Ik heb de TS ook aangeraden om het voedsel weigeren aan te leren. Dit werkt ook met positieve beloningen.
Alleen mensen moeten niet gaan beweren dat een paard kopschuw wordt van een tik want dat is onzin. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alleen mensen moeten niet gaan beweren dat een paard kopschuw wordt van een tik want dat is onzin. 
Als het moet ben ik niets beroerd om een tik uit te delen. Dat heb ik aan het begin ook regelmatig gedaan.. Met het resultaat dat ik nu een ontzettend braaf paard heb wat goed weet wat de grenzen zijn en daar ook niet over heen zal gaan.
ashley1 schreef:H_Nalanta schreef:Een paard wordt niet kopschuw van een goed getimde tik.
Eens met H_Nalanta, wat een getrut allemaal zeg... 'als gelijkwaardige elkaar zien', 'je moet niet de baas over je paard zijn, maar z'n maatje'Ik ben z'n baas en z'n maatjes staan in de wei en voor dat geschooi en gehap krijg hij mooi dus wel een goeie links directe en een 'nee!' erbij
Paarden zijn niet van suiker hoor, kom op zeg.

Je hoeft je niet zo nederig op te stellen naar paarden toe, wat niet mag
E_Nalanta schreef:Mens ís in feite ook een dier... maar dat terzijdeJe hoeft je niet zo nederig op te stellen naar paarden toe, wat niet mag
mag niet en dan moet worden gecorrigeerd op een terrechte manier zodat er geen grote gevolgen aan vast hangen.

E_Nalanta schreef:Misschien omdat in de menselijke maatschappij slaan als pijn, pijniging en straffen word gezien....
Onder corrigeren versta ik dan weer wél een tik verkopen, tik of slaan... zijn toch 2 andere dingen.

H_Nalanta schreef:Maar de clicker is geen correctie.
Heb jij dan áltijd een clicker bij je?
Ik zou het zelf heel anders aanpakken maargoed..