Saars schreef:Bedankt voor de tips iedereen, maar ik heb het onderhand wel een beetje gehad.
En nee, jullie kwamen ook totaal niet vekeerd over.
Ik heb boeken gelezen over hoe omgaan met paarden, de rangorde, hoe zij met elkaar omgaan. Met hem lukt het me absoluut niet. Ik kan hem niet lezen. En het is ook plots gekomen, uit het niets is het veel slechter geworden. Maar ik had natuurlijk meteen moeten zien dat hij over me heen ging crossen, logisch toch!
Ik kan die veralgemening dat ik het niet kan dus écht niet appreciëren.
Het is gemakkelijk gezegd, geen voer meenemen. Hoe moet ik dan beginnen als hij me niet eens meer in de buurt wil? Als ik hem wegjaag staat hij aan de andere kant van de weide en graast daar lekker verder. Maakt hem niets uit. Denken jullie misschien dat paardjelief onder de indruk is als ik afkom met een zweep, een stok of een grote roze strik? Goed mis, dan. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Dus moest ik het voer gebruiken om zijn aandacht te trekken. EERST op het voer, daarna op MIJ. OP MIJ. Want hij KON aan het voer maar heeft beslist om mij te volgen. Hij heeft de appel dan ook NIET gehad.
Ook vind ik de reacties niet fair tegenover de persoon die me de tip gaf. Hoe kan je daarna dan nog zeggen dat "niemand het natuurlijk het beste weet"?
Ik ga maar een andere hobby zoeken
Pff, meid, ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk honing rond je mond te smeren als ik maar kon en dan nog geef je zo een reactie.
JIJ kan het probleem niet oplossen, JIJ vraagt hulp, WIJ geven enkel antwoorden, antwoorden die JIJ blijkbaar niet wilt horen. Maar goed, doe maar lekker verder met de appel, beloon het paard nog maar extra voor zijn hebberige gedrag. Slim paardje moet ik zeggen. Hij zal wel denken, lekker simpel: hoe moeilijker en dominanter ik doe, hoe meer mijn baasje met voer rondloopt (maakt niet uit of die het al dan niet krijgt).

) en dan kwam ie meteen aanzetten. En dat ging altijd héél vlotjes.
Juist, en dat laat TS hier ook aan haar paard zien. Zij heeft die appel niet aan het paard gegeven maar zelfs al had ze het klokhuis gegeven, had zij alsnog als eerste het grootste gedeelte opgegeten.