en per toeval ben ik er net achter gekomen dat hij springen ontzettend leuk vind. een meisje had een hindernisje van 5 cm gebouwd. ik weet dat hij heel goed kan springen heb het nooit gedaan omdat ik niet durfde. een ervaren ruiten van de zijkant had me tips gegeven omdat hij helemaal opgewonden werd van het hindernisje heb ik maar besloten om er toch over heen te gaan. hij vond het helemaal geweldig. toen het meisje de balk op ongerveer 15 cm had gelegd vond hij het nog leuker hij sprong zelfs vanuit zich zelf aan in galop (dit is voor uniek) en stormt op de hindernis. hij vond het leuker dan ik aan kon op dat moment was mijn 1ste keer springen.
was wel fijn om te zien dat zijn gedrag weer een beetje veranderd hierdoor.hij is volgensmij nog niet klaar om voor pensioen ik denk dat de afwisseling van wat rijden en springen veel doet. maargoed ik kan veel denken. ik wacht af wat ze zegt.
(dit betekend niet dat ik iedere week met hem ga springen ik denk dat 1x in de maand of 2 maanden zat is allen omdat hij er zo gelukkig van word) ik vond het al twijfel achtig toe ik dacht dat hij 22 was om met hem te springen. eerst maar een even uitsluiten dat hij geen pijn heeft anders is het niet eerlijk tegenover
( volgens mij geen)