liljebo schreef:Ja hier komt ik dus weer.... vers vanuit je andere topic, waarbij je het in laten slapen van deze pony het verlossen uit zijn lijden noemt.
Je hebt hem ruim een maand en al alles uit de kast gehaald om ervoor te zorgen dat hij zich laat pakkern.
Zo werkt dat gewoon niet. Zo'n paardje heeft bovenal tijd nodig en dat noemt vrijwel iedereen hier in dit topic. Dat kun je niet forceren.
Hoe meer je aan de gang blijft met hem op allerlei manieren te pakken, hoe erger het probleem wordt,
Je moet deze pony gewoon een aantal maanden tot een jaar helemaal met rust laten. Niets willen, niets doen, Alleen tijd doorbrengen in de wei en niet eens een poging doen om hem te vangen. Zelfs niet aan denken.
Dat kost geduld en ik heb het gevoel bij het lezen van je topics dat daar de schoen wringt. Je hebt het diertje gekocht in de hoop dat je het even kon oplossen en nu blijkt het een brug te ver en heb je je geduld verloren.
Dat is op zich niet erg en kan iedereen overkomen. Maar ben daar nu eerlijk in, zet je ego aan de kant en geef dit paardje aan iemand die maanden /jaren de tijd heeft, niets hoeft van dit beestje en bereid is het een kans te geven.
Dan doe je dat wat het beste is voor jou en de pony
In laten slapen is absoluut onnodig.
Zo denk ik er dus ook over. Aangezien je zelf zegt dat je ervaring hebt met probleempaarden, zou je toch moeten weten dat in 2 maand tijd zo intensief en van alles proberen weinig resultaat zal hebben.