Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Peggy1970 schreef:Denk dat een oudere hengst zijn gedrag toch houd ondanks ruinen.
Als hij gedekt heeft zal hij zijn gedrag niet veranderen naar merries´s.
Ik ken gevallen waarbij het heel anders ging, ik ken positieve gevallen, en gevallen waarbij het paard zichzelf nooit meer geworden is, overal bang van, onzeker, in zichzelf gekeerd noem maar op. Het kan alle kanten opgaan, en je weet van te voren niet welke kant het zal zijn voor je paard. Mindfields schreef:Zo is dat, voor jullie twee hengsten. Er zijn echter nog veel meer hengsten op de wereldIk ken gevallen waarbij het heel anders ging, ik ken positieve gevallen, en gevallen waarbij het paard zichzelf nooit meer geworden is, overal bang van, onzeker, in zichzelf gekeerd noem maar op. Het kan alle kanten opgaan, en je weet van te voren niet welke kant het zal zijn voor je paard.

en al wel wat rustiger. Normaal durfde ik niet met hem buiten de wei te komen (we staan direct aan een zandpad en weg) maar nu heb ik al met hem gewandeld zonder problemen!!!
mariska32 schreef:stel; je krijgt de vraag een wat oudere hengst op te nemen.
een paard die goed opgevoed is en erg fit is en ook braaf onder het zadel loopt.
een paard die wel gedekt heeft.
een paard die je overal kan zetten maar niet in kudde verband.
kan zo'n paard nog met goed fatsoen geruint worden?
kan zo'n paard nog zodanig in zijn gedrag veranderen dat hij wel in de kudde zou kunnen lopen.
zoja aan welk termijn te denken?
wie heeft hier ervaring mee en waarom zou jij het wel/niet doen.
heel erg bedankt voor het meedenken alvast.
Cassidy schreef:Ik lees dat ts beslist heeft om het niet te doen, maar toch nog even antwoord op de vraag: een hengst kan tot op late leeftijd geruind worden, maar dan -ivm de doorbloeding van het gebied - alleen in een dierenkliniek.