Probleem paard gekocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:24

Ik dacht dat bokt.nl een leuk forum was blijkbaart zitten hier alleen van die kakkertjes die met spoortjes rijden op hun paarden dat is zielig,en dat andere paard kan me ook niet schelen dat hij het ophaalt ja of nee.
En ik bedoel dus alleen de mensen die het gezellige vinden om uit verveling zon rot opmerking te plaatsen.
Zou het zelf nooit doen en als je het allemaal zo veel beter weet dan liever te helpen dan zon rot opmerking.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:25

Citaat:
En wat ik van die eigenaar vernomen heb is dat het paard weer doorverkocht gaat worden.
En dat moet hij dan zelf maar weten,ik ben het met bovenstaand verhaal eens,en deze mensen begrijpen het teminste.

Als er niets aan de hand is met het paard lijkt me dan vrij normaal. Hij is niet voor niets aan jullie verkocht.
Jammer dat je niet verder wil denken dan, "ik kan hem niet aan dus is het een rotpaard" inplaats van te denken dat zij gewoon te veel is voor jouw en het niet zozeer aan het paard moet liggen.

mika11

Re: Probleem paard gekocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:29

Een paar weken geleden was er ook een topic van iemand die 28 jaar was en in 2 VWO zit.
Alleen onder een andere gebruikersnaam.

Dat topic is toen gesloten, ben jij dat nu ook weer of is dat toeval?

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:34

haffie83 schreef:
Ik dacht dat bokt.nl een leuk forum was blijkbaart zitten hier alleen van die kakkertjes die met spoortjes rijden op hun paarden dat is zielig,en dat andere paard kan me ook niet schelen dat hij het ophaalt ja of nee.
En ik bedoel dus alleen de mensen die het gezellige vinden om uit verveling zon rot opmerking te plaatsen.
Zou het zelf nooit doen en als je het allemaal zo veel beter weet dan liever te helpen dan zon rot opmerking.

Tegen wie heb je het nu?
Is wel grappig dat je eerst iemand verwijt dat diegene allemaal veroordelen heeft (neem aan dat je vooroordelen bedoelde trouwens) en nu zelf zo gaat oordelen over de mensen hier. Allemaal kakkertjes met spoortjes.

Zo vreemd is het niet dat mensen je aanspreken op je houding ten opzichte van dit paard. Je maakt een goede keuze door het paard terug te laten gaan naar de vorige eigenaar, maar het is erg jammer dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.

Ik zag dat je profielinfo alweer verwijderd hebt. Werd het te heet onder je voeten? :+

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:40

Gypsy schreef:
Ik ga helemaal mee met Cassidy. Probleem paarden bestaan niet, er zijn alleen mensen die een probleem met een paard hebben!
Persoonlijk zou ik het een achterbakse rotstreek vinden om het paard nu terug te brengen. Je hebt het gekocht, ja zonder te weten wat je nu eigenlijk kocht, das je eigen domme schuld, maar je zult wel de gevolgen moeten dragen. Kun je dan echt het dier zonder problemen nog meer stress en verhuizingen aandoen?

Zoek gewoon goede begleiding, iemand die ervaring heeft in dit soort zaken. Ik weet mischien nog wel iemand als je wilt?
Want dit paard probeert gewoon iets te vertellen, en als je luisterd, zul je zien dat er een heel fijn paard uitkomt. :) Hoe moeilijker aan het begin, hoe specialer op den duur vind ik altijd.

Wat een vreemde reaktie?? Waarom zou het een rotstreek zijn om het paard terug te brengen naar de oude eigenaar, dat snap ik echt niet. Denk dat het paard hoe dan ook ergens anders beter af is want dat TS niet de ervaring en kundigheid heeft om hiermee overweg te kunnen moge duidelijk zijn, mijn indruk ;)
Verder inderdaad een hele domme impulsaankoop en kunnen wij niet vanaf de computer beoordelen of het paard al of niet opgevoed/dominant of wat dan ook is.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:42

Mag ook wel op pb reageren ts. Vooral als die pb gewoon vriendelijk en behulpzaam is.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:44

Ik heb het idee dat de TS een verhaal heeft verzonnen.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:59

mika11 schreef:

An Mika11 als je dit vindt nodig ik je van harte uit om het zelf te zien,laat je wel even weten wanneer je dan komt :) .

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:59

Ik ben vanavond in die buurt, wil best even langs komen om je tips te geven, pb je telefoonnummer maar.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:01

D00R schreef:
haffie83 schreef:

Tegen wie heb je het nu?
Is wel grappig dat je eerst iemand verwijt dat diegene allemaal veroordelen heeft (neem aan dat je vooroordelen bedoelde trouwens) en nu zelf zo gaat oordelen over de mensen hier. Allemaal kakkertjes met spoortjes.

Zo vreemd is het niet dat mensen je aanspreken op je houding ten opzichte van dit paard. Je maakt een goede keuze door het paard terug te laten gaan naar de vorige eigenaar, maar het is erg jammer dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.

Ik zag dat je profielinfo alweer verwijderd hebt. Werd het te heet onder je voeten? :+

Kan zijn maar hij heeft gezegt dat het paard al eens ergens geplaats is en toen weer terug kwam,en nu wordt het ook gewoon weer teruggebracht.
Hij verkoopt het dan weer,dat mag hij dan toch zelf weten.

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:06

Lieve schat,

je moest dat knol maar eens heel gauw aan het werk gaan zetten. Ze verveelt zich waarschijnlijk rot.
Gewoon niet bang zijn, aanpakken die handel, even laten zien wie de baas is.

Sorry niet echt boktvriendelijk, maar paarden zijn niet zielig hoor, er worden ook gewoon mensen mishandeld door dieren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:06

haffie83 schreef:
mika11 schreef:

An Mika11 als je dit vindt nodig ik je van harte uit om het zelf te zien,laat je wel even weten wanneer je dan komt :) .

Als je niet te ver weg woont wil ik dat best.

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:19

Ik zat het topic te lezen en ik was er serieus van overtuigd dat ik het verhaal van een meisje van 12 zat te lezen ( tot er op het profiel gewezen werd op blz 2) en ik had eerst best wel medelijden met je.
Maar ik begin zo langzaam aan te denken dat je gewoon een topic hebt geopend om reacties uit te lokken. De reden zal wel onduidelijk blijven maar volgens mij hebben mensen wel betere dingen te doen dan jou te helpen met niets....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:46

haffie83 schreef:

Nee, jij viert het bot op een paard, rotpaard hier en rotpaard daar.
Het enige dat je hier loopt te ventileren is puur zelfbeklag...
En ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb medelijden met het dier, en niet met jou.
Dat jij het dier als een stuk oud vuil weer wegdoet omdat JIJ er een probleem mee hebt, vind ik niet zielig. Beter zelfs voor het paard...
En als je echt zo volwassen bent als je doet overkomen, dan regel je vervoer zelf als je haar eerder van je terrein wilt hebben, en wacht je niet op pappie en mammie en tot ze tijd hebben. Of tot de oude eigenaar hem op komt halen.
En waarom zou ik ook maar enige aanstalte maken om te helpen? Je hebt de beslissing al gemaakt dat het dier terugmoet. Alle energie die ik er nu in ga stoppen is verspilde moeite. Ik reageer op dergelijke topics alleen maar om mensen te helpen, en niet om ze de grond in te trappen. Maar dan moet dat wel zin hebben, en dat zie ik in dit geval nu toch even niet.

Voor het paard alleen maar beter dat hij weer teruggaat. Hopelijk krijgt het een baasje met meer paardenverstand dan jij.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 08-07-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:51

Hier een sille meelezer...

@ TS, jammer dat je koop waar je zo verliefd op was anders is uitgelopen dan gehoopt.

Misschien een tip voor de volgende keer, neem er de tijd voor en probeer zo'n paard een paar keer uit voordat die gelijk in de trailer geladen wordt en mee naar huis gaat.

Vervolgens is er helaas (laten we het zo zeggen) "de klik" niet tussen jou en het droompaard. Jammer dat het dan van een droompaard een probleempaard stempel krijgt.
Ipv probleempaard kan je ook gewoon zeggen, we hebben samen geen klik, dat klinkt in ieder geval al een stuk vriendelijker.

Wat ik wel super vind is dat je de oude eigenaar de kans geeft het paard terug te nemen. Ook al gaat het je misschien nog een ritje terug naar de man kosten, dan ben je wel van het paard af en het dier van jou. En het is zijn goed recht om het dier dan weer door te verkopen.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben TS of je ingaat op de aanbiedingen van nu al 2 bokkers die bij je langs willen komen om je te helpen met het paard??? (mika11 & SandravdB)

En euh...... ik mag dan wel een dressuurprikker zijn die met sporen rijd! maar ook ik ga wel eens met mijn Z-paard boscrossen hoor...... en zo zijn er nog vele andere die dat ook doen.....

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:19

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:29

maar je kan een paard toch binnen (even uit mijn hoofd: 2 maanden?) terug brengen? ik zag dat een keer op sbs 6 undercover in Nederland. Bij dat programma ging wel om een heeeeeeel ander situatie maar toen hadden ze erover dat je na aankoop binnen zoveel weken/maanden weer terug kan brengen. Hopelijk heb je de advertentie nog en print hem dan even uit.

Ik weet dus dit niet helemaal zeker dus als dit niet klopt verwijt dit mij dan niet. :o ik probeer alleen te helpen. :) Je kunt het beste even nakijken of het klopt maar ik kreeg het verhaal van undercover in nederland half mee.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:35

chOcodipJ schreef:
maar je kan een paard toch binnen (even uit mijn hoofd: 2 maanden?) terug brengen? ik zag dat een keer op sbs 6 undercover in Nederland. Bij dat programma ging wel om een heeeeeeel ander situatie maar toen hadden ze erover dat je na aankoop binnen zoveel weken/maanden weer terug kan brengen. Hopelijk heb je de advertentie nog en print hem dan even uit.

Ik weet dus dit niet helemaal zeker dus als dit niet klopt verwijt dit mij dan niet. :o ik probeer alleen te helpen. :) Je kunt het beste even nakijken of het klopt maar ik kreeg het verhaal van undercover in nederland half mee.

De eigenaar wil het paard ook terug dus dat is al geregeld.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:54

Je zegt dat ze maar een paar dagen op stal staat,, misschien heeft ze tijd nogdig om zig te aanpassen :)

Maar het is wel een probleem als dit zo blijft.
Meer zou ik niet weten, misschien een deskunige erbij vragen?

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:59

Daarom mijn vraag aan TS, of ze nog ingaat op de aanbiedingen van de verschillende bokkers die hun hulp al hebben aangeboden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:04

Ik zou die hulp met beide handen aanpakken!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:08

haffie83 schreef:

Rustig.. Ik zie dat de meeste mensen je alleen maar proberen te helpen? En om te oordelen dat hier 'kakkertjes die met spoortjes rijden' vind ik al helemaal kort door de bocht. En dan nog zeggen dat mensen 'het gezellig vinden' om 'uit verveling zulke rot opmerkingen' te plaatsen.. Meid, zo kom je nergens! Neem de tips nog eens goed door, laat het tot je doordringen, tel tot tien en plaats dan je reactie in het a.b.n... Wees blij dat hier (bijna) geen penny meisjes zitten die overal gedachteloos mee instemmen. Hier kun je van leren. En ben je het er niet mee eens? Dan hoef je die persoon nog niet uit te schelden.

Voor de rest ga ik mee met de rest. Het ligt waarschijnlijk of aan de nieuwe omgeving of aan jou, of, waar 0,00001 procent kans op is, aan je paard (steekje los?). Het kan natuurlijk ook aan de vorige eigenaar liggen, dat die het paard niet goed heeft opgevoed. Wees blij dat de eigenaar het paard terug wil nemen (dat dacht ik hier ergens gelezen te hebben?) en neem een beginners paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:30

als mensen een paard een 'rotpaard' noemen weet ik eigelijk genoeg.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:31

Waarom zeurt iedereen door in het topic, het paard gaat terug dus einde discussie! :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:35

Waarom iedereen doorzeurt? Misschien in de hoop dat er bij de TS een lichtje gaat branden dat het paard niet de schuldige is (en al helemaal geen rotpaard) maar dat ze aan haar eigen kennis en kunde dient te gaan werken?