Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Don_Zhivago schreef:Dus omdat het niet goed gaat, les je maar niet. Beetje rare gedachten.
Je lest juist om er iets van te leren. Jij heb gewoon niet de juiste instructie gehad.
Ik vind ook dat je die les moet doen!
Ze is super in de omgang met paarden, als 1 iemand je kan helpen is het mindfields wel.
En als je tijdens die les dingen heb die dan al goed gaan dan heb je toch iets waar je verder mee kan?!
Ik snap niet waarom je topics blijft openen terwijl je helemaal niks doet met de tips. Je heb er nu al zoveel gekregen maar op alles komt een weerwoord.
Grijp die kans gewoon. En probeer die les van mindfields. Als ik je berichten lees kan het jullie alleen maar helpen. Veel slechter zal het niet gaan want lees weinig positiefs over het paard.
Pak die kans, neem die les!
En zo niet, vraag dan ook niet steeds om tips want je doet er vrij weinig mee. (niks in mijn ogen)
en ik ga straks wel weer les nemen met mijn paard

dior_bokt schreef:Joolien schreef:Dan zou ik eens kijken naar je voer, dat kan heel veel spanning geven aan een paard. Op wat voor brok staat ze en hoeveel krijgt ze?
ook zonder voer doet hij het.
2 kilo sportbrok perdag ,maar daar komt die spanning niet vandaan dat is het karakter van het paard
Ik heb hem ook op basisbrok gehad en dat maakt geen verschil met sportbrok
germie schreef:Je komt maar een keer bij mij langs. Ik weet zeker dat je dit paard zo bitloos kunt rijden in de bak. Als het een maatje cob of full is, dan heb ik 2 varianten van bitloze hoofdstellen liggen die je zo even kunt proberen. En als je dat niet aandurft, dan kan het ook met een eenvoudige watertrens. Meer is niet nodig. Dus geen slof, hulpteugels, panty's en weet ik veel wat.

dior_bokt schreef:germie schreef:Je komt maar een keer bij mij langs. Ik weet zeker dat je dit paard zo bitloos kunt rijden in de bak. Als het een maatje cob of full is, dan heb ik 2 varianten van bitloze hoofdstellen liggen die je zo even kunt proberen. En als je dat niet aandurft, dan kan het ook met een eenvoudige watertrens. Meer is niet nodig. Dus geen slof, hulpteugels, panty's en weet ik veel wat.
bitloos wil ik wel een keer proberen alleen moet ik kijken wat voor hoofdstel, ik dan nodig heb ik heb geen verstand van een bitloos hoofdstel
maar is je paard dan nog wel stuurbaar als je bitloos gaat rijden

TS als ik eerlijk ben moet ik keihard om jou lachen.dior_bokt schreef:Kinke schreef:Je hebt helemaal niets te verliezen met die gratis les. Hoe is het mogelijk dat iemand zo eigenwijs is, ik snap er echt helemaal niets meer van.
Ik heb dit al veel vakker gehad , dat ik 1 x met hem bij iemand ging lessen en werd er alleen maar erger van
Dus vandaar dat ik er geen vertrouwen meer in heb, en hij werd ook bang voor de lesgever dat hij weg sprong als de lesgever in de buurt van hem kwam.
Silence schreef:TS als ik eerlijk ben moet ik keihard om jou lachen.
Ik ken een hoop eigenwijze mensen, maar jij steekt er met kop en schouders bovenuit.
Niks is goed, alle tips sla je in de wind en gaat gewoon doodleuk op je eigen manier door.
Waarom open je dan uberhaupt topics?
Wat heb je te verliezen met een gratis les???
Zoals iemand al zei, ik wil hem ook wel hoor.
Ik heb ook problemen met 1 van mijn paarden, maar als ik zo'n aanbod krijg pak ik dat met beide handen aan. Baad het niet dan schaad het niet toch. Waarom zou je het niet een keer proberen.
Dat het bij andere niet werkt wil niet zeggen dat het met Mindfields niet lukt.
Je moet eens weten hoe lang ik op zoek ben geweest naar een passende instructrice.
Toen ik haar eindelijk gevonden had vertrok ze 3 maanden later naar Bangkok en zit ik weer zonder.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet nog een keer met een ander wil proberen omdat het vroeger ook nooit goed gegaan is.
Maar zo hard dat ik om jou moet lachen, zo'n medelijden heb ik met je paard.
Deze heeft totaal geen leider aan jou en snapt helemaal niks meer van wat hij nou moet doen.
Wat wil je nou, je hangt er allerlei uiterst dieronvriendelijke hulpmiddelen aan, of moet ik zeggen in.... maar vervolgens doe je daar weer niks mee waardoor het paard alleen maar meer stress krijgt.
Kijk, ik ben ook koppig en vertikte het ook mijn paard te verkopen toen iedereen dat zei, maar ik zorg wel voor manieren waarop het toch prettig werken is met hem het merendeel van de tijd. En daardoor heb ik momenteel echt niet te klagen. Maar zoals jij met je paard omgaat en wat je uitvreet bij hem, dan is hij mijn inziens inderdaad beter af bij iemand anders. Het kan niet allemaal vlekkeloos gaan, maar je hebt ook een verantwoording naar je paard en die moet je nemen. Mijn inziens heeft dit paard momenteel weinig weg van een paardwaardig bestaan. Het is geen gebruiksvoorwerp, hou dat in je achterhoofd.
Niet steeds maar gaan rommelen, het is een levend wezen.
En wat betreft dat voer. Als je het puur en alleen geeft om de toevoegingen zou ik gewoon voor een simpel voer gaan met eventueel een toegevoegd supplement. Jouw paard 2kg sportbrok geven is gewoon het stomste wat je kunt doen. Er zijn genoeg voeders waar ook alles in zit, maar die wel werken tegen dit soort paarden. Alleen zie je dat niet na 1 keer voeren, hier moet je de tijd voor nemen.
Als laatste wil ik zeggen dat je opmerking over bitloos rijden het wel helemaal compleet en duidelijk maakt.
Daaruit blijkt wel dat jij je paard puur op het bit rijd en dan snap ik de opstandigheid van je paard wel.
Als je op die manier een bit gebruikt ben je gewoon verkeerd bezig.
Een bit is puur en alleen een ondersteuning en met bitloos kun je net zoveel, al dan niet meer bereiken met je paard als met dat stuk ijzer in zn mond.
Zo, ik heb alles wel gezegd voor nu geloof ik.
Meid, neem jezelf (ja jezelf, want met je paard is niks mis) eens goed onder de loep i.c.m. je omgang met je paard en trek dan je eerlijke conclusie.
en mijn paard vind poeder heel erg smerig
ik heb tips via de pb gehad en daar ga ik van de week mee aan de slag