Karakter-paard/eigenaar-verzorger(ster).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:32

Leuk om te lezen :-)
Het valt mij ook erg vaak op dat paard en ruiter op elkaar lijken.. maar wat me nog meer opvalt, is dat het veelal het paard is dat zich aanpast en op de ruiter gaat lijken.. en niet andersom.
Om oa die reden geloof ik ook niet dat één paard met twee mensen dezelfde band kan hebben en hetzelfde paard zal zijn.
Paarden spiegelen inderdaad enorm.. en zij doen dat razendsnel..
Naar mijn idee heeft dat alles met energie te maken!!
Overigens ervaar ik dat, welliswaar in mindere mate dan bij het paard, bij meerdere dieren zoals bijv bij honden en katten ook. En bij kinderen trouwens!
Laatst bijgewerkt door JPS op 22-06-11 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Re: Karakter-paard/eigenaar-verzorger(ster).

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:53

Ik roep al tijden dat ik mezelf als paard gekocht heb := Bis is goudeerlijk, heel relaxed, nooit echt onder de indruk. Kan tevens bijzonder arrogant doen maar daar prik ik dan weer zo doorheen, zo goed als hij dat ook bij mij doet.. Vindt uren poetsen en kriebelen maar niks. Loopt de sterren van de hemel maar, alleen als ik oprecht mn best doe én als ik het goed uitleg. Maar de grootste overeenkomst is toch wel dat hij gaat staken onder druk. Ik moet alles vriendelijk vragen, zodra iets moet gaat ie gewoon vol in de ankers en verzet geen stap tot ik tot inkeer ben gekomen := Zo werkt t bij mij ook, al ga ik niet zo letterlijk in de ankers als hij := Ik heb m gekocht als veulen, hij kwam als enige niet bij me kijken, dat gaf de doorslag :') Er zijn evengoed een hoop verschillen hoor.. Ik ben iig heel blij met m, hoewel hij een enorme gebruiksaanwijzing heeft en hij ontzettend perfectionistisch is.. Ik leer eigenlijk meer van hem dan hij van mij :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:04

Je zoekt ze toch ook zelf uit?
Mijn eerste paard was absoluut niet te vergelijken met mijn karakter en dat botste dan ook regelmatig. Daar heb ik van geleerd dat ik een paard dat niet bij me past verkoop. Zo heb ik een flegmatieke verkocht en sta ik op het punt een extra gevoelig paard te verkopen. Ik ben veel te lomp voor zo'n sensibel beestje. Ik heb het meeste met de coole eigenwijze slimme vindingrijke drammers en dat zal inderdaad mij wel weerspiegelen. Zo heb ik ze echter niet gemaakt, maar naar voorkeur gekocht/gefokt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:06

Ik heb 2 paardjes met totaal verschillende karakters.... misschien heb ik toch een gespleten persoonlijkheid
:P

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:12

Brainless schreef:
Ik heb 2 paardjes met totaal verschillende karakters.... misschien heb ik toch een gespleten persoonlijkheid
:P

Haha :-)
Of het ene paard spiegelt weer hele andere kanten van jouw persoonlijkheid dan het andere..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:29

Grappig dat ik dit topic tegen kom , nadat ik het er net met iemand over had gehad dat mijn pony eigenlijk zo op mij lijkt op meeste vlakken... :') (een paar ook totaal niet)

Ik ben echt een allemans vriend maar als ik je niet mag dan mag ik je ook gewoon echt niet , dit heeft mijn pony het zelfde.
Als ik mijn dag niet heb valt er weinig met mij te beginnen , dit is met mijn pony het zelfde als die zijn dag niet heeft dan valt er geen land mee te bezeilen.
Ik houd totaal niet van het nederlandse weer Wind + Regen , mijn pony vind dit ook vreselijk. (oowee baas als je mij gaat rijden in dit weer!)
Maar daarin tegen ben ik op zijn tijd wel weer heel erg behulpzaam/lief voor mijn medemens , ook mijn pony is superlief op dagen dat hij zon kroelbui heeft en als je hem nodig heb is hij er wel voor je.
Ik houd wel van een grapje/rarigheidje op zijn tijd en mijn pony precies het zelfde wat dan weer eindigt in een flinke slappe lach.
VEEEEEEL eten :') al eet mijn pony meer dan dat ik doe.
Liever lui dan moe zijn , tenzij we iets super leuks gaan doen want dan ben ik erg fanatiek! Pony dus ook...
Zwaaaar eigenwijs! Nee dat moet zo , neehee dat moet niet zo ..dat doen we op deze manier

een punt waarin hij heel erg van mij verschilt:
Hij is bij tijd en wijlen echt een enorme schijtebroek , dan schrikt hij bij wijze van het geluid van zijn eigen hoef op de grond :') Terwijl hij andere dagen weer super stoer is en het voortouw neemt bij bangere paarden.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:38

Wat ik verleden jaar heel bizar vond aan onze tinker was dat ik zowel ik als haar andere baasje met flinke darmproblemen liepen.
We wisten dit niet van elkaar tot ons paard meerdere keren koliek kreeg.
In haar hele leven had ze nooit koliek gehad en nu precies met ons had ze ook last van haar buik.

Verder lijkt ze inderdaad wel op ons. Ze is lomp en dat ben ik ook heel erg.
Ze is altijd lief en zou je nooit pijn doen. Dat geld ook voor ons.
Ze is kijkerig en nieuwsgierig en ik heb ook moeite met mijn aandacht vast houden.
Alleen het eten komt niet overeen. Het is een echte vreetzak en dat ben ik een stuk minder haha.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:38

Dat van die darmproblemen ken ik idd! Bis gaat ook echt van t minste ''foute'' eten zwaar aan de diarree, heb ik ook.. Terwijl hij toch echt nooit iets tekort is gekomen oid, fokker fokt heel sterke ponies, echt niks mis mee..
En hij is net zo kieskeurig met zn eten als ik :=

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:04

Ik zie dat inderdaad vaker in mijn hulpverleningspraktijk! Dat het paard ook lichamelijk aanwijzingen geeft voor de problemen die bij het baasje spelen. Help je jezelf dan zie je soms ook verbetering bij het paard.
Mijn voorbeeld is dat een paard plotseling een tranend en dichtzittend oog krijgt bij een bepaalde client. Is de sessie klaar en gaat ze weer de wei in, dan is het over! En dit gebeurde niet 1 malig! Apart he?

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:22

Ik ga eigenlijk niet akkoord...
Heb 2 paarden en ze zijn tottaaaal verschillend.

Nummer 1: Heel nerveuze, echt merrie. Kan je pas echt goed mee rijden als je zelf slap, ziek of heel erg moe bent. Kijkerig. Ligt er een snoeppapiertje in de piste dan is ze niet rustig te krijgen. Groot verkeer is dan weer absoluut geen probleem.
Moeilijke eter.
Heel asociaal tegen paarden. Bijten, slaan,kappen met voorbeen, heel dominant.
Eenkennig, neemt geen koekjes aan van vreemde mensen.
Wil echt werken voor je en snel voor je been.

Nummer 2: Heel rustige merrie. Niet merrieachtig. Moest je potverdikke goed wakker opzitten of ze neemt je in de maling. Beetje mannenpaard, niet voor watjes. Helemaal niet kijkerig, maar wel nog bang van verkeer. Paard met zeer goede eetlust.
Een echte allemansvriend, iedereen krijgt een hinnik.
En heeeel makkelijk in omgang met andere paarden.
Heel lui paard. Zoekt altijd wat om niet te hoeven werken. Bijna niet heet te krijgen.

Ik ben zelf eerder nerveus. Wordt snel boos, maar ook snel vergeven. Lijk eerder op nummer 1 maar dan met een grote eetlust :) En ben wel sociaal.

Wat wel veel voorgekomen is dat als paard nummer 1 iets had dat ik ook iets soortgelijks heb.
Heb ik last van mijn allergie staat mevrouw volgende dag vol bubbels.
Nummer 2 heeft nergens last van enkel van haar gulzigheid. En dat heb ik ook wel :)

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:06

Je paard spiegelt jou ;)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:08

Ik noem de mijne altijd mongool...... :')

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:09

Mee eens, hoewel ik ook het verschil heb staan. Heb een 2 jarige staan die ik als 4 maanden oud veulen heb, heeeel veel tijd (en geld) ingestoken en mevrouw heeft schijt aan de rest en is gauw beledigd. Dat herken ik zeker wel terug in mezelf. Heb dan nog een 8 jarige merrie staan, de rustheid zelve en zet geen stap verkeerd. (niet mijn karakter dus :+ ) Dan nog een jaarling die net als haar moeder een doetje is en een veulen die de hele wei terroriseerd ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:42

De paardjes van Papagroom zijn echte lolbroeken.......

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:51

Oeps....

Dan ben ik dus lomp, ongeduldig, drammerig en in het bezit van teveel testosteron (ja, een merrie)......

EENS :+

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:56

Ik denk wel dat bepaalde eigenschappen of karakter trekjes kunnen veranderen of verminderen.

vroeger was mijn pony echt een rot beest ;)
en sinds ik hem heb, ruim twee jaar is hij echt zo lief geworden,

hij heeft zijn streken :D maar dat vind ik leuk aan hem,
vroeger beet hij gericht, viel hij aan e.d. en nu niks meer!