Dus ze komt niet buiten met soortgenoten? Dan vind ik het niet gek dat ze zich zo gedraagt
Zoek begeleiding..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
funnygirl1 schreef:graag wil ik het verhaal dat ik 14 ben hier niet mee betrekken ik heb 2 paarden ingereden, en meerdere paarden doorgereden, en op mijn 12e z spring wedstrijden met mijn verzorgpony gereden toen
Ik heb haar nu 1 maand dat is heel kort dat weet ik maar ze is gevaarlijk en dat is het probleem,
ik heb vanaf de eerste dag dat ik haar zag al een band met haar
ze hinnikt naar me, knuffelt met me, achtervolgd me, maar zodra het erop aan komt dat ik haar been wil pakken word ze boos, ik kan er inmiddels over haar hele benen aanraken maar oppakken moet ze niets van hebben, op de een of andere manier lijkt ze het te kennen alsof er wat mee gebeurd is.
ik weet hoe ik de stok moet hanteren maar als ik m op de grond legt loopt ze er al om heen en snuffelt wel maar zodra ik m oppak is ze weg ook haha
ik wil graag hulp omdat ik niet een 2 jarige van 1,60 en veel spieren aan kan
ze staat helaas niet in een groep hiervoor zomers stond ze bij tot en met 3 jaar en daar leerde ze dus niks van, de pension stal waar ik sta kunnen ze niet met zn allen, iedere klant heeft zn eigen landje
ze kunnen wel neuzen maar haar bij jonge paarden zetten helpt niet denk ik
bij verschillende leeftijden zou mooi zijn maar dat kan hier helaas niet
ik woon in enkhuizen waar zij ook staat (dat ligt in noord-holland)
ik hoop op opbouwende kritiek en ik ben berijd haar te laten trainen voor n leuk bedrag
dus wees consequent in wat je doet want ze leren snel iets aan
NatasjavE schreef:TS is dit paard soms een lepveulen geweest ddat hij zulk onmogelijk gedrag vertoond?
NatasjavE schreef:Klopt, maar ook een reguliere pensionstal kan ook prima voldoen. Bij een opfok is het toch gebruikelijk dat je dier niet uit de kudde mag vanwege het groepsproces en zijn er vaak veel minder voorzieningen. Ik kan me voorstellen dat TS daar niet op zit te wachten.
Waratje schreef:NatasjavE schreef:TS is dit paard soms een lepveulen geweest ddat hij zulk onmogelijk gedrag vertoond?
Het is een bria, daarom vertoond ze zulk gedrag. Het is niet heel afwijkend van wat mijn merrie (heeft) vertoont en wat een vriendin van me ook met haar bria-merrie heeft en dat zijn geen lepveulens
funnygirl1 schreef:ik doe het juist liever alleen maar ben eigenlijk nooit alleen op stal omdat dat niet verantwoordelijk is (stel dat ie is over me heen loopt) maar ik wil haar het zelf leren niet met zn 2en omdat ze van mij t accepteert en gestrest raakt alks er meer mensen met haar bezig zijn
ze is ook n nogal eenmans paardje
ik ga haar niet tot haar 3e in de opfok zetten, bij andere paarden probeer ik te regelen maar ze gaat niet in de opfok tot ze nog sterker is, ik ga haar opvoeden tot ze 3 is en dan beleren op weg naar sport paard
jaar geleden moest ze nog verdoofd (IV verdoving en schopte toen nog beetje ) worden voor de smid. Ok wel belangrijk is dat ze toen ze van mij werd verhuisd is naar 24/7 buiten en groep.... Dat is zeker heel belangrijk
mjah kon daarvoor zelf al wel alles he over been leggen op kloppen en al uitvoerig geoefend
Mijn smid is ook zo'n fijne vent... Versta de helft niet van wat ie zegt (hij komt uit Turkije)
maar hij doet t zó goed met poownlief! Laatst legde hij uit (denk er even een zwaar buitenlands accent bij en moeite de juiste woorden te vinden in het Nederlands
) dat hij altijd zijn hersens uit zn hoofd haalde en bij het paard erin deed, en bij t paard de hersens uit zn hoofd haalde en in zn eigen hoofd deed. Niet letterlijk bedoeld uiteraard
Maar zo begreep het paard wat de smid van m wilde en andersom
Dat ie de oren van mn hoofd klept en ik de helft niet versta neem ik dan maar op de koop toe
Maar goed, ik ga OT.
Waratje schreef:Ze zijn zeker niet onmogelijk, ze zijn alleen een tikkie apart![]()
Een 14-jarige met goede begeleiding zal er mogelijk best wat mee kunnen, maar die begeleiding is wel hard nodig. Ik krijg de indruk dat de fokker van de merrie van TS voor zijn overlijden te weinig tijd heeft kunnen stoppen in de opvoeding van het jonge spul en kennelijk hebben zijn erfgenamen alles uit zijn fokkerij nu te koop gezet. Dit is absoluut een nadeel voor TS. (ze heeft de naam van de fokker al genoemd hier in het topic)
OT: Voice geeft inderdaad een vriendelijk karakter door, m'n jonkie is een lief dier, maar nog wat onhandig in haar omgangsvormen. Is in het half jaar dat ik haar nu heb al een stuk verbeterd