen en draven op het harde is enkel maar goed voor de benen..
Risico's tja die blijf je hebben met paarden, ik zelf ging ook regelmatig fietsen met mijn paarden..

Hier een filmpje van hoe je het normaal niet hoort te doen :+
Ach Mup is makkelijk wat dat betreft..
Soms ook te zien is haflingervriendin die we ook vaak naast de fiets mee nemen, kan ze lekker uitrazen.

Edit: Pony kan een weg op rennen etc. is op een dijk geen gekke dingen mogelijk.

NeverGiveUp

Re: Hoe zwaar is naast de fiets draven voor een paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:47

Ik vind het hartstikke goed om te doen, paard kan eens lekker de benen strekken op lange rechte stukken zonder dat ik erop zit te hobbelen.
Hij vind het hartstikke leuk, het is afwisseling en voor onbeleerde paarden een goede manier om bomproof te maken en zo.

Waarom dit opeens gevaarlijk is en erop zitten niet, geen idee.