Ik ben er zo klaar mee! Paard wilt niet komen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:50

Juangi schreef:
Tjaa, kijk je moet het aantrekkelijk maken voor hem om te komen. Hij ziet het als een spelletje dit, hij rent niet voor niets zo fier door het weiland erna!

Liefde gaat door de maag en elk paard zwicht wel voor wat eten.

Aggresief worden hoor ik weinig verhalen over. Gewoon consequent zijn, en zorgen dat de rollen goed verdeelt zijn (jij leider, hij onderdanig. Vind het zelf akelig klinken...). Grondwerk is dus wel een aanrader.

Ik nodig je graag uit om het tegendeel te bewijzen. :D
Echt.. Olivier komt absoluut niet voor een emmer brok of iets anders lekkers.

Momenteel zijn trouwens de stallen aan het verbouwen. We hopen dat ze er binnen een maand weer in kunnen dan gaan ze 's nachts weer naar binnen..
Maar tot die tijd zal ik toch echt wat moeten verzinnen...
Ik ga morgen maar eens een dagje met hem aan de slag, eerst net zo lang tot ik hem krijg en dan maar eens flink aan het grondwerk....

purkie

Re: Ik ben er zo klaar mee! Paard wilt niet komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:53

zijn voorbeentjes aan mekaarbinden :D ... egyptische a la Brook-ezeltjes-manieren

of toch maar een lasso kopen en een cowboyhoed..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:55

purkie schreef:
zijn voorbeentjes aan mekaarbinden :D ... egyptische a la Brook-ezeltjes-manieren

Misschien moet ik het idd toch maar zo proberen. :')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:56

purkie schreef:

Hahahahha! _O- Opzich, kluisteren is niet een heel gek idee... Doen ze vaak bij kamelen, paarden waarmee lange afstanden getrekt worden....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:58

Juangi schreef:
purkie schreef:

Hahahahha! _O- Opzich, kluisteren is niet een heel gek idee... Doen ze vaak bij kamelen, paarden waarmee lange afstanden getrekt worden....

Maar dat gaat hier niet gebeuren hoor. :D
Ik vind het al wat om mijn paard uit z'n kudde te trekken en alleen neer te zetten, vind het al erg genoeg om hem op stal te zetten dus laat staan kluisteren. :D

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:06

Dit -sluis- werkt ook niet?

Afbeelding

Paard erin, draadje dicht..... (Is sowieso wel fijn, heb je niet zo'n drek direct bij het hek...)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:08

dan springt ie vast over het draadje...
over gaat ie er onderdoor, a la Southpark :D

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:10

...... dubbel draadje en kleine sluis.....?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:14

zou harstikke handig zijn... moeten er wel hengstenhekken komen met gaas van 2 meter hoog. iets anders spring hij gerust over heen, draad walst hij door heen, stroom of niet.. prikkeldraad begin ik niet aan.... :o

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:18

Het is bij mijn merrie gelukt met eten (gelukkig) en in het begin liet ik ook het halster om. Dat hoeft inmiddels niet meer.
De allerlaatste optie zou water onthouden zijn en dat jij dan met een emmer water het land inkomt.
Ik zou het zelf niet zo snel doen, maar ik heb het hier eens gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:20

Het rammelen met de bekende gele bikspot met wat brokjes doet wonderen....

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:21

Hoi Giolli, ik heb hetzelfde probleem, maar ik zie het veel meer zoals jij het soms ziet: ik zie dat paard echt zo graag, en als hij zo onverschillig blijft en van me wegloopt, voel ik me alsof ik niets voor hem beteken.

Ik interesseer hem echt niet. Als zijn shetvriendinnetje wel komt krijgt ze iets lekkers (is een lief ding!). Maar meneer komt dan af, en is als ik één stap zet (zelfs om iets lekkers te geven) terug weg. Als ik hem te pakken krijg loopt ie de hele wandeling met zijn oren naar voor en crosst ie blij over de veldjes.
Ik snap hem echt niet meer.

Ik doe eigenlijk gewoon alsof ik het niet merk. Als hij het doet, wandel ik liefjes pratend terug naar hem toe, alsof hij het helemaal niet heeft gedaan. En als hij braaf meekomt krijgt hij in de inloopweide (waar ik hem poets) een snoepje.
Hij vindt het helemaal niet erg eens ik hem heb, maar ik word er zo verdrietig van...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:32

russel schreef:

Uh uh.. absoluut niet..

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:38

Giolli schreef:
pfff wordt soms echt zo hopeloos van dat paard, ik doe alles voor hem en doe altijd m'n best en heb het gevoel alsof ik er nooit wat voor terug krijgt. Soms is t zo'n eikel!

Vind het jammer dat je zo over je paard praat, ik snap dat je boos bent, maar hij doet het niet om jou te pesten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:42

Giolli schreef:
russel schreef:

Uh uh.. absoluut niet..

Dan nog lekkere brok kopen?? :9

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:46

Ik vond de vraag van Mindfields wel interessant :) .

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:48

byjou1983 schreef:
Giolli schreef:
pfff wordt soms echt zo hopeloos van dat paard, ik doe alles voor hem en doe altijd m'n best en heb het gevoel alsof ik er nooit wat voor terug krijgt. Soms is t zo'n eikel!

Vind het jammer dat je zo over je paard praat, ik snap dat je boos bent, maar hij doet het niet om jou te pesten.....

Je wilt niet weten wat hij vast en zeker over mij denkt. :D

Daarnaast.. Hij is soms gewoon een eikel. punt.
Zodra hij me ziet is hij weg en zo heeft hij nog honderd andere streken. dat zegt niet dat ik niet van hem hou natuurlijk.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:24

Als hij zoveel streken naar jouw heeft, dan vraag ik mij af of het wel klikt...

Zodra ze mij zien, komen ze naar mij toe...moet soms ruimte maken door ze weg te duwen...aai ik de ene, staat de andere al te prikken...

Misschien wat meer werken aan je band met je paard?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:35

jammes schreef:

TS blijkbaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:42

Ik zou ook maar eens nagaan waarom hij niet bij jou wil komen. Vind ie het werk niet leuk, of te eentonig, kom je hem alleen maar uit te wei halen om te rijden of haal je hem ook wel eens uit de wei voor alleen een poetsbeurt of een wandeling. Vaak ligt het aan de mens dat het paard niet wil komen.
Loop ook nooit rechtstreeks naar het paard, loop zigzaggend.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:44

.
jammes schreef:
jammes schreef:

TS blijkbaar niet.
Jawel hoor, TS heeft gewoon antwoord gegeven :j . Nl dat rijden voor haar geen gevecht is.

Lastig probleem TS.
Paar jaar geleden had ik met mijn paard hetzelfde probleem.
Ik kreeg toen van iemand de volgende tip: Loop naar je paard toe, en voordat hij omdraait, draai jij zelf om, en loop in een hoek van 45 graden van hem weg.
Tuurlijk, dacht ik, maar ik heb het wel geprobeerd. En mijn paard gaf echt een leuke reactie. Je zag hem denk WTF, was da nou? Daar moet ik meer van weten.... Paard kwam heel nieuwsgierig achter mij aangewandeld. Dikke vette beloning gekregen, en daarna was het probleem over.
Ik hoop dat het bij jou net zo makkelijk is op te lossen.
Succes ermee

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:45

Als er medisch niets mis is met je paard en je tuig dan is het idd gewoon een eikel :+

Niet meer in zon grote weide doen mischien? Of in een klein afgezet stukje in de weide van de andere paarden. Dat sluis systeem is ook wel handig wat iemand hier poste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:45

Giolli schreef:
Je wilt niet weten wat hij vast en zeker over mij denkt. :D

Daarnaast.. Hij is soms gewoon een eikel. punt.
Zodra hij me ziet is hij weg en zo heeft hij nog honderd andere streken. dat zegt niet dat ik niet van hem hou natuurlijk.. ;)

Nee, hij heeft schijnbaar geen goed gevoel bij jou, dat lijkt me wel duidelijk :D
Wil niet bij je zijn iig. Zorg dat dat anders worst, zet werk eens even aan dekant en zorg dat ie je leuk gaat vinden, want anders is alles maar symptoombestrijding, met gevolg dat paard altijd van je weg blijft trekken. Lijkt me toch niet iets wat je wilt. Dus zoek het eens bij je zelf en niet bij je paard.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:49

Kun je het niet eens met z'n tweeen proberen? 1 iemand die bij het hek blijft staan met een snoepje, de ander net zolang achter het paard aanlopend, tot hij zich laat vangen of richting hek loopt, waar de ander hem kan pakken? En dan natuurlijk belonen (ik deed het altijd met een snoepje).
De shet die ik nu heb, heeft het ook 2 keer geprobeerd, was snel over toen ze alleen nog maar lopen mocht, en niet eten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 22:53

Hahahaha. Ik denk dat ik het juist te veel bij me zelf zoek... :')
Ik ben continu bezig met zoeken naar oplossingen en de beste manier voor m'n maatje maar het helpt niet.
Dus zoek ik door. ;)

Neem het met een korreltje zout dat ik 'm een eikel noem. ;)