Sodeletuut schreef:Nee hoor, niet als je genoeg ruimte hebt. Die van ons kunnen de hele winter door droog staan.
Kom in Utrecht even kijken...ik zie het niet hoor....arme stakkers...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NatasjavE schreef:Ik vindt 24 uur per dag in de wei in de winter in Nederland niet kunnen. Ik zie veels te veel paarden in Nederland in een stukje pure modder ellende staan in Nederland. Het grootste deel van de dag in de kou zich lopen vervelen op een stukje blubber...nou hulde hoor 24/7 op de wei....
En TS heeft een paard in groepshuisvesting met uitloopt staan. Super !!!!
In plaats dat men op bokt dan halelouia roept neeeehee het moet 24 uur per dag op de wei.
NatasjavE schreef:Sodeletuut schreef:Nee hoor, niet als je genoeg ruimte hebt. Die van ons kunnen de hele winter door droog staan.
Kom in Utrecht even kijken...ik zie het niet hoor....arme stakkers...
saltpepper schreef:Het bijzondere met rijden in de winter is: heel actief beginnen maar na 20/ 30 minuten is hij "op" (dit is te zien aan zijn gangen, hoofd afhangen, niet meer reageren op prikkels etc). Aan het begin van het rijden reageert hij op elke prikkel juist heftig (wind, ander paard etc) maar als hij zijn energie verspilt heeft niet meer. Zijn energie doseert hij niet. Het "goed aan het werk zetten" lukt daardoor niet.
De uitloop is idd niet zodanig groot dat hij kan rennen (circa 60/ 70 m2) maar hij kan wel lekker rondneuzen,rollen en indrukken opdoen.
In omgang een heel leuk paard: veel interactie met hem (komt altijd, wil graag mijn zweepje hebben om er mee te dirigeren, kroelt graag etc).
Sodeletuut schreef:NatasjavE schreef:Ik vindt 24 uur per dag in de wei in de winter in Nederland niet kunnen. Ik zie veels te veel paarden in Nederland in een stukje pure modder ellende staan in Nederland. Het grootste deel van de dag in de kou zich lopen vervelen op een stukje blubber...nou hulde hoor 24/7 op de wei....
En TS heeft een paard in groepshuisvesting met uitloopt staan. Super !!!!
In plaats dat men op bokt dan halelouia roept neeeehee het moet 24 uur per dag op de wei.
Nou noem jij weer iets, wat inderdaad niet kan. Maar dat betekent niet dat ieder paard wat 24/7 buiten staat, op die manier staat! Je verdraait de boel nou een beetje.
24/7 op stal is slecht --> Dus een stal met uitloopje is de hemel?
En 24/7 in de wei is slecht --> Want alle paarden staan in de blubber?
Wat is dit voor een onzin joh..
Sodeletuut schreef:Kan ook wat aan gedaan worden. Betegel een stuk van de wei en klaar is kees, de paarden kunnen droog staan wanneer ze willen. Maar denk maar niet dat ze dan de hele dag op een stukje tegels gaan staan hoor.
Maar goed, stop je paard maar lekker in een stal, daar wordt hij vast gelukkiger van.
Sodeletuut schreef:NatasjavE schreef:Nee dar zeg ik niet...nu verdraai je mijn woorden.
Komt het wel op neer. Klopt het niet wat ik zeg dan? Wat bedoel je dan?
Sodeletuut schreef:Nee hoor, niet als je genoeg ruimte hebt. Die van ons kunnen de hele winter door droog staan.

.
.
.
waar ze in de zomer dag en nacht het land op kunnen en in de winter een uitloopstal hebben (totale oppervlakte per 2 paarden 100m 2). Ik hen geen foto'van de stallen, maar menig bokker zou er jaloers op zijn
Voor dit paard mischien nóg niet voldoende, maar hier zal ik het mee moeten doen
.
. Ervaringsverhalen ook
. Maar ja.. dan heb je weer geen bak om in te rijden, mocht het weer enorm slecht zijn heb je geen uitwijking naar een stal (boer zal je geen stal verschaffen en i.v.m. bouwvergunningen is een overkapping ook niet altijd een optie), en een maatje moet je ook maar kunnen vinden voor je paard! Naast de vele andere overwegingen.mirim schreef:Waarschijnlijk ga ik nu heel veel mensen op mijn dak krijgen, maar als ik hierboven de tip lees over de stapmolen kan ik het toch niet laten.........
Een paard wat de kolder in zijn kop heeft en uit wil spatten zet je mijns inziens niet in een stapmolen.
Ik ben sowieso al tegen die dingen! Maar daar gaat het hier niet om.
Een paard wat zoveel energie heeft ga je niet tussen twee schotten in opsluiten en dan maar gedwongen laten lopen. Dat vind ik nu dierenkwelling!
t lijkt wel hoe warmer hoe actiever..