grote struikelblok: grazen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:30

anneve schreef:
Grazen levert direct iets op, het is dus zelfbelonend gedrag. Jouw "correcties" heeft het paard er gewoon voor over.

Dat is dan toch wel degelijk een gebrek aan respect i.m.o. Mijn paard hoort me niet negeren, al staat daar 10kg gras tegenover ;)

mirror666

Re: grote struikelblok: grazen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:31

wilde net zeggen...
verdomd lastig als je je paard langs een aanhanger met wortels wil rijden lijkt me? :=
of die pony van mij is niet zo best in rekenen ;) (want hij zou erlangs gaan)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 15:41

Vankje schreef:
Dan kun je van vrijdag t/m maandag toch bekijken hoe het gaat? Ik zie het probleem niet zo...
En ben je dan van plan om iedere keer als je op vakantie gaat, je paard weer zonder korf te laten staan? Dat lijke me nou ook niet echt ideaal. Is er geen stalgenootje dat je kan helpen?

Ik ben niet zo een vakantieganger hoor, dus dat valt wel mee. Maar ik wil hem gewoon echt een week kunnen testen en niet maar 2 daagjes... Anders koop ik iets van 60 euro en blijkt dat het toch niet helemaal is wat ik had gedacht waar ik na een tijdje pas achter kom.

en ik kom mijn stalgenoten nauwlijks tegen dus nee niet echt een optie,.

Woralo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:47

Mijn god zeg, laat de natuur ook een beetje zijn gang gaan. Allergie dit, giftig dat, allemaal over het paard, maar aan de mens zelf wordt niet gedacht...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:25

Woralo schreef:
Mijn god zeg, laat de natuur ook een beetje zijn gang gaan. Allergie dit, giftig dat, allemaal over het paard, maar aan de mens zelf wordt niet gedacht...

:? :?

@Malinka: Tsja, dan moet je je paard nu maar zonder laten staan en na je vakantie verder kijken. Weet niet hoe lang je op vakantie gaat (en hij dus zonder korf staat)? Maar mijn merrie komt in één week zonder korf (en zonder trainen) al heel veel aan.

@Naaltje: De mijne is het rekenen verleerd, ze loopt er nu ook langs ;)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:10

Vankje schreef:
anneve schreef:
Grazen levert direct iets op, het is dus zelfbelonend gedrag. Jouw "correcties" heeft het paard er gewoon voor over.

Dat is dan toch wel degelijk een gebrek aan respect i.m.o. Mijn paard hoort me niet negeren, al staat daar 10kg gras tegenover ;)

Het woord respect staat niet in het woordenboek van het paard. Een paard heeft geen menselijke eigenschappen. Het paard, elk paard doet gewoon dat wat het meeste oplevert. Of het nou 'hoort" of niet.

Het is een makkie om een bepaald gedrag meer op te laten leveren dan 10 kg gras. Wij zijn nou eenmaal slimmer (de meeste van ons althans) dan onze paarden. Wij moeten ophouden het paard te vermenselijken. Als een paard iets doet wat je niet bevalt, bedenk dan een simpel plan om het gedrag te laten ophouden: zorg dat gewenst gedrag het dier meer oplevert, of haal de beloning weg die het ongewenste gedrag blijkbaar oplevert. Laat menselijke eigenschappen erbuiten, die maken het alleen maar ingewikkeld.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:32

Oh dit probleem ken ik ook bij mijn merrie..echt vreselijk..ze deed het zelfs een keer toen we aan het galopperen waren, dacht ze ineens, oh wacht eens gras en stopte abrupt om uitgebreid te staan eten...grrrrrrrrrrrrrrrr...zoek ook nog een oplossing daarvoor, want het is heel vervelend!