Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ShamalArabs schreef:Je kunt ook scheren op langer standje, ik gebruik 9 mm voor oefeningen. Dat kun je desnoods ieder dag doen, iedere dag een stukje meer. Ik begin altijd bij de lage hals, borst, rug en billen (kriebelplekjes! ). Pas bij rust ga ik verder. Sommige paarden hebben weken nodig om voldoende rust en vertrouwen te krijgen om ze losstaand overal op het lichaam te kunnen scheren.
De tips over een been optillen: nooit op vertrouwen bij een arabier of soortgelijk zeer lenig en flexibel ras/individu, die kan op 1 voorbeen staand nog met beide achterbenen tegelijk gericht uithalen...

Bandida schreef:Lynn_x schreef:ik wil toch af en toe wel haar beentjes toilleteren.
Maar zij niet..
Gewoon niet scheren, ik begrip echt niet dat daar zo'n drama's van gemaakt worden. Vind je het zelf niet een beetje ver gaan, gericht trappen naar baasje, chemisch sederen en dan ook nog een praam er op?

catalyst1 schreef:Ik scheer zoveel paarden die door een ander niet geschoren konden worden..waarom..omdat ik ieder paard braaf vind en er niet eens bij stil sta dat ze wel eens vervelend zouden kunnen zijn.Ik ben niet bang en maak er geen probleem van.
Lynn_x schreef:Nee, toen het niet meer ging, hebben we haar verdoofd. Daarna hebben we het afgemaakt. De 2e x had ik haar meteen verdoofd, gesedeert hoe je het wil noemen, en praam er bij (dit was de 1e x ook), toen ging het wel beter maar was het nog steeds oppassen geblazen.
Tja, ik denk zelf dat het dominantie is, maar kan het me bijna niet voorstellen. Ze is nooit dominant en eigenlijk ook nooit super angstig..
).Active schreef:Volgens mij kennen velen de werking van een sedatie niet. Ik heb meerdere jonge paarden gehad die je de eerste paar keer moest platspuiten en die uiteindelijk makkelijk te scheren werden.
Maar je denkt toch niet dat je je in elkaar moet laten slaan door een paard omdat ie niet geschoren wil worden?