Pony is niet te vangen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:03

Jeetje beide topics geven gevoelsmatig een heel ander beeld.. Het is dat ik gewoon geen geld heb voor een 2e paardje anders had ie gerust bij mij mogen komen.. Geduld te over hier :+ Zonde ook dat Liljebo zo'n eind weg woont want dat had een superplekje geweest voor m denk ik (lees vaak mee in je topics dus heb wel een beeld van hoe je met paarden werkt hihi).

Ik denk dat er in beide topics veel goede adviezen zijn gegeven :j Als hij al zachtjes hinnikt en je hem al over zn neus mag aaien.. Ben je toch al een heel eind! Hij laat zich dus wel degelijk benaderen! Hij wíl wel, maar associeert wss alles wat verder gaat dan neusje aaien met nare dingen (en wat dat dan is, soms moet je het niet eens wíllen weten). Dat ie zich niet laat halsteren.. Tsja, ik heb mijn poown de eerste week ook niet kunnen benaderen, en dat was een veulentje dat tot dusver toch echt wel goede ervaringen had met mensen (fokker gaat vaak genoeg t land in enz om wat aandacht te geven aan de veulens en ze aan mensen te laten wennen). Heeft ook veel geduld gekost (leuk hoor, in t weiland zitten in november als t giet van de lucht := ) maar uiteindelijk is hij het soort paardje dat áltijd komt als hij me ziet. 6 maanden is veeeel te weinig. En die tijdslimiet geeft voor jou ook, misschien onbewust, een soort druk. Op het moment dat je zegt; alle tijd, al duurt het jaren, ga je er al heel anders in en dat merkt t paard ook. Als ik ergens ''haast'' mee heb (dwz, ik bedenk dat iets op heel korte termijn aangeleerd moet worden, kan zo gauw geen concreet voorbeeld voor de geest halen maar t is wel eens gebeurd in een vlaag van verstandsverbijstering) merkt mijn pony dat onmiddellijk. Nu heb ik een zeer wijs en vooral eigenwijs dier, dus zodra er van mijn kant druk komt, bewust of onbewust (en t laatste is vrijwel altijd het geval) gaat ie gewoon in de staak. Letterlijk. Ik heb wel eens een half uur stilgestaan met hem. Dan keek ie me alleen maar strak aan in afwachting van het moment dat ik weer zou gaan nadenken en me zou realiseren dat ik niet handig bezig was. En zodra ik het opgaf, sigaretje opstak en zei; ok, dan wacht ik wel, ging ie ook weer alsof er niks gebeurd was :')

Goed, lang verhaal := Maar idd, neem de tijd. Zet die 6 maanden uit je hoofd want dat gaat m niet worden. Grijp niet naar medische middeltjes, daar heb je weinig aan met dit paardje denk ik. Neem alle tijd van de wereld, verwacht niks, wees blij met wat hij aanbiedt. Want nogmaals; als ie hinnikt en zich over zn neusje laat aaien wil hij kennelijk wel heel graag. Respecteer zijn angst en wantrouwen en borduur daarop voort.

Succes iig!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:13

sartje schreef:
Ook dan zou hij niet opgeven, ja als hij misschien dood en dood ziek op de grond ligt?

Er is ooit wat gebeurd met hem, en dat heeft hem getekend voor zijn leventje, en dan is nu de vraag of wij het gaan aanmodderen of straks een betere beslissing nemen voor ons beide.

Nav deze post even twee vraagjes aan de TS:

hoezo zou de pony moeten opgeven? Het klinkt bijna alsof je wil dat hij zich zal onderwerpen en dat vind ik heel eng.

en: waarom zou je willen aanmodderen met zo'n getraumatiseerde pony? Het lijkt me handiger om gewoon te weten wat je moet doen in plaats van maar lukraak steeds te proberen om hem persé te aaien (want dat is je doel schrijf je: je wil hem binnen 6 maanden kunnen aaien. In je andere topic schrijf je dat je hem twee maanden hebt en je nu al afvraagt hoe lang je een pony de kans moet geven)

Je krijgt hier hele nuttige tips. Als je deze pony geen tijd wil geven en hem alleen maar ZELF steeds in de stress aan het jagen bent lijkt het mij voor hem inderdaad beter om niet meer te leven. Ik begrijp alleen niet dat jij hem keer op keer die stress aandoet.

gohya

Re: Pony is niet te vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:47

Met veel tijd en héél veel geduld krijg je ook deze pony weer goed.
Uiteraard moet je ook weten wat je doet en hoe je het doet.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 22:01

Ik weet het. Ik ben tot alles toe in staat, maar helaas staat de eigenaar dat niet toe. Ik heb aangeboden hem over te nemen, wil ze niet. Alleen zij wil het proberen, en als het niet lukt is het de slager.

Ik heb om deze reden ook besloten om het contact te verbreken, aangezien ik het gewoon niet aankan om een band te krijgen met een pony die toch wel bij de slager terecht komt. Ik zal daarom ook een slotje aanvragen en jullie mogen verder discuseren in sartje haar eigen topic.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:20

TS weet wel dat we jou er niet op aan kijken hoor.
Jij kan hier niets aan doen,jij hebt je best gedaan lees ik.

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:24

Volgens Yvanka is dat anders maargoed, ik ga ook met niemand in discussie
Pony heeft einde van de maand een nieuwe mogeijkheid. En we zijn er zekervan dat dit gaat helpen
Evenals dat ik een super aanbod heb van 2 bokkers. Welke we nemen is nog even afwachten.

In iedergeval word hij niet verkocht en blijft in mijn bezit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:27

@sartje
Heel veel succes! ik hoop [en denk] dat het wel goed komt met de pony.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 23:47

Ofcourse... :+