Paard onmogelijk in de wei zetten,tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Paard onmogelijk in de wei zetten,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:58

whahahaha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:01

Dat is dus waarom de meeste manege's een paddock hebben :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:02

maakt niet uit, want de paddock zal ook niet aan de stal grenzen dus heb je hetzelfde probleem, namelijk paard breekt los...

FloorxVino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 19:26

veersche schreef:
Jeetje zeg, er wordt advies gevraagd en TS word afgezeken.
De manege-eigenaren zijn er niet en de stalhulpen houden nu alles draaiend.
Ze hebben een lastige pony erbij zitten, tja die heb je wel eens ertussen. Maar dat wilt niet meteen zeggen dat ze er totaal geen verstand van heeft.
Als op ieder topic zo wordt gereageerd, worden er over een half jaar geen nieuwe topics meer geopend omdat iedereen bang is om afgezeken te worden...

Maar goed, TS het is lastig hoor. Het oude paard van iemand die ik ken trok zich ook altijd los. Gelukkig was dat op het eigen erf en kon dat paard nergens naartoe dus liet ze het maar zo. Ik zou zeggen: investeer wat tijd in een beetje grondwerk (hoeft niet vaak of lang) zodat de pony bij jou blijft en vertrouwen in je heeft. Misschien een idee om hem als eerst naar de wei te brengen, dan hoeft hij zich niet los te rukken om bij de andere paarden te komen. Verder ben ik er wel voor dat een paard/pony moet luisteren. Dus ook misschien een zweepje mee en hem bij je te houden als hij voor je uit gaat lopen. Zorg dat hij, het liefste, met zijn hoofd naast jou schouder loopt. Dan kun je snel ingrijpen en je hebt het snel in de gaten als hij jou voorbij wilt.
O en een hengstenketting zou ik echt niet doen, daar kun je de kaak van een paard mee breken en het slaat ook nergens op! Dan zou de pony alleen bij je blijven omdat je hem anders zijn kaak breekt met de ketting....

Succes!

dankje,eindelijk iemand die me niet afzeikt hier...
maar goed,helaas is Vino vanacht overleden aan een ernstige koliekaanval,ik zat thuis en kreeg het net te horen,ben helemaal kapot. ;( maar iedereen bedankt voor de tips,er staan nog een paar donderstenen hier op stal dus nut zal het zeker hebben. en idd,hengstenketting doe ik ook niet.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:13

He jeetje wat erg!!! Heel veel sterkte met dit slechte nieuws...

Ik zou je wel nog willen zeggen, trek het je niet te veel aan wat sommigen hier schrijven. Op zowat ieder topic wordt banketstaaf gereageerd door sommige mensen. Soms denk ik wel eens dat Bokt is er om mensen af te zeiken in plaats van te helpen...
Gebruik de dingen waar je iets mee kunt en laat de dingen links liggen die nergens op slaan. Onderbouwende antwoorden en kritiek, daar kun je meer mee dan one-liners want deze worden niet uitgelegd en worden vaak geschreven uit onkunde.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:28

oh nee wat sneu zeg!