Kan mijn paard aanvoelen dat ik zwanger ben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Kan mijn paard aanvoelen dat ik zwanger ben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:57

Gefeliciteerd.
Mijn beide paarden ( 14 jaar en een van 6 mnd ) voelde ook haarfijn aan dat ik zwanger was.
De jongste heeft vanaf dag 1 altijd met dr neus tegen me buik aan gestaan en de oudste werd met de dag steeds meer een kroeldoos.
Mijn mening is daarom ook volmondig JA, paarden voelen aan dat je zwanger bent. Zelfs mijn honden en katten vochten om een plekje tegen me buik aan.

@ Chubby, dat is nog eens echte liefde ...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:16

Allereerst TS gefeliciteerd!
O, wat een ontzettend lieve verhalen zitten ertussen zeg. Dat die paarden zo met zo'n buik bezig zijn. Zucht, wat zijn paarden toch mooi... <3
Ik geloof ook wel dat paarden doorhebben als je zwanger bent, of dat nu aanvoelen, ruiken of merken van onbewust gedragsverandering danwel lichaamshouding is. Doet er in mijn ogen niet toe, het blijft lief.
Nu heb ik zelf weliswaar geen ervaring met zwangerschap maar heb weleens meegemaakt dat mijn verzorgpaard probeerde mij af te laten stappen (heel subtiel overigens), op het moment dat ik dat deed ging ik bijna van mijn stokkie. Alleen omdat ik al op de grond stond en gelijk kon gaan zitten ben ik niet helemaal weggeraakt...Paard stond al die tijd doodstil naast me...
Ander paardje 'voelde' dat ik ontzettende last van mijn rug had. Maar, omdat ik voelde dat hij zo graag even wilde rennen, mocht ie van mij toch crossen, maar nee hoor, niets anders dan een zacht en comfortabel galopje. Heb 'm maar afgezadelt en even losgegooit. Paard heeft zich de benen uit het lijf geracet. En zo kan ik nog wel even doorgaan met dat soort verhalen...
En met kinderen krijg ik al helemaal de kriebels van paarden. Zelfs dat jonge lompe ruintje deed zó voorzichtig met dat kleine kereltje dat hem, onder begeleiding van mams uiteraard, wat lekkers kwam brengen. En dan dat andere paardje wat o, zo voorzichtig loopt als er een uk op zit, en regelmatig even omkijkt of het nog goed gaat daarboven...(mja, dat maak ik er maar van ;) )

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:34

Pluizebolpum schreef:
Allereerst TS gefeliciteerd!
O, wat een ontzettend lieve verhalen zitten ertussen zeg. Dat die paarden zo met zo'n buik bezig zijn. Zucht, wat zijn paarden toch mooi... <3
Ik geloof ook wel dat paarden doorhebben als je zwanger bent, of dat nu aanvoelen, ruiken of merken van onbewust gedragsverandering danwel lichaamshouding is. Doet er in mijn ogen niet toe, het blijft lief.
Nu heb ik zelf weliswaar geen ervaring met zwangerschap maar heb weleens meegemaakt dat mijn verzorgpaard probeerde mij af te laten stappen (heel subtiel overigens), op het moment dat ik dat deed ging ik bijna van mijn stokkie. Alleen omdat ik al op de grond stond en gelijk kon gaan zitten ben ik niet helemaal weggeraakt...Paard stond al die tijd doodstil naast me...
Ander paardje 'voelde' dat ik ontzettende last van mijn rug had. Maar, omdat ik voelde dat hij zo graag even wilde rennen, mocht ie van mij toch crossen, maar nee hoor, niets anders dan een zacht en comfortabel galopje. Heb 'm maar afgezadelt en even losgegooit. Paard heeft zich de benen uit het lijf geracet. En zo kan ik nog wel even doorgaan met dat soort verhalen...
En met kinderen krijg ik al helemaal de kriebels van paarden. Zelfs dat jonge lompe ruintje deed zó voorzichtig met dat kleine kereltje dat hem, onder begeleiding van mams uiteraard, wat lekkers kwam brengen. En dan dat andere paardje wat o, zo voorzichtig loopt als er een uk op zit, en regelmatig even omkijkt of het nog goed gaat daarboven...(mja, dat maak ik er maar van ;) )

Jouw verhaal doet mij denken aan iets wat ik jaren geleden ben tegengekomen :)
Ik voelde mij al een ganse dag niet lekker, maar wou toch mee gaan wandelen, tijdens de tussenstop was ik afgestapt om iets te drinken en werd erg onwel, alles begon te draaien en werd wazig rondom mijn en opeens zakte ik in de grond... Ik ben de teugels blijven vasthouden :P En ik hoorde geluiden rondom mij nog, en mijn pony stond verschrikkelijk te hinniken!! Zo lief!

Ooit is tijdens een wandeling bij ons eens een paard gevallen en had beide voorbenen gebroken, ik was zo van slag!!!! Had zoiets nog nooit meegemaakt en we moesten hulp halen... Mijn pony is terug naar huis gelopen, ik zat er maar op huilen, beven, overgeven,... Ik weet niet hoe hij het gedaan heeft, want aan mij had hij helemaal niets, hij heeft mij veilig thuis gebracht en dan kon er hulp komen voor het paard...

En zo ken ik ook nog veel verhalen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:46

Ik vind dit echt kippenvel verhalen. Paarden zijn heel wonderlijke dieren.................

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:17

Mijn drukke pony is de laatste tijd ook erg rustig met rijden :D Ze doet geen gekke dingen meer, en loopt een stuk rustiger :+
Al schuurt ze nog wel graag met haar hoofd tegen mij aan. Wat ze niet mag. Dus of ze dan de baby wil kroelen of gewoon jeuk heeft? :')

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:08

Ja dat voelen ze zeker. Mijn merrie die altijd bijna onhoudbaar was bij het in de wei zetten liep gedurende mijn hele zwangerschap als een mak lammetje met mij mee. Bij mijn toemalige man was het al die tijd drama. Ook de aandacht voor mijn buik was heel bijzonder, moet zel zeggen dat ik het met name bij mijn merrie gemerkt heb.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:12

Wat verschrikkelijk lief! Het wordt misschien nog een knuffelpaard voor je kindje! Alvast gefeliciteerd!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:28

mijn paard doet heel anders tegen mij sinds ik heel zichtbaar zwanger ben. Hij is eigenlijk bang voor mij.
Terwijl ik, voor mijn gevoel, niet anders dan anders doe. Mijn paard is een erg gevoelig paard en pikt de kleinste signalen op dus waarschijnlijk straal ik toch iets uit wat hij eng vindt. Hij staat op een klein stukje land van 6x6 omdat ie aan het revalideren is maar zodra ik binnen stap deinst hij terug. Als ik rustig blijf kan ik hem gewoon pakken maar dingen als hoofdstel omdoen of wat dan ook lukt niet omdat hij weg wil. Een vriendin kan moeiteloos alles met hem doen. Heel apart om te ervaren.

Sonar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:40

ik denk van wel!!
aangezien ze ook kunnen voelen of je bang of blij of verdrietig bent!!!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:14

Ik heb wel vaker eens horen noemen dat paarden zich anders gaan gedragen als je zwanger bent. Zelfs als je dat zelf nog niet eens weet. Je hormoonbalans verandert natuurlijk wel, dus het zou best kunnen dat zij daar gevoelig voor zijn en daaraan merken dat je zwanger bent en zich daar naar gaan gedragen. ;)
Gefeliciteerd trouwens!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:41

Adin schreef:
mijn paard doet heel anders tegen mij sinds ik heel zichtbaar zwanger ben. Hij is eigenlijk bang voor mij.
Terwijl ik, voor mijn gevoel, niet anders dan anders doe. Mijn paard is een erg gevoelig paard en pikt de kleinste signalen op dus waarschijnlijk straal ik toch iets uit wat hij eng vindt. Hij staat op een klein stukje land van 6x6 omdat ie aan het revalideren is maar zodra ik binnen stap deinst hij terug. Als ik rustig blijf kan ik hem gewoon pakken maar dingen als hoofdstel omdoen of wat dan ook lukt niet omdat hij weg wil. Een vriendin kan moeiteloos alles met hem doen. Heel apart om te ervaren.

Wat vervelend!
Ik zou het helemaal niet leuk vinden moest mijn paard steeds willen weglopen van mij en bij andere mensen heel gewoon doet, ik zou echt heel triestig worden daardoor ;(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:50

Ik denk zeker wel dat ze het door hebben. Maar ik weet niet of elk paard het door heeft. En of er nog verschil zit tussen merrie en ruin?!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:01

ik wordt er niet triest van, het is wel vervelend :) en apart
ik weet dat mijn paard heel gevoellig is voor stemmingen etc dus ik ga er vanuit dat ik onbewust iets uitstraal waar hij weer onzeker van wordt. Gelukkig loopt mijn zwangerschap bijna op z'n eind dus dan kunnen we over een tijdje hopelijk weer "normaal" met elkaar omgaan :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:10

Paarden voelen vast wel wat aan.
Misschien niet dat je zwanger bent, maar wel dat er iets is.

Een vriendinnetje van mij had vroeger een heel vervelend dier.
Altijd steigeren, bokken, staken.
Ik vond het echt een k.u.t. bok en wilde er ook niet op.
Maar zette je haar zusje op het paard (kind met down syndroom) deed ze niks.
Was het echt de braafste merrie van stal.
kind stuurde haar de hele bak door.

En onze eigen hond..
Mijn broertje is gehandicapt (hartaandoeningen en slechtziend).
Onze hond was altijd enorm druk en sprong tegen iedereen op, liep mij en anderen wel eens omver met z'n onbenulligheid.

maar bij mijn broertje?
Niks, nada... de rust zelf.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:18

Ik ben nu bijna 6 maand zwanger. en heb gereden tot mijn 4 maand. op mijn oude merrie ben ik gestopt met rijden omdat zij voelde dat ik onzeker was en toch maar eens durfde onozel te doen. Mijn merrie van 14 ging gewoon stijgeren toen ik op haar ging zitten. toen was ik ook vier maand. Ben er van dan nooit meer opgekropen. Bij hun zie ik geen verandering van voor de zwangerschap tot nu. Mijn hond daarin tege is wel rustiger geworden.
Gelukkig maar. Is een Border Collie van 2 jaar.
Wens u veel geluk met de zwangerschap. Maar zou toch opletten met de paarden.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 21:59

daantjuhhh schreef:
Paarden voelen vast wel wat aan.
Misschien niet dat je zwanger bent, maar wel dat er iets is.

Een vriendinnetje van mij had vroeger een heel vervelend dier.
Altijd steigeren, bokken, staken.
Ik vond het echt een k.u.t. bok en wilde er ook niet op.
Maar zette je haar zusje op het paard (kind met down syndroom) deed ze niks.
Was het echt de braafste merrie van stal.
kind stuurde haar de hele bak door.

En onze eigen hond..
Mijn broertje is gehandicapt (hartaandoeningen en slechtziend).
Onze hond was altijd enorm druk en sprong tegen iedereen op, liep mij en anderen wel eens omver met z'n onbenulligheid.

maar bij mijn broertje?
Niks, nada... de rust zelf.

Dieren zijn toch apart he *D
Mijn merrie is normaal ook erg zenuwachtig tegenover vreemde mensen die haar willen aaien, mijn moeder werkt met gehandicapten en ik was eens langs geweest met mijn merrie. Eerlijk gezegd was ik bang voor haar reactie, maar ze was bezonder kalm en gewillig <3

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:23

Zowel mn shet en draver en mn border collie, reageren alle 3 op mn zwanger zijn.
Ik rij bijna niet meer, maar als ik erop zit, is hij heel voorzichtig.
Shet is van zich zelf al erg lief.
Border is heel waals geworden, ben dan ook erg benieuwd hoe t gaat als manlief weekend weg is.

ireentje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:13

Ik denk dat je paard zeker aanvoelt dat er iets is. Met zwangerschap heb ik zelf nog niet te maken gehad, maar ik heb me altijd verbaast over een aantal paarden op de manege waar ik reed. op zaterdagochtend is daar altijd het paardrijden voor gehandicapten en af en toe begint een uurtje daarna een fnrs wedstrijd voor de manege ruiters. ik zat op een gegeven moment nog geen uur na een geestelijk gehandicapt meisje op dezelfde pony, dat meisje reed zelfstandig en de pony was poeslief. zodra ik er op zat begon ze te klieren, te bokken en onder me vandaan te rennen. als ze zoiets aanvoelen, waarom dan niet of je zwanger bent?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:51

Goh ik loop me er altijd al over te verbazen.....
Hoe ze ook weten wie of wat voor iemand er op ze zit.

Mijn paard is altijd vreselijk zenuwachtig als ze stil moet staan, agressief bij het opzadelen, niet willen dat iemand in haar stal komt, en ga zo maar door.
En zet er een kind bij en ze is net een manegepaard.......

Die paarden weten heel wat meer dan wij denken. :D

Leuke verhalen hier!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:50

Gefeliciteerd! Ik denk dat ze veel meer aanvoelen dan wij denken.......

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:27

Hoi

Allereerst gefeliciteerd!

Ik geloof wel degelijk dat een paard het aanvoelt.
Een vriendin van mij was ook zwanger van een kindje dat niet ``goed`` was zeg maar.
Haar merrie reageerde ook raar op haar paard draaide der hoofd van der weg en hapte (niet raak) naar haar buik. Nadat ze er achter was gekomen dat het kindje niet goed was en de zwangerschap helaas is afgebroken was het weer goed. een aantal maanden later was zij weer zwanger en dit keer heeft een een kern gezond kindje! tijdens deze zwanger schap was de merrie erg lief en kriebelde haar ook veel over haar buik.

Dat was voor mij zeker weten het geloof dat paarden absoluut aanvoelen dat je zwanger bent!

Groetjes

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:06

Amai, verwonderlijk dat die merrie zoiets aanvoelt... Paarden zijn toch speciale dieren he :o
Mijn merrie doet niet veel anders dan voor mijn zwangerschap, juist bij springen is ze makkelijker :D Mijn pony is in de omgang super lief en rustig! Mijn shet is eigenlijk ook zoals anders, die was altijd al rustig.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:52

Apart he! ben benieuwd wat mijn pony doet als ik zwanger zou zijn!

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:00

Mooi he, dat ze dat aanvoelen!

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:01

mijn paard ook met een meisje van 6 op dr rug, als ze schrikt dan gaat ze er als een haas vandoor, nu schrok ze enorm, ik weet niet waarvan en ze staat stil te trillen maar verzet geen stap!!