Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mavelle schreef:Onze 2 jarige trapte ook, en gericht! Dat kwam omdat ze niet geleerd had voetjes op te tillen. Wij zijn er mee naar een hoefsmid gegaan die vaker moeilijke paarden behandelde, en nu gedraagt ze zich als ieder ander paard en hebben we dr gewoon heel wat moois aan. Dus als je 'm echt leuk vind hoef je 'm hierom niet te laten staan.
Mavelle schreef:Onze 2 jarige trapte ook, en gericht! Dat kwam omdat ze niet geleerd had voetjes op te tillen. Wij zijn er mee naar een hoefsmid gegaan die vaker moeilijke paarden behandelde, en nu gedraagt ze zich als ieder ander paard en hebben we dr gewoon heel wat moois aan. Dus als je 'm echt leuk vind hoef je 'm hierom niet te laten staan.

tinaaz schreef:Nee dat dacht ik ook al, aan de andere kant. Zomaar slaan zonder reden... Moet ik daar overheen stappen omdat het zo'n jong dier is?
Maritje1991 schreef:tinaaz schreef:Nee dat dacht ik ook al, aan de andere kant. Zomaar slaan zonder reden... Moet ik daar overheen stappen omdat het zo'n jong dier is?
Sorry verder geen advies, maar een paard slaat nooit zonder reden! een paard is een vluchtdier en ziet een mensen vaak als bedreiging dit kan natuurlijk getraind worden waardoor dit verandert, maar om te zeggen zonder reden vind ik raar!
Zeker als je zelf zegt dat ze vaak verhuisd is, is ook niet goed voor een paard!
maringe schreef:Als er geen gebreken zijn dan kan het goedkomen, maar gebreken eerst uitsluiten door te laten keuren.
Ik heb vorig jaar ook een 2,5 jarige gekocht, kon hem nog niet belonen op zijn hals, dan schoot hij in de stress, laat staan de benen op tillen. Paard stond niet stil als hij vast stond, steeds heen en weer draaien met de achterhand. Heb hem toen gekocht omdat dit een uitdaging was voor mij ( het zoveelste probleempaard)
Ik heb nu een paard wat wil werken voor mij en waar ik alles mee kan en heb hem alleen zadelmak gemaakt op basis van vertrouwen.
Ik vind het steeds een heerlijk gevoel als ik er weer 1 op het rechte pad heb gekregen. Deed dit altijd voor anderen, maar nu eindelijk voor mijn eigen paard en ik heb er nu geen spijt meer van ( in het begin dacht ik van: waar ben ik aan begonnen)
als je veel geduld en tijd hebt, dan zou ik zeggen doen.
Haal haar kompleet van het krachtvoer af en haar gedrag kan al veranderen, leg dan de basis van vertrouwen en dan komt het kracht voer later wel weer