Ik moet wel zeggen dat ik wel schrik van de reacties.
malissapaard schreef:elke x als die het doet ongeloofelijk op ze flikker geven gewoon bijna tegen de grond meppen, dan houden ze wel op hoor. wij hadden der ook 1 die rende bijna rondjes door de stal heen. 1x tegen de grond geslagen en klaar met het gezeur.
Schrikbarend, ik vind dit totaal geen gepaste reactie, op dit hele forum niet. 
Ariebren schreef:Paard heeft atrose.
Paard schopt tegen de deur.
Paard krijgt zijn zin, er wordt gevoerd.
Soms helpt het wanneer de hel stal gevoerd wordt de schopper gewoon overslaan.
Wachten totdat de schopper stopt met schoppen en dan pas te eten geven.
Een paard hoort 18 uur per dag te knabbelen/eten, dit is het beste voor zijn spijsverteringsstelsel. Als het gedrag ophoudt zodra hij eten krijgt, ook al begint hij uren van te voren, zou ik toch echt een slowfeeder bestellen. Dat brengt natuurlijk ook rust bij jullie. Ik vind het vrij ver gaan als jullie gedwongen zijn om de wc in de nacht niet door te trekken omdat jullie paard anders gaat bonken. Het is wel een zeer oplettend paard blijkbaar. 
InekeN schreef:Beste mensen, het is een TUIGER. Dat gedoe tegen de staldeur zit kennelijk in hun genen, er zijn er legio die dat doen. .
Ik moet wel lachen om de reactie.
Dit gedrag wat ophoudt bij voeren is vaak een reactie van voernijd of andere vorm van de zogeheten stalondeugden. Er is al lang en breed uitgemeten waardoor dit gedrag ontstaat en dit is niet genetisch overerfbaar. Als het genetisch overerfbaar zou zijn en aan jou bericht dus bij een legio tot uiting komt, zou het legio tuigers dit ook moeten doen in de wei of een paddock als ze dan voer krijgen, ook zonder deur! Je zou hoogstens kunnen zeggen dat tuigertypische paarden dit gedrag sneller ontwikkelen in deze omstandigheden door andere genetische factoren (bijv. neurotischer aangelegd o.i.d.).
Verder, kluisteren is sowieso natuurlijk vreselijk. Je bindt een viervoeter letterlijk met zijn voeten aan elkaar. Hij kan geen kant op, je maakt een gevangene van je paard. Er kunnen daar heel veel ongelukken mee gebeuren. Een paard valt onder een (huis)dier en zo ga je i.m.o. niet met een (huis)dier om, het is geen guantanamo bay.
Ik vind niet dat mensen het kunnen goedpraten met 'bij merries die gedekt worden, gebeurt het toch ook'. Kluisterriemen zouden gewoon niet verkocht moeten worden, punt.
Een schrikdraad idem. Hier kunnen ook veel ongelukken mee gebeuren. In de wei heb je inderdaad ook schrikdraad, maar een wei is vaak groter dan 3x3 meter. Dan hebben ze er nog een mogelijkheid om van het schrikdraad weg te lopen, in een stal naar mijn mening niet.
Ik ben er van bewust dat iedereen op zijn eigen manier met paarden is opgegroeid en ook zijn eigen voorkeuren heeft in omgang en het houden van. Ik neem aan dat ieder het beste voor heeft met zijn paard. Maar kom op, kluisterriemen en schrikdraad in zijn stal..
men zou beter moeten weten.
Ik raad de TS of de balk aan met eventueel een rubberen flap (zwart dan wel doorzichtig) in plaats van een staldeur of de slowfeeder, daar de 'ideale' mogelijkheden gewoonweg niet mogelijk zijn. Succes verder.