Shetland hengst steigert tegen je op en valt kinderen aan.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Shetland hengst steigert tegen je op en valt kinderen aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:35

Ik denk dat ook een heel lieve hengst zn kudde wel zal willen verdedigen.. En al helemaal als er weinig is gedaan aan de opvoeding..

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:52

Probeer eens een goede band op te bouwen;)
Dat kun je doen door over een parcour te gaan met enge dingen(denk aan een zeil ofzo)

paardeliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:03

Wat doen mensen ook moeilijk. Help deze mevrouw als je denkt er verstand van te hebben of blijf anders gewoon stil. Heeft toch geen enkel nut of wel?

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:11

paardeliefde@ Ooh sorry hoor! Ik probeer alleen maar te helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:12

MitzyLoveYou schreef:
paardeliefde@ Ooh sorry hoor! Ik probeer alleen maar te helpen...

Niks van aan trekken :)
Was volgens mij toch meer aan mij gericht.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:15

_Pretty schreef:
Mensen die overgewicht hebben kunnen echt geen hengst laten stoppen met steigeren lijkt mij zo.
Wat is de reden om een persoon met overgewicht in een weiland met een dominante hengst te zetten? Beetje raar lijkt me.

:D :D :D :D :D Geef me 2 dagen en dit gedrag is over! Ik ben n.l zo'n mens met overwicht!
Leiderschap, daar komt het op aan, deze kleine opdonder is nu de baas over ZIJN kudde merrie's en daar mag geen enkele andere baas tussen komen!
Maar als mens zijnde moet je ALTIJD de leider zijn over een kudde paarden, dus ook over de LEIDER van dat moment.
Flink pak op z'n donder geven als hij probeert te dominant te zijn, nooit in zijn hele leven mag hij mensen aanvallen!
Probeer ondanks een heel strenge aanpak, wel zijn vertrouwen in de mens niet te schaden, dus wees heel consequent in je afstraffen, maar maak wel weer vriendjes als hij braaf naar je toe komt b.v!
Kan je dit zelf niet, laat dan inderdaad iemand komen die het haarfijn kan uitleggen en het voor kan doen.

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:18

Asyaa@ Okay, maar ik vind zowiezo dat hij/zij niet zo hoeft te reageren, ik probeer te helpen en toevallig ken ik zo'n paard die ook bokte en steigerde en beet tegen de kinderen en door dat soort dingen te doen ging het over... Het paard vertrwoude de kinderen niet helemaal maar de eigenaar zelf wel;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:11

aerdenhout1 schreef:
:D :D :D :D :D Geef me 2 dagen en dit gedrag is over! Ik ben n.l zo'n mens met overwicht!
Leiderschap, daar komt het op aan, deze kleine opdonder is nu de baas over ZIJN kudde merrie's en daar mag geen enkele andere baas tussen komen!
Maar als mens zijnde moet je ALTIJD de leider zijn over een kudde paarden, dus ook over de LEIDER van dat moment.
Flink pak op z'n donder geven als hij probeert te dominant te zijn, nooit in zijn hele leven mag hij mensen aanvallen!
Probeer ondanks een heel strenge aanpak, wel zijn vertrouwen in de mens niet te schaden, dus wees heel consequent in je afstraffen, maar maak wel weer vriendjes als hij braaf naar je toe komt b.v!
Kan je dit zelf niet, laat dan inderdaad iemand komen die het haarfijn kan uitleggen en het voor kan doen.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het ventje idd schoenmaatje zoveel tegen zijn dwarsliggende ass zou planten. Voelde me zo onderhand al een roepende in de woestijn. :D

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:29

Dankjulliewel! ;)

ja we worden al steeds meer maatjes, met kinderen probeer ik het gewoon niet meer en komen bij mij niet meer los de wei in! :P
pas kwam die naar me toe galloperen en stopte lief voor me, dik beloond toen wou ik em even aan de hand meenemen om te poetsen steigerde die afgestraft en daarna in de gaten gehouden met poetsen was hij weer lief en toen goed beloond.
en elke stap daarna die hij lief mee liep heb ik beloond! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:39

In z'n borst knijpen werkt ook, dat is een natuurlijke reactie die voelt als bijten.

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 20:12

haha, het was denk ik wennen, heb nu best een hele goede band met hem.
ik kan nu gewoon met hem wandelen, knuffelen, springen en enge dingen doen. :P

toch ben ik hem zat, hij gaat zaterdag gelukkig al weer weg, dan kunnen wij ons weer concentreren op Misty.
btw; misty is niet haar zelf, haar kont (beetje tussen haar benen en haar bovenbeen zit geen haren meer op. :(
ik maak me echt gruwelijke zorgen, da komt morgen gelukkig al langs.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:16

Heel erg streng zijn is denk ik de enige oplossing.
Jij bent de baas en niet hij, ook al is hij hengst.
Toen mijn shet nog een hengst was deed die maar wat hij wou en ik maar zeggen: niet doen diesel.
Nou ik heb van iemand wel duidelijk geleerd wt de oplossing is hoor! ;)
1 keer happen\bijten? Klap
steigeren of schoppen is al helemaal not done, en dan mag je best is een schreeuw zetten en een klap geven.
Niks accepteren maar wel belonen als hij dan braaf is!
Je kan zeggen dat het zielig is, maar als jij streng bent heeft die je maar te accepteren!
Succes, je mag altijd pbtje sturen!

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 21:20

okee heel erg bedankt helene! ;)

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:48

Misschien beschermt hij 'zijn' merrie's en ziet hij jou als iemand die ze van hem af wil pakken!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:36

_Lisette schreef:
ik heb hem nog niet eens gestraft want ik wou weten van jullie hoe ik hem het beste kan straffen! ;)

Nooooooit weg lopen als hij steigerd, een flinke scheeuw en ja ook een flinke trap.
Jij hebt ook grenzen, ik ben er niet voor om je paard te slaan of te trappen,
maar je moet wel je grenzen aangeven en die van mij gaan tot stiegeren of trappen,
dat vind ik dat je best mag uithalen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:38

aerdenhout1 schreef:
_Pretty schreef:
Mensen die overgewicht hebben kunnen echt geen hengst laten stoppen met steigeren lijkt mij zo.
Wat is de reden om een persoon met overgewicht in een weiland met een dominante hengst te zetten? Beetje raar lijkt me.

Klopt, bij mensen met overwicht zie je gelijk een verandering.
Komt door de energie en dat je sterk in je schoenen staat,
dat voelt de pony en dan waagt hij het geen eens om iets uit te halen meestal.
Overwicht krijgen is alleen jammer genoeg niet makkelijk, vooral als je een beetje angst in je hebt..

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 22:39

Dankjulliewel! :)

hengst is vandaag weer terug gegaan naar oude huis, mijn merrie heeft namelijk een bacterie opgelopen, moet nu behandeld worden en dat is niet zo fijn met hengst erbij. ;)

verder gaat alles nu goed, met de hengst en ook met de merries. :):)
en ik had zeker wel overwicht op hem! :j
Heeeeel erg bedankt heb echt veel geleerd van dit topic *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:18

geen overgewicht meer. :')

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:45

danique :')

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:05

de hengst is uit de wei dus hier kan wel een slotje denk ik
of niet lies?

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 20:08

jaa slotjee mag wel komen :)