!!Onderzoek naar BITLOOS rijden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: !!Onderzoek naar BITLOOS rijden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:12

Ik heb je een mailtje gestuurt. Ik zou een paard hebben voor het onderzoek beide kanten op.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 00:37

Elanor schreef:
Ik denk dat TS zich echt wel bewust is van wat hier wordt opgemerkt met betrekking tot de reikwijdte van haar onderzoek. De titel van dit topic is wat breder dan de specifiek afgebakende onderzoeksvraag, maar dat is ook niet zo gek toch? :)

Yup! Dat is zeker waar ! :j ergens moet de afbakening liggen, en over het ene hoofdstel is meer in de literatuur te vinden dan over het andere hoofdstel! Dus dat is eigenlijk de beslissende noot geweest in mijn keuze voor het kaakgekruisde hoofdstel (bureau-cratie zou je het kunnen noemen ;) )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:24

En dan de kant van de "gebruiker" :D
Het was heel leuk om te proberen en te zien wat de effecten ervan zijn.
Zoals ik wel had verwacht liep mijn paard er braaf op; was prima te sturen en te rijden. Echter! Nageefelijkheid was er niet op te rijden :D Dat maakt het hoofdstel voor mijn paard ongeschikt, aangezien ze erg graag "naar voren stort" en dat dus niet zo goed is voor haar gestel, op de lange duur. Dit effect zal op de fimpjes ook wel goed zichtbaar zijn, verwacht ik.

Hiermee is NIET gezegd dat het principe niet deugd, ik constateer slechts dat het op MIJN paard dus niet werkt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik verwacht eigenlijk wel dat anderen een andere ervaring opdoen, waarmee de gevleugelde uitspraak van mijn lesgeefmens: "it all depends..." weer bewezen wordt :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:11

Vandaag is Vampiregirl bij ons op stal filmpjes wezen maken.
Ik vond het erg leuk om mee te doen, "mijn" paard is wat dat soort dingen betreft ook erg makkelijk.
Nagevelijk rijden lukte met dit hoofdstel niet (zegt niks over andere hoofdstellen, mischien zelfs alleen over vandaag), want met bit was ook te gespannen om te zakken.

Heel veel mensen reageren met dat je heel veel verschillende hoofdstellen moet proberen,
nu lijkt mij dat wel lastig voor een persoon. Maar als iemand hier verder mee wilt gaan, met andere hoofdstellen...
Je bent welkom bij ons want we probreren het graag.

vampiregirl ik ben wel benieuwd naar de uitslag van je onderzoek.
Bedankt (want voor mij was het een leuke mogelijkheid om een keer met een bitloos hoofdstel te rijden)

Nienke

chiccoiship

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:33

Ik heb vandaag meegedaan en vond het super leuk ;)!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:17

Naskapower schreef:
Heel veel mensen reageren met dat je heel veel verschillende hoofdstellen moet proberen,
nu lijkt mij dat wel lastig voor een persoon. Maar als iemand hier verder mee wilt gaan, met andere hoofdstellen...
Je bent welkom bij ons want we probreren het graag.Nienke

Interessant topic! Ik ben benieuwd hoe het onderzoek vordert!

@Naskapower: Je kunt bij diverse bokkers bitloze hoofdstellen testen. Bijvoorbeeld bij:

http://www.bitloospaardrijden.info/passervice.php

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:32

TS mocht je nog iemand nodig hebben voor je onderzoek. Ik heb mijn paard nog nooit bitloos gereden.
Ik kan niet op hele korte termijn. Over twee weken zou ik met je kunnen afspreken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:40

Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk is afgelopen. :D

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:45

Ik heb u een mail gestuurd in ben benieuwd ;)
ik vind het erg interessant!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:33

Leuk! ik wil wel met 2 paarden meedoen, waarvan 1 enorme headshaker en 1 net aan de hulpen.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 14:44

Hey allemaal ! Momenteel is het onderzoek nog in volle gang, en ik heb nog een aantal combinaties nodig die -bij mij in de buurt- een paardje hebben staan en die op korte termijn mee willen doen, wie o wie!! Voor degene die mee hebben gedaan en de videootjes nog niet hebben ontvangen; ze komen eraan! De meeste zijn al upgeload en opgestuurd :)

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:50

Ik heb drie rijdbare paarden en woon in de buurt, maar door de imo verkeerde afbakening van je onderwerp zou ik niet mee willen doen. Het lijkt hierdoor namelijk alsof je je mening al klaar hebt voordat je je onderzoek bent begonnen.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 14:53

Dan kan ik alleen zeggen; Jammer! Tot nu toe ben ik bij veel enthousiaste deelnemers geweest.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:54

vampiregirl schreef:
Dan kan ik alleen zeggen; Jammer! Tot nu toe ben ik bij veel enthousiaste deelnemers geweest.

Gelukkig maar, dat vind ik oprecht fijn!

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 15:03

Toch ben ik nieuwsgierig; waar maak je uit op dat ik een voorgeprogrammeerde mening heb? Ik bekijk de resultaten namelijk aan de hand van objectieve resultaten die door SPSS berekend worden :)

Edit: Ik kan je eventueel de hele opzet van het onderzoek laten lezen. Dit is op de wetenschappelijke manier opgesteld en in het Engels geschreven, vandaar dat het mij niet geschikt leek om op bokt te posten. :)

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:06

Ik heb een 4-jarig paardje, dat zo'n half jaar deftig onder het zadel is (daarvoor was ze al zadelmak, maar had ze nog niet veel gedaan) Ik woon wel in België :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:08

ik heb een tinkeruin die altijd met bit word gereden...
hij is erg lastig, en heeft een paar geintjes die jij in je op opsomt(wegrennen, opzij springen, steigeren etc etc etc) mischien vindt je het leuk om ons als vrijwillige proefpersoon te gebruiken?

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 15:12

@Laurie26 Bedankt voor het aanbod! Maar Belgie is voor mij helaas iets te ver weg :(

@M_D_H Dat vind ik zeker! Apeldoorn is redelijk in de richting :j wanneer zou je eventueel tijd hebben?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:18

ik heb nog tot de 5 september vakantie(weet niet hoe snel je het wilt doen?)
en volgende week heb ik in principe vrij op maandag en zondag :)

de rest van de dagen moet ik ff bekijken :)
dan nu een vraagje wil je meteen achter elkaar de 2 proeven sturen?
want de ervaring heeft geleerd dat hij bij de tweede proef vaak heel euhm...
nukkig is :') _O-
mischien daarom juist wel leuk om te proberen met een ander type hoofdstel(op concours rijden wij er ook vaak 2 hoor maar toch :) )

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:19

TS, ik woon wel écht aan de grens en er rijden bussen van Breda tot bij ons geloof ik.
Dus moest je écht wanhopig zijn en niemand meer vinden, dan sta ik paraat. Maar je kan inderdaad beter nog even zoeken in je buurt :)
Vind het wel een héél interessant onderwerp, zelf geloof ik persoonlijk niet zo in het bitloos rijden (mede omdat de bitloze ruiters die ik ken allemaal weirdo's zijn, sorry bokkeeeers :D Shoot me!) , ik ben benieuwd naar je resultaten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:20

Laurie26, ik heb precies hetzelfde :))
ben heel benieuwd naar het resultaat en het effect op gil, vooral omdat ik het persoonlijk niet zo op bitloos rijden heb... mischien veranderd dit mijn inzicht wel :)

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:21

MDH, post dan zeker even je ervaring, ben benieuwd met je monstertinker :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:24

:') _O-
zul je net zien dat monstertinky een onwijs goeie dag heeft >;)
maar ik plaats mijn ervaring zeker wel hier hoor :))

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 15:27

@Laurie26 Hahahahahaha dat ben ik ook al errm, veelvuldig tegenkomen ;) Maar ikzelf ben een onbevooroordeeld persoon en ik rij mijn ene paard met een bitje en het andere op bitloos, ik denk dat het is zoals een schoen, ik vind een teenslippen fijn lopen en jij loopt bijvoorbeeld veel lekkerder op hakken! :Y maar het onderzoekje is echt puuuur op geboekt resultaat :j En nogmaals bedankt voor het aanbod :D

@M_D_H hehe, dat zullen we meemaken :))

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:29

Vampiregirl, ja misschien wel.. Het hangt er ook vanaf hoe je rijdt denk ik. Ik rijd zelf met een heel zacht bitje en geloof in heel minimalistisch rijden wat je handen betreft. Terwijl ik genoeg mensen ken die er wel een een goede snok in geven, t'is ook wat de paarden gewoon zijn. Moet je bij mijn gevoelige juffie niet proberen want ze maakt je af :D Tegen andere paarden hebben nu eenmaal een harde mond (om welke redenen dan ook).