Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
In_Black schreef:Och gut, een join-up. Nou ja, een paard als dit wint dat wel van de join-upper.
Ik denk ook niet dat wegbrengen zin heeft. Zo'n groot mondje kan in een vreemde omgeving totaal overdonderd zijn en veranderen in een lief draakje.
Ik denk dat de grootste kans van slagen het volgende is, haal er iemand bij die ervaring heeft met dit soort apekoppen en laat die hem op locatie bootcamp volgen.
Om hem weg te brengen zal het joch in een trailer moeten en dat kan ook levensgevaarlijk worden bovendien.
paardenfreak schreef:In_Black schreef:Och gut, een join-up. Nou ja, een paard als dit wint dat wel van de join-upper.
Ik denk ook niet dat wegbrengen zin heeft. Zo'n groot mondje kan in een vreemde omgeving totaal overdonderd zijn en veranderen in een lief draakje.
Ik denk dat de grootste kans van slagen het volgende is, haal er iemand bij die ervaring heeft met dit soort apekoppen en laat die hem op locatie bootcamp volgen.
Om hem weg te brengen zal het joch in een trailer moeten en dat kan ook levensgevaarlijk worden bovendien.
hij is toch ook gekomen bij jou, hoe ging dat?
edit weet je zeker dat het geen klophengst is??
anneliesdj schreef:Ik heb ook eens zo'n merrie gehad, was ook vanaf jong dier al bij ons. Was het onderdeurtje van de groep maar richting mensen retebrutaal. Zeker niet gemeen maar had gewoon geen greintje respect.
Kwam je met een bak biks in de weide dan kon je hem maar beter snel neerzetten als zij erbij kwam want ze liep echt over je heen, letterlijk. Een touw eraan, vasthouden, wegduwen, tik op de neus trok ze zich echt helemaal niets van aan. Verder wel heel lief hoor, poetsen was leuk, wandelen kon ook wel, liep ook zo de trailer op maar als ze dan wat zag wat ze eng vond liep ze je gewoon omver.
Toen zij 4 was moest ze eens bereden worden en toen kwam het probleem want was het ineens niet meer vrijblijvend. Na een paar weken was ik het over je heen lopen zo spuug en spuugzat dat ik haar eens aangepakt heb.
Ze moest idd ook achterwaarts en mejuf was er niet van gediend. Ze dreigde met de oren naar achter, toen ik haar op de borst tikte met een zweepje en doorging werd ze boos en begon te stampen en dreigen te steigeren.
Maar ik ging door want ze was nog steeds niet achterwaarts, ze steigerde hoog en sprong vooruit op me af, ik moest er echt voor aan de kant springen.
*niet voor tere zieltjes*
Ik heb het nog enkele keren geprobeerd door te vragen maar ze werd steeds bozer en op een gegeven moment stond ze echt nijdig te steigeren en sprong op me af. Ze had inmiddels allang wat tikken gehad maar ze heeft toen zó ontzettend op de donder gehad, ik schaam me er nog voor. Ik ben er echt voor blijven staan, heb veel lichaamstaal gebruikt en laten zien dat ik niet voor haar aan de kant ging en er niet van gediend was.
Het stomme is, daarna was ze poeslief. Ze wist de grenzen altijd al wel maar de consequentie's waren gewoon niet hard genoeg dus ging ze er keihard overheen.
Ze heeft echt alleen die ene keer op de mieter gehad en daarna kon ze op superlichte halsterdruk achterwaarts, na 2 x oefenen zelfs op vingerwijzen. Ze kon zijwaarts wijken voor de druk (dus kontje wegdraaien) en ik kon een emmer biks vasthouden, maakte ze aanstalten dan stak ik mijn vinger op en bleef ze staan.
En daar is serieus verder GEEN oefening aan vooraf gegaan. Het ene moment kon ze niet achteruit, kon ze niet wegdraaien en liep ze letterlijk over je heen als je voer had. Het andere moment kon ze op vingerwijzen wachten, achterwaarts en wijken.
Dus ja, ik ga mee met degenen die zeggen dat hij een stevig pak slaag moet hebben. Hij is gewoon zo retebrutaal dat hij denkt dat hij je eruit kan bluffen. Als je dat nu niet wint krijg je het alleen maar zwaarder.
anneliesdj schreef:En dat paard was totaal niet angstig daarna hoor, ze was juist heel attent op me.
Totaal geen schrik dat ik mijn hand opstak, heeft ook geen enkele angst voor zweep ofzo, toen niet en nu niet. Ze was ineens wel afwachtend richting mij ipv dom de kop achter de emmer aan, denk dat ze me toen pas voor het eerst echt aankeek, was d'r waarschijnlijk nooit opgevallen dat ik blond ben
Happie schreef:Ik val nog steeds van de ene verbasing in de andere ben echt heel benieuwd wat naar de paarden van mensen die hier reageren. Tuurlijk geef je paard gewoon een week geen water dan leert hij het vanzelf dan geeft hij wel op. Je gaat het gevecht aan met je paard inplaats van te zoeken naar een oplossing. En die oplossing vindt je niet in het beter sla werk. Je zal een band moeten opbouwen en band die gebasseerd is op respect en leiderschap die ga je met de inzet van deze middelen nooit bereiken. En dan je uitspraak een zweep heb ik nodig omdat hij me anders verwond moet je toch aan het denken zetten je kan dit niet alleen. En in jou geval maakt die zweep totaal niets uit is je paard hier niet gevoelig voor en reageerd hij ook niet je kan slaan wat je wilt. Kan je wel vertellen dat je paard daar in de toekomst niet veel leuker van zal worden.
Maeve schreef:Dit klinkt als het verhaal van de merrie van een ex-stalgenootje van me. Vertoonde hetzelfde gedrag. Hoefde je ook niet te proberen om kwaad te worden, die greep je ook met beide voorbenen en heeft haar zelfs wel eens tegen de grond gewerkt.
ondertussen zijn de dames dus van stal gewisseld, zegmaar weggestuurd, aangezien baaslief net zulk achterlijk gedrag vertoonde als haar paard. Ik bedoel maar![]()
Happie schreef:dat gaf ik je net ook al aan zoek hulp van iemand die ervaren is in grondwerken en neem les. Nergens heb ik het over smeken is zou dit zelf alleen op een paard vriendelijke manier oplossen maar goed dat is aan jou
Happie schreef:anneliesdj schreef:En dat paard was totaal niet angstig daarna hoor, ze was juist heel attent op me.
Totaal geen schrik dat ik mijn hand opstak, heeft ook geen enkele angst voor zweep ofzo, toen niet en nu niet. Ze was ineens wel afwachtend richting mij ipv dom de kop achter de emmer aan, denk dat ze me toen pas voor het eerst echt aankeek, was d'r waarschijnlijk nooit opgevallen dat ik blond ben
Als ik jou verhaal lees. Lees ik iets heel anders dan het verhaal van de TS. Die al aangaf dat de zweep niets uitmaakt. Die oplossing heeft voor jou duidelijk wel gewerkt omdat je wist wat je te doen stond met de juiste lichaamshouding denk dat de TS het stadium van zelf ingrijpen al lang voorbij is
Happie schreef:Mareng schreef:Gewoon een goede trainer en begeleider zoeken! Alles andere heeft weinig zin.... Respect bereik je niet door een paard te breken....
Iemand die het met mij eens is gelukkig die mensen bestaan ook nog